پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری خود درباره کنگره زنان تاثیرگذار در بخش ملی و بین‌المللی، توضیحاتی ارائه داد که بیشتر شبیه بیانیه ای با رویکردی پوپولیستی برای توجیه یک گند برنامه ای بود تا پاسخ به سوالات افکار عمومی. او درباره هزینه های کنگره صحبت از سرشکن کردن این بودجه در دستگاه های مختلف می گوید. انگار نه انگار که با بودجه ملی طرف هستیم. می گوید که مایا صباغ را نهادهای دیگر دعوت کرده اند؟ درباره شیوه انتخاب هفت نفر برگزیده ، صحبت های خنده دار و ادعاهای غیرقابل قبول بر زبان می آورد . خدا آخرت امثال شما مدیران اجرایی در جمهوری اسلامی را عاقبت بخیر کند. اینکه به فکر آخرت خودتان نیستید به ما ربطی ندارد. اما نگران دنیای خودمان هستیم که با حضور امثال شما دارد به گند کشیده می شود آبجی خانم.

شعار سال: انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری خود درباره کنگره زنان تاثیرگذار توضیحاتی با تاکید بر شیوه انتخاب میهمانان ، کشورهای هدفی که میهمانان از آنجا دعوت شدند، هیات داوران انتخاب افراد برگزیده ، شیوه انتخاب افراد برگزیده و نوع جوایز آنان و دیگر موارد مرتبط با این کنگره، توضیحاتی داد. توضیحاتی که به نظر برخی از کارشناسان، بیشتر شبیه توجیه است تا توضیح

شیوه و ملاک انتخاب و دعوت از میهمانان داخلی و خارجی:

وی در خصوص انتخاب میهمانان بخش ملی و بین‌المللی بیان داشت ملاک علمی، اقتصادی و اجتماعی و یک ملاک عام برای همه مهمانان در نظر گرفته شده بود که آن هم همگرایی باگرایشات جمهوری اسلامی ایران در بحث خانواده  و ارزش‌های آن بوده است. این بدان معنی نیست که افراد تاثیرگذار دیگری نبودند. وی درباره ملاک ها و شیوه انتخاب زنان تاثیرگذار در بخش داخلی گفت: در بخش داخلی ۱۴ هزار نفر در سامانه اسامی شان رسیده بود و همچنین از طریق امور بانوان استانداری‌ها انتخاب شده بودند(شعار سال: اسامی 14 هزار نفر را چه کسی داده بود؟آیا امور بانوان استانداری ها اطلاعات و صلاحیت لازم برای اینکار را داشته اند؟ شفاف حرف بزنید خانم خزعلی).

در مورد مهمان روسی صرفا به دلیل تشابه اسمی ، شائبه ایجاد شده است ( شعار سال: لطفا توضیح).

صباغ از طرف ما دعوت نشده بود:

خزعلی درباره حضور مایا صباغ گفت: مایا صباغ مهمان ما نبود و خودش به ایران مراجعه کرده بود(شعار سال: شفاف توضیح بده و از زیر سوال در نرو) .

 

شیوه انتخاب هفت نفر برگزیده داخلی و خارجی : 

در بخش ملی، ۳۱ بانوی تاثیرگذار از استان‌های مختلف مورد حمایت و تشویق قرار گرفتند نوع تاثیرگذار کیفیت و کمیت و شرایط ویژگی منطقه در انتخاب این افراد تاثیر داشت. در بخش بین‌الملل بخشی افراد که از طریق داخلی انتخاب شدند افرادی بودند که فعالیت بین المللی داشتند و تعدادی از خارج از کشور انتخاب شدند.

خزعلی در مورد انتخاب افراد برگزیده جشنواره بیان داشت که، ۷۰۰ پرونده تشکیل شد که ۷۰ نفر شرایط اولیه را داشتند و از بین نفر بعد از داوری‌های متعدد ۷ نفر انتخاب شدند( شعار سال : خانم غفوری فرد را چه کسی معرفی کرد؟ چه شرایطی داشت و چطور انتخاب شد؟ اگر سطح انتخاب اینقدر پائین است ، وای به حال مملکت ما که قحط النسا هم در آن ایجاد شده است).

وی در پاسخ به این سوال که چند نفر جایزه ویژه و به چه مبلغی را دریافت کردند، گفت: جایزه تعیین شده توسط هیات علمی و دبیرخانه علمی تعیین شده و معاونت نه در مقدار جایزه و نه در پرداخت جایزه نقشی نداشتند و کمیته‌ای از بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی، یونسکو منطقه‌ای میزان جایزه و مبلغ جایزه را تعیین کردند. در حال حاضر در دنیا میزان جوایز بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یورو است. امسال هنوز صندوق نوآوری و شکوفایی که پشتیبانی کننده از جایزه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای زنان است، تشکیل جلسه نداده بنابراین جایزه از سوی دبیرخانه کنگره ، تعیین گردید. این جوایز به ۷ نفر شامل ۳ نفر از ایران(خانم‌ها امام جمعه، سوده غفوری فرد و مژگان زندی به دلیل اینکه امتیاز فوق العاده علمی داشتند و همچنین تاثیرگذاری بین المللی داشته و محقق برتر بودند توسط این کمیته انتخاب شدند) و ۴ نفر مهمان خارجی اعطا شد که ۴ نفر خارجی جایزه شان را به صندوق نوآوری و شکوفایی بازگرداند( شعار سال: مثل قرعه کشی برخی فروشگاه ها؟). وی در پاسخ به این سوال که آیا برگزیدگان ایرانی نیز جوایز خود را به این صندوق اهداء کردند؟، گفت: در خصوص برگزیدگان داخلی هنوز چیزی مطرح نشده است.

خزعلی درباره ملاک‌های تعیین منتخبین کنگره بین المللی، تصریح کرد: ملاک‌های مختلفی بود. یکی از این برگزیدگان شخصی علمی است که امتیازات فوق العاده‌ای دارد. دو نفر از این برگزیدگان جزو یک درصد دانشمندان بودند و از معاونت علمی گزینش شدند و مقالات داشتند و یا محقق برتر هستند. این برگزیدگان امتیاز بالاتری نسبت به دیگران داشتند، اما این امر به این معنی نیست که مشابه این هفت برگزیده در کشور و جهان نبوده است (شعار سال: مگر قرار بود که جشنواره علمی برای زنان برگزار کنید. اف بر این حجم توجیه و توضیح درباره خطا).

وی درباره حاشیه‌های انتخاب سوده غفوری فرد ادامه داد: من یک سوال از شما دارم آیا اگر کسی با فردی نسبت دارد باید از چنین کنگره‌ای حذف شود. این شائبه ممکن است در خیلی موارد ایجاد شود، اما آیا ما باید به دلیل این شائبه‌ها این افراد را کنار بگذاریم یا با یک شاخص و مقیاس درست حرکت کنیم و به شائبه‌ها کاری نداشته باشیم این موضوعی است که من هم در زندگی ام با آن مواجه بوده ام و در خیلی از مسابقات و جا‌ها و در جشنواره با اسم مستعار شرکت می‌کردم چراکه نمی‌حواستم به دلیل نسبتی که دارم درباره من قضاوت شود و این موضوع را کامل درک می‌کنم. اینکه به دلیل نسبت فامیلی یک نفر را محروم و یا به دلیل نسبت فامیلی یک نفر را برجسته کنیم هر دو این نگاه غلط و نادرست است؛ و این خارج شدت از عدالت است. ایشان جز یک درصد برتر هستند البته شاخص‌های دیگری نیز مطرح بوده است ایشان حافظ قرآن هستند و این نمی تواند یک ویژگی فرهنگی باشد من در هیات داوران نبودم و نمی‌توانم درباره داوری قضاوت کنم. من در هیات داوران نبودم و نمی‌دانم روی چه حسابی این داوری انجام گرفته است، اما هیچ گونه نسبتی نباید موجب این شود فرد بالا یا پایین آورده شود.

به گفته خزعلی ، هیات داوران کنگره یاد شده از چند لایه داوری گذر کرده بودند و طبیعتا در خصوص منتخبین کنگره نیز این داوران باید پاسخگو باشند.

کشورهایی که از آنها میهمان دعوت شده و کشورهای شاخصی که فراموش شدند؟!

خزعلی در پاسخ به این سوال که درباره کشور‌های حاضر در جلسه حواشی ایجاد شده و گفته می‌شود که چرا از کشور‌های برجسته در این همایش دعوت نشده اند همچنین اعلام‌ شده که امریکا به کشور‌های تحت نفوذ خود نیز فشار وارد کرده که نباید در این همایش حضور داشته باشند، گفت: باتوجه به ظرفیت و روابطی که داشتیم دعوت کردیم قطعا نمی‌توانستیم همه کشور‌ها را دعوت کنیم برخی کشور‌ها مورد تهدید قرار گرفتند و به ما پیام دادند که دلشان با ماست و تمایل دارند در این همایش شرکت کنند، اما منافع شان به خطر می‌افتاده و این مسائل نیز وجود داشت؛ و افرادی که شرکت کردند افراد برجسته‌ای بودند ما تا بحال چنین کنگره‌ای نداشتیم. زنان برجسته فعال رسانه‌ای اقتصادی و اجتماعی سیاسی از ۹۶ کشور به این کنگره دعوت شده بودند.

البته برخی کشور‌ها که رفتار مناسبی با ایران نداشته و تلاش کردند دروغ پراکنی علیه ایران داشته باشند نیز خودمان دعوت شان نکردیم. امیدوارم این کشور‌ها در رابطه با رفتارشان درباره ایران تجدید نظر کنند و در نشست‌های بعدی بتوانیم در خدمت شان باشیم(شعار سال: مگر کنگره کشورهای تاثیرگذار را پیاده اید؟ زنان تاثیرگذار ، حتی می توانند از درون کشورهای دشمن ما هم انتخاب شوند).

حاشیه های کنگره و پوشش زنان میهمان:

خزعلی درپاسخ به این سوال که نگاه باز به ویژه در پوشش زنان که برای این کنگره دعوت شده بودند وجود داشت و این بحث را ایجاد کرده بود که بهتر است این نگاه باز درباره زنان ایران هم وجود داشته باشد جنابعالی به عنوان معاونت زنان در این خصوص چه برنامه‌ای دارد گفت: این چیز جدیدی نیست در گذشته هم کسانی که از خارج از کشور به ایران می‌آیند پوشش شان متفاوت با داخل بوده است و اینگونه نیست که همان پوششی که به عنوان مقررات برای پوشش داخل وضع شده برای مهمانان خارجی در نظر گرفته شود.

بحث شیرین بودجه برگزاری کنگره: 

خزعلی درباره بودجه برگزاری این کنگره گفت: هزینه کرد برای این نوع کنگره‌ها در واقع سرمایه گذاری است و باید توجه داشت که اهداف چند جانبه‌ای در این کنگره دنبال شده است. بخش عمده‌ای از این هزینه توسط پروتکل‌های دو جانبه وزارت امور خارجه اقدام شده و طبق پروتکل پرداخت شده است. این کار یک کار جمعی در هیات دولت بوده و معاونت زنان هیچ هزینه‌ای در این زمینه نکرده است. این کنگره در نهایت سادگی و صرفه جویی برگزار شد. چطور کسانی که شاهد بودند قبلا چطور ریخت و پاش‌ها انجام می‌شده است؛ این سادگی‌ها را ندیدند؟.

دشمنان عصبانی هستند: ( شعار سال: ما هم از دست گفتارهای پوپولیستی امثال تو عصبانی هستیم)

خزعلی درباره حواشی درباره حضور همسر رئیس جمهور گفت: این سمینار خیلی تاثیرگذار بود( شعار سال: زرشک با کدام ز نوشته می شود؟) و به نظرم می‌رسد دشمنان عصبانی هستند و به دنبال مطلبی هستند که آن را بزرگ کنند طبیعی است که وقتی همسران روسای جمهور حضور دارند و باید همسر رئیس جمهور طبق پروتکل از آن‌ها استقبال می‌کرد و با آن‌ها نسیت داشته باشد و این در همه جای دنیا یک امر طبیعی است. البته شاید، چون چنین چیزی سابقه نداشته بیشتر به آن پرداخته شد همسر رئیس جمهور ما یک فرد علمی و اجتماعی است و طبیعتا انتظار می‌رود که ایشان در این کنفرانس علمی و نخبگانی است حضور داشته باشد.

وی درباره حواشی درباره دعوت از زنان روسای جمهور اسبق برخی از کشور‌ها ادامه داد: اصلا منظور این نبوده که مهمانان نسبتی با مقامات داشته باشند گفتیم زنان تاثیرگذار یعتی ممکن است همسر یک رئیس جمهور اسبق یا سابق تاثیرگذاری اش در آن کشور زیاد باشد. فعالیت اجتماعی کار خیریه‌ای که معمولا همسران روسای جمهور دارند گاهش اوقات بعد از اتمام دوره رئیس جمهور ادامه پیدا می‌کند و این اثرگذاری در بین مردم مورد توجه است.

انتقاد تند نماینده اصولگرا مجلس، از وزیر امور خارجه بابت معرفی همسر رئیسی به عنوان «بانوی اول»:

محمود احمدی‌بیغش، نماینده شازند در مجلس، کنگره و همایش زنان تاثیرگذار را مورد انتقاد قرار داد و گفت که «همایشی که برگزار شد، برای رضای خدا نبود و بیشتر کارکرد سیاسی همراه با سیاسی‌کاری داشت». احمدی‌بیغش با اشاره به سخنان حسین امیرعبداللهیان درباره «بانوی اول کشور» به نقل از همسر رئیس‌جمهور بیان کرد: «چون این کنگره برای رضای خدا نبود، آن مصاحبه نابجا از آن درآمد و رئیس دستگاه دیپلماسی ما شأن خودش را به اندازه یک کارمند جزء پایین آورد و حرف‌هایی زد که ناراحت‌کننده‌ترین رفتار در تاریخ جمهوری اسلامی است. اینکه گفته شد خانم رئیس‌جمهور الگو است‌. درحالی‌که امام خمینی که ما امروز نانش را می‌خوریم و از او غیرت را یاد می‌گیریم، الگوی زنان را حضرت زهرا می‌داند».

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۲۳۸۹۳، www.ilna.ir/ سایر منابع .

اخبار مرتبط
برچسب ها: انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، توضیحات انسیه خزعلی درباره کنگره زنان تاثیرگذار ، توجیه انسیه خزعلی برای برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار ، ملاک انتخاب مهمانان در کنگره زنان تاثیرگذار ، ملاک انتخاب زنان در کنگره زنان ، انتقادات به برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار ، انتخاب زنان تاثیرگذار در بخش داخلی کنگره زنان تاثیرگذار ، حضور مایا صباغ در کنگره زنان تاثیرگذار ، توجیه حضور مایا صباغ در کنگره زنان ، مایا صباغ را چه کسی دعوت کرده بود؟ ، مبلغ جایزه زنان تاثیرگذار ، جایزه میلیاردی برای برندگان زنان تاثیرگذار ، سوده غفوری فرد ، مژگان زندی ، ملاک‌های تعیین منتخبین کنگره بین المللی زنان ، دعوت زنان برجسته فعال رسانه‌ای اقتصادی و اجتماعی سیاسی از ۹۶ کشور به کنگره زنان ، دروغ پراکنی علیه ایران ، پوشش زنان حاضر در کنگره زنان ، حاشیه‌های انتخاب سوده غفوری فرد ، بودجه کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار از کجا تامین شد ، تامین منابع مالی کنگره زنان ، حواشی حضور همسر رئیس جمهور در کنگره زنان ، حضور جمیله علم الهدی در کنگره زنان ، دعوت از زنان روسای جمهور اسبق برخی از کشور‌ها در کنگره زنان ، حواشی کنگره زنان تاثیرگذار ، انسیه خزعلی به حواشی کنگره پاسخ داد یا توجیه کرد ، عملکرد انسیه خزعلی ، توجیحات یا توضیحات خزعلی درباره کنگره زنان تاثیرگذار ، شیوه انتخاب میهمان داخلی و خارجی کنگره ، هیات داوران کنگره زنان تاثیرگذار ، شیوه انتخاب هفت نفر برگزیده در کنگره زنان تاثیرگذار ، کنگره زنان تاثیرگذار کنگره علمی است یا سیاسی ، فراموشی کشورهای عضو برای دعوت ، توجیحات و توضیحات یا خزعبلات انسیه خزعلی ، گام دومی ها و مقابله با ناکارآمدی مدیران اجرایی ، انتقاد محمود احمدی بیغش از کنگره زنان تاثیرگذار ، انتقاد نماینده مجلس از سخنان امیرعبدالهیان درباره بانوی اول نامیدن جمیله علم الهدی ، سیاسی کاری و سیاسی بازی در کنگره زنان تاثیرگذار
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین