پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
 نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشت: اتحادیه اروپا طرحی را تهیه کرده که طبق آن، نزدیک به چهل فرد و نهاد حکومتی ایران از جمله وزیر ورزش، مشمول تحریم‌های جدید کشور‌های عضو قرار خواهند گرفت.

شعار سال: طبق پیش‌نویس یکسری اسنادی که وبگاه تحلیلی-خبری «پولتیکو» مدعی شده در اختیار دارد، اتحادیه اروپا به دنبال وضع تحریم‌هایی جدید علیه دست‌کم ۴۰ شخصیت و نهاد ایرانی به بهانه حمایت از اغتشاشات داخل ایران است.

پولتیکو گزارش کرده است که در مجموع ۲۷ سند اتحادیه اروپا وجود دارد که تحت عنوان «بسته شواهد» تنظیم شده است که اتحادیه اروپا با تکیه بر یکسری اطلاعات که اکثر آن‌ها گزارش رسانه‌ها است، به دنبال توجیه بسته تحریمی جدید خود علیه جمهوری اسلامی است.

بر اساس این اسناد، ۱۷ نفر از مقام‌های ایرانی وجود دارند که اتحادیه اروپا در حال بررسی موضوع تحریم آن‌ها است که شامل فرمانداران منطقه‌ای، یک نماینده پارلمان، یک وزیر و یکی از مسئولان ارشد صدا و سیمای جمهوری اسلامی می‌شوند.

بر اساس گزارش پولتیکو، اتحادیه اروپا همچنین در صدد است تحریم‌های جدیدی را علیه مقام‌های فعلی و سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران وضع کند.

طبق این گزارش، در لیست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، نام «‫سیدحمید سجادی هزاوه» وزیر ورزش ایران نیز به چشم می‌خورد و اتحادیه اروپا مدعی است که ورزشکاران ایرانی را در عرصه‌های بین‌المللی وادار به سکوت و ممانعت از حرف زدن علیه جمهوری اسلامی می‌کند.

اتحادیه اروپا وزیر ورزش ایران را تحریم می‌کند
بر اساس این گزارش، در میان ۲۰ نهاد و شرکتی که در لیست احتمالی تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند، «سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» (CRA) و آکادمی راوین به همراه ۱۲ سپاه منطقه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به چشم می‌خورد.

این خبر در حالی منتشر شده است که از زمان آغاز اغتشاشات در ایران، کشور‌های غربی تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به بهانه حمایت از ناآرامی‌ها در ایران، فشار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را تشدید کنند.

بر اساس این گزارش، کشور‌های اتحادیه اروپا به رهبری آلمان، فرانسه و هلند به طور جداگانه نیز در حال بررسی قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی هستند.

در همین راستا، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان هفته گذشته در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد با حمایت از اقدام علیه سپاه پاسداران تصریح کرد که قرارگیری نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، «از نظر سیاسی منطقی و مهم است» و فرانسه نیز از این اقدام استقبال کرد.

از طرف دیگر، ایالات متحده آمریکا نیز پیش از این سپاه پاسداران را در لیست سازمان تروریستی قرار داده است و انگلیس نیز در صدد است که سیاست واشنگتن را در این زمینه دنبال کند.

پولتیکو در پایان گزارش خود نوشت که احتمال می‌رود که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قبل از به بحث گذاشته شدن در نشست سفرای اتحادیه اروپا، نهایی شود و احتمالاً وزرای خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند در نشست اواخر ماه میلادی خود، این بسته تحریمی علیه ایران را به امضا درآورند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه شرق، تاریخ انتشار:۲۴ دی ۱۴۰۱، کدخبر:۸۶۷۱۶۱، www.sharghdaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین