پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات و مشاور عالی نماینده، ولی فقیه در سپاه گفت: مثلاً ابوسفیان و معاویه در طول تاریخ اسلام در جنگ‌های پیامبر با مشرکان حضور داشتند و به پیامبر اسلام نیز نزدیک شدند. طبق تحقیقاتی که بنده انجام دادم و اسنادی که به دست آوردم معلوم شد که در آن زمان اسلام آوردن این دو نفر با هدایت یک فرد یهودی بود و در نهایت سبب نزدیکی آنان به پیامبر و اتفاقات دیگر در سال‌های بعد شد.

شعار سال: مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات و مشاور عالی نماینده، ولی فقیه در سپاه گفت: مثلاً ابوسفیان و معاویه در طول تاریخ اسلام در جنگ‌های پیامبر با مشرکان حضور داشتند و به پیامبر اسلام نیز نزدیک شدند. طبق تحقیقاتی که بنده انجام دادم و اسنادی که به دست آوردم معلوم شد که در آن زمان اسلام آوردن این دو نفر با هدایت یک فرد یهودی بود و در نهایت سبب نزدیکی آنان به پیامبر و اتفاقات دیگر در سال‌های بعد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی که جمعه در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ۹ دی حماسه بزرگی در مقابله با استکبار بود که برنامه طراحی براندازی نظام را چیده بودند.

وی افزود: ملت ایران تا مدتی فتنه ۸۸ را تحمل کرد و از خود سعه صدر نشان داد تا اینکه به مدد الهی و با اشاره رهبری، حماسه‌ای در ۹ دی به وجود آمد که بزرگی و عظمت اسلام و نظام نمایان شد.

نفوذ موردی و جریانی در کشور

مصلحی بر مراقبت جدی و حساسیت بالا برای مقابله با پدیده نفوذ تاکید کرد و افزود: دشمن در حال حاضر به دنبال نفوذ موردی و نفوذ جریانی در کشور است.

وی گفت: نفوذ موردی، زیرکد‌هایی دارد که یکی از آن‌ها نفوذ برای ترور فیزیکی افراد است و دشمن در آن یک یا چند نفر را عامل خودش می‌کند تا افرادی را ترور کنند. مثال ترور فیزیکی، ترور شهدای هسته‌ای و علمی کشور است که با پول دادن به افراد مختلف اتفاق افتاد و نکته اینجاست در بازجویی‌هایی که از عاملان ترور‌ها شد، اقرار کردند که از مشخصات، جایگاه، مسئولیت یا هر موضوع مرتبط با ترور شدگان بی‌اطلاع بودند.

وزیر اسبق اطلاعات، زیرکد دیگر در نفوذ موردی را ترور شخصیت دانست و گفت: آیت الله منتظری شخصیتی علمی و انقلابی بود که تا رده بالای قائم مقام رهبری نیز پیش آمد، اما دشمنان چه کردند؟ آن‌ها فردی به نام مهدی هاشمی که را در کنار آقای منتظری گماشتند که کارش این بود که منتظری را در مقابل ولایت و امام قرار دهد که موفق هم شد. اکنون نیز تیم این عامل اطلاعاتی همچنان در خارج از کشور مشغول به فعالیت علیه کشور است.

وی با تأکید بر اینکه این نفوذ در بین اهل سنت نیز اتفاق افتاده است، بیان کرد: در موارد دیگر نیز ممکن است سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان بر روی فردی به مدت ۲۰ تا ۳۰ سال سرمایه گذاری کنند و پس از این مدت به دنبال نتیجه باشند. این موضوع اهمیت جریان نفوذ را می‌رساند.

مشاور عالی نماینده، ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه بیش از نیمی از آیه‌های قرآن به بیان تاریخ اشاره دارد تا از آن‌ها درس عبرت بگیریم، افزود: در قرآن آورده شده که قوم یهود، مدتی برترین قوم بود، اما در سیری زمانی به فرموده قرآن تبدیل به مغضوب‌ترین قوم شد. در عین حال در هیچ یک از تفاسیری که وجود دارد در آیه‌های مربوط به این موضوع به جز جمله‌ای ساده، هیچ سیری از اینکه چگونه چنین اتفاقی افتاد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در هیچ یک از کتب تاریخی شیعه و سنی در بیش از ۱۴۰۰ سال اسلام، نمی‌بینیم که نوشته باشد قوم یهود چه لطمه‌هایی را به اسلام و مسلمانان وارد کرده است؛ این یعنی خودشان جلوی مشخص شدن لطمه‌هایی که یهود و بنی اسرائیل به اسلام زده اند را گرفته اند.

مشاور عالی نماینده، ولی فقیه در سپاه ادامه داد: مثلاً ابوسفیان و معاویه در طول تاریخ اسلام در جنگ‌های پیامبر با مشرکان حضور داشتند و به پیامبر اسلام نیز نزدیک شدند. طبق تحقیقاتی که بنده انجام دادم و اسنادی که به دست آوردم معلوم شد که در آن زمان اسلام آوردن این دو نفر با هدایت یک فرد یهودی بود و در نهایت سبب نزدیکی آنان به پیامبر و اتفاقات دیگر در سال‌های بعد شد.

وی ادامه داد: سازمان موساد بزرگترین پژوهشکده شیعه شناسی و اسلام شناسی را در اسرائیل راه‌اندازی کرده است و سرمایه گذاری سنگین نیز انجام داده که نشان از فعالیت گسترده آنان علیه اسلام و کشور ما دارد.

مصلحی به نفوذ جریانی نیز اشاره کرد و گفت: فتنه ۸۸، ۹۸ و ۱۴۰۱ از این نوع نفوذ بود که دشمنان نقاط ضعف ما را شناسایی کرده و بر اساس آن‌ها جریان سازی کردند تا مردم، نخبگان و مسئولان را دچار اشتباه محاسباتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال لطمه زدن به کشور است. بخشی از مشکلات اقتصادی کنونی نیز به خاطر اصلاحات اقتصادی است که هیچکس جرات اجرای آن را نداشت، اما بالاخره اجرا شد و پیش بینی می‌کنم حدود یک سال و نیم نیز طول می‌کشد تا نتایج آن حاصل شود.

مصلحی در پایان گفت: باید توجه بسیاری به مقوله جهاد تبیین داشته باشیم و آن را مبدأ حرکت خود قرار دهیم؛ چرا که به وسیله آن می‌توان همه توطئه‌ها را نقش بر آب کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۹ دی۱۴۰۱، کدخبر: ۷۰۸۸۷۴، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
Germany
۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
0
0
بیشتر اشتباهات اقتصادی زایده تفکر اشتباه مسئولین بوده
کار کارشناسی نشده باعث بهم خوردن تعادل اقتصاد کشور می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین