پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
جوجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا بعد از موع گیری نخست وزیر انگلیس و وزیر امور خارجه آن کور و پیرو واکنش‌ها به عملیات ضد جاسوسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ضربه به یکی از شبکه‌های مرتبط با سرویس‌های خارجی در جریان آشوب‌های اخیر ادعا کرد که رم این وضعیت را مناسب ارزیابی نکرده و درباره اقدام موثرتر علیه ایران با متحدان خود رایزنی می‌کند.

شعار سال: «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا، با ایراد سخنانی در کنفرانس خبری در رم مدعی شد که آنچه امروز در ایران می‌گذرد برای ما غیرقابل قبول است، ایتالیا دیگر نمی‌تواند آن را تحمل کند و اگر تهران مواضع خود را تغییر ندهد، ایتالیا با متحدان خود برای اقدام موثرتر علیه ایران رایزنی خواهد کرد.

دیروز هم نخست وزیر انگلیس در واکنش به عملیات ضد جاسوسی سپاه، دستگیری لیدر‌های اغتشاشات را که دارای تابعیت مضاعف هستند غیرعادلانه خواند و ادعا کرد که ایران از این افراد به عنوان اهرم دیپلماتیک استفاده می‌کند.از دولت ایران می‌خواهیم که از بازداشت ناعادلانه اتباع انگلیسی و سایر اتباع خارجی ، دست بردارد. همچنین جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به فشار افکار عمومی انگلیس ادعا نمود که سپاه در فهرست تحریم‌های این کشور قرار دارد.

اگر تهران مواضع خود را تغییر ندهد، ایتالیا با متحدان خود برای اقدام موثرتر علیه ایران رایزنی خواهد کرد

برخی از تحلیل گران این واکنش را در پاسخ به برخورد سپاه با برخی از سرشبکه های جاسوسی تفسیر کرده اند. روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ در اطلاعیه‌ای از ضربه به شبکه سازمان یافته مرتبط با انگلیس و فعال در جریان آشوب‌های اخیر در این استان و دستگیری هفت لیدر و عنصر اصلی آن خبر داد. در این بیانیه آمده است، با الطاف الهی و اقدامات دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان شبکه‌ای سازمان یافته با عنوان «زاگرس» که با هدایت مستقیم عناصری از کشور انگلیس و تشکیل تیم از عناصر فعال ضدانقلاب در داخل و خارج کشور به هدایت و راهبری توطئه‌های براندازی بویژه در جریان آشوب‌های اخیر می‌پرداختند، شناسایی و در یک عملیات موفق، ضربه خوردند.در جریان ضربه به این شبکه، تعداد هفت نفر از عناصر اصلی و لیدر‌های آن در داخل کشور که در امر برنامه‌ریزی، هدایت، تولید محتوا و اقدامات میدانی در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر مشارکت داشتند، دستگیر و همزمان با اقدامات فنی و سایبری، گروه‌ها و کانال‌های مرجع آنان نیز از دسترس خارج و مسدود شد.بین عناصر دستگیر شده، برخی افراد دو تابعیتی نیز حضور داشته اند که مترصد فرار از کشور بودند، اما قبل از هر اقدامی در تور سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان گرفتار و روانه زندان شدند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دیروز در نشست با خبرنگاران گفت، آنچه مسلم است اینکه در جریان اغتشاشات اخیر تعدادی از شهروندان کشور‌های اروپایی با نسبت‌های مختلفی از نقش آفرینی در جریان اغتشاشات بازداشت شده‌اند و پرونده برخی از آن‌ها تکمیل شده و برخی نیز در مرحله تحقیقات هستند. وی با بیان اینکه تعداد اتباع این کشور‌ها و تعلق آن‌ها به کدام یک از کشور‌ها مشخص است، افزود اطلاع کنسولی و سیاسی به کشور‌های متبوع آن‌ها داده شده است؛ ملاقات‌ها و مذاکراتی هم در این رابطه صورت گرفته است و بنابراین نقش شهروندان تعدادی مشخص از کشور‌ها به ویژه کشور‌های حوزه اروپا و اروپای غربی در نقش آفرینی در اغتشاشات اخیر کاملا مسجل و روشن است و اطلاعات دقیق در این زمینه وجود دارد. برخی از این افراد که تعداد آن‌ها هم قابل توجه بود، در ایران بازداشت شده‌اند و مقامات این کشور‌ها در حوزه‌های رسانه‌ای دیدگاه‌هایی را در خصوص این افراد بازداشت شده اعلام می‌کنند یا در این زمینه گلایه‌ها و اعتراضاتی را مطرح می‌کنند، اما ما در نشست‌های دیپلماتیک اطلاعات لازم را درباره جرم این افراد بیان کرده‌ایم.

اطلاعات تکمیلی برای فهم بیشتر خبر:

جورجا ملونی (زادهٔ ۱۵ ژانویهٔ ۱۹۷۷ ، رم) اولین نخست‌وزیر زن ایتالیا است که از تاریخ ۲۹ مهر ۱۴۰۱ به‌طور رسمی کار خود را در این پست عهده دار ده است. نامبرده در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ وزیر جوانان ایتالیا بود. پدر جوجیا اهل ساردینیا و مادرش اهل سیسیل بوده و شغل پدر مشاور مالیاتی بود و هنگامی که جورجا یازده سال سن داشت خانواده را ترک نمود. جوجیا در ناحیه گارباتلا بزرگ شد(زندگی و آغاز فعالیت حزبی و سیاسی) . در سن ۱۵ سالگی، به «جبهه جوانان»، شاخه جوانان حزب «جنبش اجتماعی ایتالیا» پیوست(راست‌گرا و ایده‌های فاشیستی) و بعدها رئیس شاخه دانشجویی این حزب، یعنی «اتحاد ملی» شد.

اگر تهران مواضع خود را تغییر ندهد، ایتالیا با متحدان خود برای اقدام موثرتر علیه ایران رایزنی خواهد کرد

ملونی در ادامه فعالیت‌های سیاسی خود حزب دست راستی برادران ایتالیا را بنیان گذارده و موفق می‌شود تعداد کرسی‌‌های این حزب را در پارلمان از 4 درصد به 26 درصد افزایش دهد. این عدد اکثریت شهروندان ایتالیا را نمایندگی نمی‌کند، اما ائتلاف حزب برادران ایتالیا با حزب دست راستی لیگ ( متیو سالوینی ) و همچنین حزب راست میانه زنده باد ایتالیا ( برلوسکونی ) آنها را برنده انتخابات پارلمانی اخیر کند و ملونی را در نهایت به ساختمان نخست‌وزیری بفرستد.

جورجیا ملونی در دوران تبلیغات برای انتخابات پارلمانی به شعار موسولینی یعنی «خدا، میهن و خانواده» وفادار ماند. او مدام درباره احیای ارزش‌های سنتی از جمله فرزند‌آوری و تشکیل خانواده‌های پرجمعیت سخنرانی کرد. افزایش مهدکودک‌ها و اختصاص بودجه به آن‌ها از دیگر برنامه‌های دولت اوست. خانم ملونی بر مخالفت با سقط جنین تاکید کرده و گفته اقلیت‌های جنسی را به رسمیت نمی‌شناسد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از ایرنا. منتشره در هشتم دی ماه 1401. کدخبر: 84983517 . https://www.irna.ir . سایر منابع .

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین