پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۸۵۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
اگر بعنوان یک اقتصاد دان یا یک کارشناس حوزه توسعه ، در حوزه ای تخصصی از امور درمان وارد شویم و تجویز داشته باشیم، چه برخوردی با ما می شود؟ چرا نمی پذیریم که باید جلوی حاشیه گویی های غیر متخصصان در اقتصاد ، توسعه و مدیریت را گرفت؟ تا کی باید کشور را با محفل بازی ها اداره کنیم؟ تاریخچه سیاسی آقای قاضی زاده هاشمی را بررسی کنید و ببینید چطور و با چه مکانیزمی رشد کرده است. عملکردهای شاخص ایشان را بررسی کنید. تا چه زمانی قصد داریم کشور را با رویکردهای شبهه محفلی اداره کنیم؟ ضربه زدن به نظام و انقلاب و دین و جمهوریت، شاخ و دم ندارد که. الزاما هم از روی عناد دشمن خارجی به وقوع نمی پیوندد. برخی از دوستان داخلی تا زمانی که حضور دارند، ما نیازی به دشمن خارجی نداریم. از آقای قاضی زاده هاشمی درخواست می کنیم که تحلیل و فرمول خود برای کنترل 3-4 ساله تورم را به نقد افکار عمومی بگذارند. اگر این فرد توانست فرمول قابل قبول ارایه دهد، ما تعهد می دهیم یک ماه روزه بگیریم.

شعار سال : سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید ، عصر هفتم دی ماه، در نشست با دانشجویان و پاسخ به پرسش‌های آنان که در تالار رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید، با بیان اینکه همواره در دوره‌های مختلف دولت‌ها برای جبران کسری بودجه دست به تولید نقدینگی می‌زدند که این موضوع منجر به جهش نرخ ارز می‌شد، گفت، در آخر دولت قبل این مساله باعث چند برابر شدن قیمت ارز شد و این سیر افزایشی ادامه یافت، اما در دولت سیزدهم روند افزایش نرخ تورم به جز در یک دوره ۲ ماهه کنترل شده بود و تنها در این ۲ ماه اخیر قیمت ارز جهش یافت.

پزشک مدعی ساماندهی سه روز بورس،زمان 3-4 ساله را برای سامان دهی تورم تجویز کرد؟

قاضی‌زاده با بیان اینکه افزایش حقوق کارگران در آخر سال گذشته منجر به افزایش تورم شد، ادامه داد، دولت باید بین رشد هزینه‌ها و افزایش حقوق‌ها یکی را انتخاب می‌کرد و نهایتا تورم را پذیرفت تا حقوق‌ها افزایش یابد. پس از آن هم جنگ اوکراین رخ داد که باعث شد قیمت بسیاری از کالا‌هایی که ما برای خوراک مردم وارد می‌کردیم، چند برابر شود( شعار سال: نمونه کالاهای چند برابر شده قیمت را لطفا ذکر کنید. کلی گویی را کنار بگذارید برادر محترم)؛ کما اینکه اروپا هم مجبور شده نسبت به سال گذشته یک تریلیون دلار پول بیشتری برای تامین گاز خود بپردازد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۵ درصد اقتصاد ما مستقیما به ارز خارجی وابسته است، گفت، یکسری موضوعات جدیدی پیش آمد که، چون دولت هنوز فرصت نکرده اصلاحات عمیق اقتصادی را برای کنترل نقدینگی و کاهش وابستگی به ارز خارجی انجام دهد، افزایش تورم و سایر مشکلات اقتصادی رخ داد. من هم معتقدم اصلی‌ترین اقدامی که دولت باید انجام دهد، کنترل علمی و منطقی تورم است که طبیعتا حتی کسانی که توانسته‌اند در این خصوص خوب عمل کنند هم حدودا سه الی چهار طول کشیده است تا موفق شوند.

قاضی‌زاده در پاسخ به انتقادی مبنی بر اینکه در یک سال و نیم اخیر هیچ اتفاق مثبتی در موضوعاتی نظیر اشتغال‌زایی و تعامل با دنیا رخ نداده، گفت: بر اساس گزارشات مرکز آمار ایران در دولت سیزدهم نرخ بیکاری به شدت کاهش یافته است( شعار سال : آمار را رسما اعلام کنید)

پریشان گویی قبلی قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره حل سه روزه‌ی مشکل بورس در آذر ماه 1400 :

اردیبهشت ماه 1400 بود که «قاضی زاده هاشمی» گفته بود - البته با قید اگر بخواهد- رئیس جمهور می‌تواند سه روزه مشکلات بورس را حل کند و به این بازار آشفته سر و سامان بدهد و تاکید کرده بود که؛ اگر رئیس جمهور شوم سه روزه مشکلات بورس را حل می‌کنم.اما هفت ماه بعد(آدرماه 1400) وقتی در دانشگاه شاهد، دانشجویی از او پرسید «حل سه روزه‌ی بورس چه شد؟» در حالی که تمام سعی خود را به کار بست تا آرامش و خونسردیِ خود را حفظ کند اما متوجه نشد که دچار «تیک عصبی» و «پریشان گویی» شده این‌ها را در مقام پاسخگویی بر زبان آورد:
- من که رئیس جمهور نیستم.
- من جزء تیم اقتصادی دولت نیستم.
- از سخنگوی اقتصادی دولت بپرسید.
- از کجا می‌دانید من برنامه‌ام را تحویل ندادم؟
- گفته‌ام چگونه سه روزه مشکل را حل می‌کنم.
- در حوزه خودم سوال بپرسید.
- اصل این پرسش مغالطه است.
- تمامی برنامه‌هایم را که در زمان انتخابات اعلام کردم تحویل دولت دادم.
باید به این برادر عزیزمان توصیه کنیم که گام دوم انقلاب، جای جان کندن و شایسته سالاری است. زمان اتمام و کنار گذاشتن شعار گرایی و وعده سرخرمن دادن است. زمان کنار گذاشتن انتخاب و رشد محفلی و سفارشی است. برادر خوبمان امیرحسن خان هم ان شااالله به این توصیه ها ، بیشتر توجه می کنند.
هرچه که امروز،جمهوری اسلامی از آن در رنج است، از سر همین محفل بازی ها و انتصابات جهت دار است. ریشه این پریشان رفتاری های منفعت طلبانه به بهانه های دینی و انقلابی و ارزشی را باید از بیخ کند و شابسته سالاری و برنامه محوری و نظارت پذیری قاعده مند را جایگزین نمود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین