پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۸۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با فوت محسن جعفری راد توضیح داد که: جعفری راد ۱۴ آبان یعنی بیش از دوماه قبل از بازداشتگاه آزاد شده و فوت وی به جهت مسمومیت بوده است. محسن جعفری بالنگاه معروف به جعفری راد ساکن مهرشهر کرج در تاریخ چهارم آبان در کرج با توجه به حضور در اغتشاشات دستگیر شده بود. رئیس کل دادگستری استان البرز درباره علت فوت جعفری راد، گفت: حسب تحقیقات انجام شده از خانواده، محسن جعفری راد بعد از فوت پدر و مادرش دچار افسردگی بوده و داروی اعصاب مصرف می‌کرد و به جهت مسمومیت (خوردن قرص برنج) از سوی خانواده به یکی از بیمارستان‌های کرج انتقال داده شد و متاسفانه فوت شده است.

شعار سال: مدیر کل دادگستری البرز اعلام کرد: فوت محسن جعفری‌راد به علت مصرف قرص برنج بوده است.در این رابطه، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با فوت محسن جعفری راد اظهار کرد: محسن جعفری بالنگاه معروف به جعفری راد ساکن مهرشهر کرج در تاریخ چهارم آبان در کرج با توجه به حضور در اغتشاشات دستگیر شد.برای وی پرونده‌ای در یکی از شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج تشکیل و پس از تفهیم اتهام جرایم علیه امنیت با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و در تاریخ ۱۴ آبان با تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار تامین کفالت با معرفی کفیل آزاد شد.

وی افزود: پس از تکمیل تحقیقات، در تاریخ ۱۹ آبان برای ایشان به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق حضور در تجمعات غیرقانونی و فیلمبرداری از آن و دعوت به تجمع غیر قانونی قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شد و با ارسال پرونده به دادگاه، برای ۱۳ اسفند نیز در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج وقت رسیدگی تعیین شد. ایشان طبق اظهارات خودش مستندساز بوده و با حضور در اغتشاشات می خواسته از بعضی صحنه‌ها فیلمبرداری کند.

فاضلی هریکندی ادامه داد: حسب تحقیقات انجام شده از خانواده، محسن جعفری راد بعد از فوت پدر و مادرش دچار افسردگی بوده و داروی اعصاب مصرف می‌کرد و به جهت مسمومیت (خوردن قرص برنج) از سوی خانواده به یکی از بیمارستان‌های کرج انتقال داده شد و متاسفانه فوت شده است.

وی افزود: جعفری راد ۱۴ آبان یعنی بیش از دوماه قبل از بازداشتگاه آزاد شده و فوت وی به جهت مسمومیت بوده است. پرونده‌ای در خصوص فوت وی تشکیل و دستورات مقتضی جهت بررسی موضوع صادر شده و با دستور مقام قضایی جسد جهت تعیین علت فوت به پزشکی قانونی ارسال و پس از انجام معاینات لازم و اخذ نمونه جهت سم شناسی، با توجه به تقاضای خانواده جهت خاکسپاری تحویل شده است.

فاضلی هریکندی گفت: همسر متوفی نیز در رابطه با فوت محسن جعفری راد اعلام کرده است که صبح روز گذشته با هم صبحانه خوردیم و من سر کار رفتم. یک ساعت بعد تماس گرفت و گفت من قرص برنج خوردم بیا. من هم آمدم و او را به بیمارستان بردم که متاسفانه فوت شد. موضوعات رسانه‌ای را تکذیب می‌کنم و عنوان می‌کنم بعضی از دوستانش مطالب کذبی در این رابطه منتشر کرده‌اند که صحت ندارد.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر: 

محسن جعفری راد (۱ آبان ۱۳۶۵ – ۱۸ دی ۱۴۰۱) اهل رودسر ،کارشناسی ارشد سینما و فارغ‌التحصیل کارشناسی معماری ، روزنامه نگار، نویسنده سینمایی، منتقد و کارگردان سینما و مستندساز بود. عمده فعالیت‌های او در مجله فیلم از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۸ انجام شد. محسن جعفری راد، فیلمسازی را از سال ۸۷ و از انجمن سینمای جوان لاهیجان آغاز کرد. او همزمان به عنوان خبرنگار، روزنامه‌نگار و منتقد در رشته‌های جامعه شناسی، سینما و ادبیات فعالیت داشت. همکاری با بیش از بیست نشریه عمومی و تخصصی از جمله همشهری، شرق، اعتماد، جام جم، فرهیختگان، گیلان امروز، همدلی، نوآوران، صبا، سینما؛ و ماهنامه‌ها و هفته‌نامه‌های تخصصی مانند ماهنامه فیلم، تجربه، چلچراغ و … از جمله این فعالیت‌هاست. وی از سال ۱۳۸۷ ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را آغاز کرد و با انجمن سینمای جوانان ایران دفاتر لاهیجان، رشت، چالوس، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، خانه مستند همکاری داشت. ساخت مستند‌های «رنج زیر پوست»، «سایه‌های سبز» از مجموعه مستند «یکی از ما» و فیلم کوتاه داستانی «فقط مه واقعی است» به تهیه کنندگی رامبد جوان از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌رود. محسن جعفری راد همچنین به تدریس سینما در دانشکده‌ها و مؤسسه‌های خصوصی و انجمن سینمای جوانان ایران نیز می‌پرداخت.

فوت محسن جعفری‌راد به علت مصرف قرص برنج بوده است

محسن جعفری راد در ۱۸ دی ۱۴۰۱ در سن ۳۶ سالگی در جریان اعتراضات شهریور و پائیز ۱۴۰۱، که از ۲۶ شهریور ماه آغاز شده بود، در پی دستگیری توسط نیرو‌های انتظامی و بعد از آزادی از زندان، به دلیلی که خودکشی با قرص برنج عنوان شده درگذشت. هوشنگ گلمکانی، مدیر مجله «فیلم امروز»، از بازداشت جعفری راد چند هفته پیش در اعتراضات کرج خبر داد و دلیل فوت او را «خودکشی» اعلام کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۹ دی ۱۴۰۱، کدخبر:۸۴۹۹۳۷۷۵، www.irna.ir / سایر منابع .

اخبار مرتبط
برچسب ها: فوت محسن جعفری‌راد به علت مصرف قرص برنج ، محسن جعفری‌راد ، علت فوت محسن جعفری‌راد ، دستگیری محسن جعفری‌راد در اغتشاشات ، محسن جعفری بالنگاه معروف به جعفری راد ، اتهام جرایم علیه امنیت برای محسن جعفری راد ، دستگیری محسن جعفری راد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ، اتهام محسن جعفری راد چه بود ، مسمومیت محسن جعفری راد با قرص برنج ، چرا محسن جعفری راد با قرص برنج خودکشی کرد؟ ، خودکشی محسن جعفری راد با قرص برنج ، افسردگی محسن جعفری راد ، آزاد شدن محسن جعفری راد از بازداشتگاه با قرار وثیقه ، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز ، آثار حسین جعفری راد ، فشارهای وارد بر حسین جعفری راد ، فوت مستندساز رودسری ، مستند شامار ، مستند رنج زیر پوست ، مستند سایه های سبز ، مستند یکی از ما ، فیلم کوتاه داستانی فقط مه واقعی است ، چرا حسین جعفری راد خودکشی کرد ، چرا خودکشی ، عوامل تحریک کننده خودکشی ، مستندساز رودسری ، فیلم ساز رودسری ، کارگردان رودسری ، هنرپیشه رودسری
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
0
بله خودکشی کرد اما چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
همین سوال رو دارم، چرا باید خودش رو بکشه یه نفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین