پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۲۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
بعد از زلزله5.4 ریشتری 28 دی ماه1401 و هشدار شعار سال در خصوص احتمال وقوع زلزله ای حدودا 6 ریشتری در خوی، شنبه شب، هشتم بهمن ماه،1401 زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ در ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شب، شهرستان خوی را لرزاند. زلزله اخیر بدلیل شدت بالاتر و آسیب های زلزله قبلی ، خسارات 20 تا 50 درصدی را به مناطق شهری وارد کرده است. حدود 40 روستا با تاکید بر روستاهای واقع در منطقه ایواوغلی ، بشدت آسیب دیده اند. زلزله تاکنون باعث فوت سه نفر و مجروح شدن حدود هزار نفر از شهروندان شهرستان خوی شده است. شعار سال بر اساس برخی گزارشات و تحلیل های صورت پذیرفته، در خصوص زلزله احتمالی شهرستان تبریز ، هشدار داده و درخواست بررسی موضوع و در صورت نیاز، فراهم سازی شرایط برای مقابله با بلایای احتمالی را دارد.

شعار سال: روز شنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شب ،خوی و برخی شهرستان‌های استان آذربایجان غربی را لرزاند. زمین‌لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و در ارومیه و چند شهرستان دیگر هم احساس شد. گزارش مقدماتی زمین‌لرزه بر اساس یافته های مرکز لرزه‌نگاری کشوری بشرح زیر است.

*** بزرگی: ۵.۹
*** محل وقوع: استان آذربایجان غربی - حوالی شهرستان خوی
*** تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۴۰۱/۱۱/۰۸، ۲۱:۴۴:۴۴
*** طول جغرافیایی: ۴۴.۹۰
*** عرض جغرافیایی: ۳۸.۵۹
*** عمق زمین‌لرزه: ۷ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
*** ۶ کیلومتری خوی (آذربایجان غربی)
*** ۳۰ کیلومتری ایواوغلی (آذربایجان غربی)
*** ۳۵ کیلومتری قره ضیاالدین (آذربایجان غربی)

نزدیکترین مراکز استان:
*** ۱۱۷ کیلومتری ارومیه
*** ۱۳۴ کیلومتری تبریز

پس از وقوع این زلزله ۵.۹ ریشتری ،۲۲ پس لرزه در خوی ثبت شده است. عموم این زلزله ها در محدوده سه ریشتری بوده است. 

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + عکس و فیلم

آمار مصدومان در ساعات اولیه به ۴۴۰ نفر رسید

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی بامداد یکشنبه در بازدید از مناطق زلزله‌زده خوی گفت، بر‌اساس گزارش‌های اولیه یش از ۴۰ روستا در این زلزله دچار خسارت شده‌ ،بالغ بر۴۴۰ نفر بر اثر وقوع زمین لرزه در خوی مصدوم شده و ۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. استاندار افزود که برخلاف زلزله5.4 ریشتری قبلی که خسارت جزیی به منازل شهری وارد کرده بود، زلزله اخیر، خسارت ۲۰ الی ۵۰ درصد به منازل مسکونی شهری وارد کرده است. استاندار توضیح داد که بدلیل آمادگی پیشین،تدابیر لازم برای تأمین سوخت در مناطق زلزله‌زده صورت گرفته و از فردا توزیع غذای گرم توسط نیرو‌های امدادی، بسیج و گرو‌های جهادی در مناطق آسیب دیده آغاز می‌شود.


زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + عکس و فیلم
 فرزین رضازاده رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بیان داشت که طبق آخرین گزارش‌ها بیش از ۳۰۰ نفر در لحظه وقوع زلزله شنبه شب خوی ،مصدوم شده و سه نفر نیز متاسفانه جان باختند. وی خبر از اعزام ۱۶ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به منطقه زلزله‌زده خوی داد. همچنین در خصوص آمادگی کامل بیمارستان‌های استان برای پذیرش مصدومان زلزله خوی و اعلام آمادگی مراکز درمانی استان‌های همجوار نیز توضیحاتی ارایه نمود.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت پس از وقوع زمین‌لرزه بلافاصله اورژانس خوی در آماده‌باش قرار گرفت و با توجه به ترک خوردگی در دیواره‌های بیمارستان خوی و احتمال افزایش تخریب منازل ، سه دستگاه آمبولانس از تبریز و چهار دستگاه آمبولانس دیگر نیز از ارومیه به منطقه اعزام شدند.

تعداد بازدید : 98

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی بیان داشت که تمام بیمارستان‌های شهرستان‌های معین خوی با دستور استاندار آذربایجان غربی از جمله ارومیه، سلماس و چایپاره در حالت آماده باش بوده همچنین بیمارستان‌های استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان نیز آماده باش هستند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند.امیرعباس جعفری با بیان اینکه دمای هوا در شهرستان خوی پایین آمده و بارش برف نیز از چند ساعت گذشته آغاز شده است افزود، تلاش ما این است که بهترین خدمات را به مردم ارایه دهیم و در کنار این عزیزان هستیم.

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + عکس و فیلم

نماینده یکی از گروه‌های جهادی مستقر در مناطق زلزله زده خوی توضیح داد که، زمین لرزه امشب سبب ایجاد رعب و وحشت ساکنان شهرستان خوی شد و منازلی که در زلزله ۲۸ دی ۱۴۰۱ تا حدی آسیب دیده بودند را با شدت بیشتری تخریب نمود.

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + عکس و فیلم

اعلام وضعیت قرمز و اعزام تیم‌های واکنش سریع از پنج استان مجاور

حمید محبوبی سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی بیان داشت که پس از وقوع زمین لرزه بلافاصله چهار تیم ارزیاب برای بررسی وضعیت میزان خسارت به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و تمام پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند. سازمان امداد و نجات وضعیت هلال احمر، قرمز اعلام کرد و تیم‌های واکنش سریع جمعیت‌های هلال احمر آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و قزوین به شهرستان خوی در آذربایجان غربی اعزام گردیدند و اقلام امدادی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان برای پشتیبانی از هلال احمر آذربایجان غربی در حال خروج از انبار و اعزام به منطقه زلزله زده هستند.

تعداد بازدید : 103

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص ارسال محموله های امدادی توضیح داد که ۷۰ تن محموله امدادی در حال بارگیری در فرودگاه مهرآباد است تا با یک پرواز کارگو بویینگ ۷۴۷ و یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ به منطقه زلزله‌زده ارسال شود. این دو محموله هوایی شامل چادر، پتو، موکت و بسته غذایی ۷۲ ساعته می باشند.

تعداد بازدید : 87

وزیر کشور عازم مناطق زلزله زده شد

احمد وحیدی وزیر کشور دیشب، به منظور بررسی ابعاد زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی وارد آذربایجان غربی شد و مستقیما به خوی رفت.در این هیات ، ‌محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور (با وجود سوگواری در غم از دست دادن و درگذشت مادر)، پیر‌حسین‌کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری حضور دارند.

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + هشدار برای زلزله احتمالی تبریز

اقدامات امداد و نجات،مدیریت بحران و بحث مقاوم سازی واحد‌های مسکونی خوی در دستور کار قرار دارد

احمد وحیدی بامداد یکشنبه در حاشیه سفر به مناطق زلزله زده خوی، اظهار کرد، دولت عزم جدی برای ارائه خدمات به زلزله زدگان و مقام سازی واحد‌های مسکونی این منطقه دارد. بسته‌های تسهیلاتی شهری و روستایی در این راستا در حال بررسی است تا حمایت لازم زلزله زدگان به عمل آید. وزیر کشور اضافه کرد، طبق گزارش‌های ارائه شده، به واحد‌های مسکونی نوسازی که مقاوم‌سازی شده ، آسیبی نرسیده است؛ البته تعداد اندکی از واحد‌های نوساز غیر استاندارد نیز آسیب جدی دیده‌اند که باید با ناظرین آنان برخورد جدی به عمل آید.
وی همچنین خواستار تعیین تکلیف دانشجویان مراکز آموزشی این شهرستان شده و تاکید کرد با توجه به اینکه فصل امتحانات است و بسیاری از دانشجویان این شهرستان غیربومی هستند، باید نسبت به تعیین تکلیف آنان سریعاً اقدام نمود. بعد از این درخواست، روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اعلام کرد،به جهت وقوع زمین‌لرزه روز شنبه شهرستان خوی و استمرار پس‌لرزه‌های نسبتاً شدید، آموزش در مدارس این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی) در روز یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ به صورت مجازی داوطلبانه بوده و برای روزهای آتی، طی اطلاعیه های جداگانه، تعیین وضعیت می گردد.

تعداد بازدید : 40

مدیرکل نوسازی مدارس استان آذربایجان غربی بیان داشت که ۵۰ مدرسه در کانون زلزله قرار داشتند و از این بین، ۱۲ مدرسه در منطقه فیرورق دچار آسیب شده ‎اند. از این تعداد، چهار مدرسه تخریبی و بقیه نیازمند تعمیرات جزیی و کلی هستند. به جز مدارس یاد شده، سایر کلاس‌ها و مدرسه‌ها مشکلی ندارند.


حضور اکیپ‌های شرکت توزیع نیروی برق استان و استان های معین در منطقه تا پایداری کامل شبکه برق

تمام اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برای رفع مشکلات برق مناطق زلزله زده و رفع آسیب‌های ایجاد شده در حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند. هم اکنون اکیپ‌های عملیاتی شهرستان‌های معین با تجهیزات و امکانات لازم برای رفع مشکلات ایجاد شده در منطقه و آسیب‌های حاصل از زلزله آماده خدمت رسانی هستند. بر اساس گزارشات دریافتی، وضعیت شبکه برق در شهرستان خوی پایدار است و قطعی‌های گزارش شده در برخی از مناطق ناشی از سیم‌پارگی و برخورد اشیاء با سیم‌های برق بوده که رفع گردیده است. در صورت وجود مشکل، مشترکین شهرستان خوی می‌توانند قطعی‌های حاصل از این حادثه را از طریق تماس با سامانه ۱۲۱ فوریت‌های برق اطلاع‌رسانی کرده و اکیپ‌های عملیاتی این شرکت در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام کنند. اعلام شده است که ، اکیپ‌های عملیاتی صنعت برق تا رفع کامل مشکلات برق در تمام مناطق زلزله زده در محل حضور خواهند داشت.

میزان تخریب‌های زلزله بالا است

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر برای سرکشی از عملیات امدادرسانی هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده خوی به همراه تیم واکنش سریع از سازمان امدادونجات، عازم شهرستان خوی شد.بر اساس گزارش های دریافتی، ۱۵ تیم ویژه ارزیاب هلال احمر در منطقه حضور دارند و اقدامات امداد و نجات نیز در حال انجام است.هلال احمر نیز نسبت به ایجاد ارودگاه موقت و اسکان اضطراری اقدام کرده و تمام سالن‌های ورزشی و سایر امکان عمومی برای اسکان مردم در اختیار آنان قرار می‌گیرد. حضور مردم در خیابان ها، بر بار ترافیکی شهر بشدت افزوده و در برخی مناطق، امداد رسانی های احتمالی را با کاهش سرعت روبرو کرده است.

تعداد بازدید : 77


زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + عکس و فیلم
آماده باش یگان‌های مقابله با بلایای طبیعی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش
امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا توضیح داد که به محض اطلاع از وقوع زلزله در شهرستان خوی دستور آماده‌باش به تمام یگان‌های تابعه قرارگاه شمال‌غرب صادر شد.

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + هشدار برای زلزله احتمالی تبریز

در ساعات اولیه حادثه فرماندهان تیپ‌های نزدیک به منطقه، کارشناسان عمرانی و تاسیسات و بهداشت و درمان به منطقه اعزام شده‌اند. تیپ ۲۶۴ سلماس، تیپ ۳۲۱ مرند و گروه ۴۳۳ مهندسی شهید آبشناسان قوشچی که دارای ادوات سنگین مقابله با بلیات طبیعی هستند به صورت آماده‌باش درآمده و در صورت نیاز آماده اعزام به مناطق آسیب‌دیده از زلزله هستند.امیر سرتیپ حاجیلو افزود که، بیمارستان صحرایی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش با ظرفیت ۱۸۰ تخت‌خواب و اتاق عمل سیار در منطقه زلزله‌زده خوی احداث شد. در این بیمارستان کادر درمان ارتش شامل پزشک عمومی، متخصص بیهوشی، متخصص ارتوپد، جراح عمومی مستقر و آماده خدمت رسانی ۲۴ساعته به مردم عزیز خوی و روستا‌های اطراف هستند. تمامی اقلام دارویی اورژانسی و ضروری توسط بهداری ارتش در بیمارستان صحرایی تدارک دیده شده و مردم از این بابت به هیچ عنوان نگران نباشند.

تاکید معاون اول رئیس جمهور بر تسریع در امدادرسانی مناطق زلزله خوی

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و رئیس جمعیت هلال احمر، آخرین وضعیت زلزله خوی را پیگیری کرد. مخبر در پایان این ارتباط تلفنی، ارائه گزارش‌های تکمیلی و مستمر را در ساعات آتی خواستار شد و بر آمادگی کامل برای پشتیبانی از عملیات امدادی در منطقه در صورت نیاز خبر داد.

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + عکس و فیلم
گزارشات تائیدی از تخریب شدید منازل در روستا‌ها 

بر اساس گزارش های دریافتی از منابع گوناگون، تخریب منازل در روستا‌ها بالا بوده و بیشترین آسیب نیز به روستا‌های منطقه ایواوغلی وارد شده و برخی از منازل نیز فرو ریخته است. همچنین برق بخشی از خوی قطع شده بود که با همت کارکنان شبکه برق، مجددا متصل گردیده است.

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + عکس و فیلم

افزایش شمار مصدومان زلزله خوی به ۹۷۳ نفر،اعزام ۴۵ آمبولانس به مناطق زلزله‌زده 

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آمار مصدومان زلزله خوی اظهار کرد: تاکنون ۹۷۳ مصدوم زلزله خوی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آذربایجان غربی مراجعه کرده که محل مراجعه ۸۵۸ نفر از آنان به بیمارستان شهرستان خوی و مابقی به بیمارستان‌های شهرستان‌های سلماس و چایپاره بوده است. در حال حاضر ۶۴ مصدوم زلزله بستری بوده و ۷۰ مصدوم نیز تاکنون توسط اورژانس به بیمارستان‌های سلماس و ارومیه منتقل شده‌اند.

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + عکس و فیلم

گزارش تکمیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه ، نهم و دهم بهمن ماه 1401 از زلزله خوی :

*** بهرام عین‌اللهی شامگاه یکشنبه از طریق فرودگاه ارومیه وارد آذربایجان‌غربی شد و بلافاصله با حضور در بیمارستان‌های ارومیه به عیادت از مصدومان زلزله اخیر خوی پرداخت. وی همچنین در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) سلماس، از مصدومان بستری در این بیمارستان نیز عیادت کرد.

*** با گذشت کمتر از 48 ساعت از زلزله 5.9 ریشتری خوی، ابعاد فاجعه بار و خسارات مادی وارده به شهروندان و اماکن عمومی در حال رخ نمود است. 

زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + هشدار برای زلزله احتمالی تبریز

*** عدم رضایت مردم از شیوه توزیع اقلام امدادی و ضروریات زندگی ، در فضاهای مجازی در حال انتشار است. بنظر می رسد که ورود فوری فرمانداری و سایر نهادهای ذی ربط ( نظیر بسیج و شورای مساجد و معتمدین محلی) به موضوع ، یک الزام باشد. تاکید می گردد که این مسئله می تواند مورد سو استفاده رسانه های معاند نیز قرار گیرد.

تعداد بازدید : 50

وضعیت بحرانی هم‌میهنان زلزله‌زده خویی در برف و سرمای شدید

تعداد بازدید : 47
صف چندکیلومتری بنزین در خوی-آیا نمی‌توان اقدام به ارسال پمپ‌های سیار نمود؟
 
 :هشدار در خصوص زلزله احتمالی در تبریز
دکتر توحید ملک زاده دیلمقانی بیان می‌دارد که محاسبات زلزله شناسی (ادعا شده که خودشان هم شخصا انجام داده اند) نشان داده، پریود بازگشت زلزله‌های بزرگ بالای ۷ ریشتر در تبریز را حداکثر دویست سال می‌توان در نظر گرفت؛ بنابراین با توجه به اینکه از آخرین زلزله بزرگ و مخربی که در سال ۱۷۸۰ میلادی در تبریز رخ داده بیش از دویست سال گذشته و با علم به شواهد و قراینی، چون همین زلزله و زلزله‌های بزرگ قطور، میانا- سراب، اهر ورزقان و خرد زلزله‌های اطراف میشو و چند زلزله اخیر خوی، آکتیو بودن منطقه و گسل تبریز، قابل استنباط است. بر این قاعده، می‌توان انتظار داشت که زلزله بزرگی در منطقه تبریز تا سرحد۷.۶ درجه ریشتر رخ دهد. به نظر می‌آید گسل تبریز در وضعیت پرتنشی قرار داشته و تحمل فشار تکتونیکی ان در حد بالایی است و متاسفانه این امر هم به وقوع زلزله‌ای پرقدرت کمک خواهد کرد. اگر طول گسل تبریز را ۱۰۰ کیلومتر در نظر بگیریم (قسمت عمده آن در پهنه شمالی شهر تبریز قرار دارد)، انتظار وقوع زلزله حداکثر ۷.۶ درجه ریشتر، امر بعیدی نیست.
 
زلزله ۵.۹ ریشتری خوی و خسارت سنگین به ۴۰ روستا و اعلام وضعیت قرمز + هشدار برای زلزله احتمالی تبریز
هرچند توضیحات دکتر ملک زاده را نباید بعنوان امر حتمی در نظر گرفت، اما توجه به هشدار‌ها و آمادگی‌های پایه‌ای برای احتمالات، امر قابل تاکیدی است که نباید از کنار آن به سادگی عبور نمود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: گزارش مقدماتی زمین‌لرزه خوی ، پس‌لرزه‌های زمین‌لرزه خوی ، خسارت جانی زلزله بهمن ماه خوی ، خسارت مادی زلزله خوی ، تخریب منازل در روستاهای خوی در اثر زلزله ، آماده باش یگان‌های مقابله با بلایای طبیعی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش ، آمادگی گروه‌های جهادی برای اعزام به مناطق زلزله‌زده خوی ، ثبت ۲۲ پس‌لرزه در خوی ، آمار مصدومان زلزله 5.9 ریشتری خوی در ساعات اولیه ، هشدار برای زلزله احتمالی تبریز ، آسیب دیدگی بیمارستان قمربنی‌هاشم خوی ، بیمارستان خاتم‌الانبیاء سلماس ، مشخصات زلزله 5.9 ریشتری خوی ، خسارت 20 تا 50 درصدی مسکن شهری در خوی ، فرزین رضازاده رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ، امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ، حمید محبوبی سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی ، اقلام امدادی برای زلزله زدگان ، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ، ارسال کمک های امدادی با پرواز کارگو بویینگ ۷۴۷ و یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ به خوی ، سیم‌پارگی و برخورد اشیاء با سیم‌های برق ، امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا ، تخریب بالای زلزله در منطقه ایواوغلی خوی ، راه اندازی بیمارستان 180 تختخوابی ارتش در خوی ، کمبود چادر در شهرستان خوی و نارضایتی مردم ، صف کیلومتری بنزین در خوی و نیازمندی به پمپ های سیار ، 12 مدرسه آسیب دیده و چهار مدرسه تخریبی در زلزله خوی ، پریود بازگشت زلزله‌های بزرگ بالای ۷ ریشتر در تبریز ، دکتر توحید ملک زاده دیلمقانی ، هشدار به زلزله شدید تبریز ، نارضایتی مردم از توزیع اقلام امدادی در خوی ، کمبود چادر در شهر زلزله زده خوی ، هشدار به زلزله احتمالی در تبریز
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
1
ممنون از همه زحماتی که برای ما شهروندان خویی و انعکاس مشکلات ما کشیدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
1
هشدار بجایی داده شده. باید بحث انبارهای ذخیره ،آموزش و مقاوم سازی را جدی گرفت. بحران خبر نمی کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
0
مردم واقعا مشکل چادر دارند. از نان شب هم توی این سرما واجب تر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
0
0
نامی ، گویا مادرشان فوت کرده که سیاه پوشیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین