پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۲۷۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
جشنواره فیلم فجر، همه ساله با انواع حاشیه ها مواجه می باشد. حاشیه هایی که بعضی از آنها نه تنها حاشیه نیستند، بلکه پیامی قویتر از متن را منعکس می کنند. یکی از حاشیه های تکراری و مستمر جشنواره فیلم فجر شرکت نکردن در جشنواره توسط هنرمندان یا عوامل تولید و بازیگران است. پدیده ای که می تواند عللی از قهر تا تحریم جشنواره را در بر گیرد.بهروز افخمی ، این نوع رفتارها را تشبیه به رفتار تروریستی کرده که بنظر آغشته به نوعی تندروی سیاسی در فضای هنری می آید. برخی از رویدادهای این حوزه ( موافقان تحریم و مخالفان تحریم)در جشنواره چهل و یکم بشرح زیر است.

شعار سال : بعد از چند هفته حرف و حدیث  و شایعات برای تحریم جشنواره ، روز چهارشنبه 5 بهمن طی مراسمی با حضور مجتبی امینی دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جمال شورجه (کارگردان پیشکسوت سینمای ایران) در موزه سینما از پوستر این جشنواره با طراحی مسعود نجابتی رونمایی شد.برخلاف تبلیغات صورت گرفته مبنی بر تحریم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به خاطر ناآرامی‌های امسال، تعداد 24 فیلم (دو فیلم بیشتر از دوره گذشته) بخش مسابقه، به اضافه چهار فیلم ذخیره معرفی گردیدند. البته که جشنواره چهل و یکم ، همانند سایر جشنواره های قبلی فیلم فجر با عدم حضورهایی نیز همراه بود.

بهروز افخمی(کارگردان سینما) در خصوص تحریم جشنواره ها و جنواره فیلم فجر بیان داشته که فیلمسازی که نمی‌تواند فیلم خوب بسازد، برای جلب توجه و تبلیغ می‌رود سراغ سروصدا و تحریم . این روزها رفتار تروریستی فرهنگی، بعضا از روی استیصال اعمال می‌شود. وقتی کلافه می‌شوند و می‌بینند هیچ شانسی برای تاثیرگذاری ندارند، دیگران را وحشت‌زده می‌کنند که چه کسی جرات دارد سینما برود؟ کی جرات دارد داور شود؟ و از روی استیصال هم هست. فیلمسازی که در ۵۰ سالگی فهمیده فیلمساز خوبی نیست، یکهو تصمیم می‌گیرد رهبر سیاسی انقلاب سینمای ایران شود.

تعداد بازدید : 382

برخی از مهمترین عدم حضورها در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر، بشرح زیر می باشد:

*** علی نصیریان(بازیگر) : علی نصیریان هنرمند پیشکسوت با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیر جشنواره چهل و یکم فیلم فجر، عنوان کرد که از حضور در جشنواره فیلم فجر معذور است. استاد نصیریان در این یادداشت کوتاه نوشت:

دبیر محترم جشنواره فیلم فجر
نظر به مشکلات جسمى، سنى و عوارض روحى که اخیراً بر من عارض شده است، از حضور در جشنواره فیلم فجر معذورم. بنابر این خواهشمند است نام اینجانب را از حضور در هر گونه مراسمى در این جشنواره حذف بفرمائید. با احترام /على نصیریان

چه کسانی در جشنواره فجر چهل و یکم شرکت نکردند؟

برخی از تحلیل گران علت انصراف استاد با نامه ای بدون سلام را انتظار او برای تقدیر بعنوان پیشکسوت سینمای کشور در جشنواره فیلم فجر می‌دانند. علی نصیریان در ۸۴ سالگی در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۷)، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلم مسخره‌باز کسب کرد و تبدیل به مسن‌ترین فردی شد که این جایزه را دریافت کرده‌است.

***فردین خلعتبری(آهنگساز و موسیقیدان): فردین خلعتبری، آهنگساز و موسیقیدان با انتشار ویدئویی بیان داشت که بر این باورم که هنر تعطیلی بردار نیست و باز معتقدم که امسال،سال جشن و جشنواره نبوده و دوست ندارم موسیقی‌هایی که برای چند فیلم جشنواره فجر ساخته ام، در سالن‌های سینمای جشنواره فجر امسال شنیده و داوری شود و سینمای شریف ایران را شرمنده مردم داغدار کشور نکنیم.

چه کسانی در جشنواره فجر چهل و یکم شرکت نکردند؟

تعداد بازدید : 200
 
برخی از تحلیل گران، علت تحریم جشنواره چهل و یکم فجر توسط خلعتبری را به ابعاد عاطفی-روحی لطیف این موسیقیدان، مرتبط می دانند.

*** رضا کیانیان : رضا کیانیان درباره موضعش نسبت به جشنواره فیلم فجر گفت، «از زمان دولت معجزه هزاره سوم من به جشنواره نرفتم. باید بگویم در دهه‌های قبل جشنواره‌های فیلم فجر، کیفیت بهتری داشت و فیلم‌های بهتری تولید می‌شد. از زمان احمدی‌نژاد جشنواره از رونق افتاد. زمان روحانی هم به جشنواره نرفتم. جشنواره قبلا محل رفتن منتقدان مطرح بود والان سال‌هاست که منتقدان مطرح در جشنواره حضور ندارند. اما من جشنواره را تحریم نمی‌کنم. مثل دوران ۸۸ که تلویزیون را تحریم نکردم. چون تلویزیون برای ماست و آن را تحریم نمی‌کنم. من به تلویزیون می‌گفتم اگر برنامه زنده داشته باشی می‌آیم. من جشنواره فیلم فجر را تحریم نمی‌کنم و معتقدم باید بگذارم کسانی که به جشنواره اعتقاد دارند، آن را برگزار کنند.

چه کسانی در جشنواره فجر چهل و یکم شرکت نکردند؟

برخی نمی‌توانند مخالف خود را تحمل کنند، ولی من می‌توانم مخالف خود را تحمل کنم. حتی اگر در قدرت باشم هم می‌توانم مخالف خود را تحمل کنم. من سال‌هاست جشنواره نمی‌روم و این به علت مخالفت با مدیران و دولت فعلی نیست. آن‌هایی که ادعای آزادی دارند و تمرین آزادی می‌کنند باید بگذارند مخالف آن‌ها هم حرف خود را بزند. اگر بگذارند مخالف حرف خود را بزند، گفتگو اتفاق می‌افتد. همان چالشی که سال‌هاست در کشور ما فراموش شده… برای گفتگو در کشور هیچ وقت دیر نیست. بگذارید جشنواره کار خودش را بکند و بعد آن را نقد کنید. به هر حال، من به این دلایل به جشنواره نمی‌روم».

*** مسعود فراستی : مسعود فراستی با انتشار ویدیویی عدم حضورش را در دور تازه برنامه هفت که این بار نیز بهروز افخمی مجری‌اش است، تایید کرد. او در عین حال تاکید کرد دیگر درباره فیلم‌های جشنواره فجر صحبت نخواهد کرد و صرفاً درباره فیلم‌های مهم سینمای ایران -از نظر او- خارج از چارچوب جشنواره صحبت می‌کند.

تعداد بازدید : 259

ویدئوی خداحافظی مسعود فراستی با تلویزیون و جشنواره فجر، یکی از پر بیننده‌ترین ویدئو‌های مرتبط با حاشیه جشنواره شده است.برخی از منتقدین می گویند تلویزیون و برنامه هفت که در راه است ،فراستی را دعوت نکرده و دلیل این تصمیم تند فراستی، پاسخ به کنار گذاشتن اوست.

*** هانیه توسلی(بازیگر): هانیه توسلی با انتشار متنی انصراف خود از حضور در جشنواره فیلم فجر امسال را اعلام کرد. توسلی نوشت: در اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱، حدود پنج سکانس، در فیلم (چرا گریه نمیکنی) بازی کردم. در چند ماه گذشته برخلاف نام فیلم خیلی گریه کرده ام و توان روحی و روانی شرکت و حضور در جشنواره را ندارم. حضور این فیلم در هر رویدادی انتخاب و تصمیم من نیست و نخواهد بود.

چه کسانی در جشنواره فجر چهل و یکم شرکت نکردند؟

برخی از منتقدین عکس گوش خونین روی پیام ارسالی هانیه توسلی را حاوی انعکاس غیرمستقیم معنای برخورد شخصی صورت پذیرفته با او تفسیر کرده اند.

*** درگیری عوامل فیلم چرا گریه نمی کنی؟ تهیه کننده علیه بازیگران؛ کارگردان علیه تهیه کننده :چند روز قبل (۸ بهمن) ۷ نفر از بازیگران فیلم در یک استوری مشترک اینستاگرامی اعلام کردند که در جشنواره فیلم فجر شرکت نخواهند کرد. آن‌ها نوشتند: ««اگر در چند سال اخیر از جشنواره فجر پرهیز می‌کرده‌ایم، امسال از دیدن نام خود در آن ننگ داریم؛ و اگر در ارائه فیلم به جشنواره اختیاری داشتیم، مانع حضور آن می‌شدیم. فیلمی که نقش‌آفرینی در آن فقط از سر رفاقت و همراهی با کارگردانش بوده و نه شناختی از تهیه‌کننده تازه کار و ناشناخته‌ی آن. فیلمی که مطابق قانون به واسطه حضورش در چند فستیوال خارجی قاعدتا نمی‌توانست در جشنواره شرکت کند و انتخاب خلاف قانونش توسط اربابان فجر تنها برای سوء استفاده‌ای فرصت طلبانه است از نام بازیگرانی که پیش از این با صراحت مخالفت خود را با حضور در فجر اعلام کرده‌اند. هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، نهال دشتی، امیر حسین فتحی، باران کوثری، علی مصفا.»

چه کسانی در جشنواره فجر چهل و یکم شرکت نکردند؟

روز سه شنبه 11 بهمن1401، تهیه کننده فیلم، سید رضا محقق در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر به شدت به این اقدام هفت بازیگرفیلم، اعتراض کرد و بیان اشت که «کسی حق ندارد به من بگوید که اجازه دارم کارم را به جشنواره بدهم یا ندهم!» « همه عوامل این فیلم تا ریال آخر دستمزدهای شان را گرفته‌اند، کجا با رفاقت پای این کار آمده‌اید؟ من به‌هیچ عنوان نمی‌خواهم جشنواره فجر را تحریم کنم، چرا باید شما به من زور بگویید؟ این چه مدل دموکراسی است که شما از آن دم می‌زنید؟ مگر شعار آزادی نمی‌دهید؟ شما آبروی آزادی را هم برده‌اید! شما پیراهن عزتمند آزادی را به یک ذلت تبدیل کرده‌اید!
من در بسیاری از فستیوال‌های معتبر سینمایی دنیا جایزه گرفته‌ام، حالا این دوستان به من می‌گویند تهیه‌کننده تازه‌کار! اگر من گمنام بودم چرا برای ساخت این فیلم سراغ من آمدید؟ ساخت این فیلم اساساً از سوی آن‌ها به من پیشنهاد شد. حین ساخت فیلم «شهر خاموش» بودیم که باران کوثری پیشنهاد ساخت این فیلم را به من داد.» « تا امروز آقای معتمدی هیچ مشکلی با حضور فیلم در جشنواره نداشته و حتی تقاضای کارت ورود به جشنواره هم داشته است. نسخه نهایی فیلم را هم خودش به ما رساند که تحویل جشنواره دهیم. در کلیه مراحل هم او در جریان ارسال فیلم به جشنواره فجر بود. البته آقای معتمدی پیش‌تر به من هشدار داده بود که این اتفاق‌ها رخ می‌دهد اما من تصمیم خودم را برای حضور در جشنواره گرفته بودم و آمادگی فشارهای سخت‌تر از این را هم دارم.»

چند ساعت از این مصاحبه نگذشته علیرضا معتمدی کارگردان فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» در صفحه اینستاگرامش به اظهارات تهیه کننده اعتراض کرده و او را فقط «تهیه کننده اسمی» فیلم خواند و حتی گفت من مایل به حضور در جشنواره فجر نبودم و اجازه نمی‌دهم از فیلم من برای خودت نردبان بسازی!

مواد فوق، بخشی از حاشیه های عدم شرکت، انصراف ، تحریم و قبول نداشتن جشنواره چهل و یکم فیلم فجر بوده که تا روز قبل از افتتاحیه بوقوع پیوست است.

چه کسانی در جشنواره فجر چهل و یکم شرکت نکردند؟ + تقابل نظرات موافقان و مخالفان

چه کسانی منتقد تحریم جشنواره فیلم فجر و منتقد تحریم کنندگان فیلم فجر بودند :

در کنار تحریم کنندگان جشنواره ، شاهد حضور برخی از افراد منتقد تحریم جشنواره و منتقد تحریم کنندگان جشنواره نیز بودیم. هر یک از این دو گروه مخالف تحریم ، دلایل خود را داشتند. اما دلایل برخی از منتقدین تحریم کنندگان جشنواره، بنوعی حالت از حد گذری و بعضا تکفیر و توهین به خود گرفته است.

ایرج رحمانی، مدیر تولید «آن‌ها مرا دوست داشتند» می‌گوید که حداقل جایی را تحریم کنید که نانش را نخورده باشید (شعار سال: این نظر مورد انتقاد وسیع قرار گرفت. منتقدین می‌گویند مگر پول مفت به کسی داده شده یا رانت گرفته اند). رحمانی می‌گوید، چرا جشنواره‌های سال‌های قبل را تحریم نکردید (شعار سال: برخی از منتقدین بیان می‌دارند که جشنواره فیلم فجر از سال ۱۳۹۸ دچار سیاسی بازی شدید شده است)، چطور جشنواره سال‌های قبل حکومتی نبود، امسال حکومتی شد؟!رحمانی خطاب به بازیگران سوپراستار می‌گوید، خیلی از شما به جز اینستاگرام چند میلیونی هیچ قابلیت بازیگری ندارید، پاسپورت کانادایی در جیب‌تان گذاشتید پز روشنفکری بر می‌دارید؟چرا باید سینمای ما بازیگر محور باشد؟ مگر کسی می‌تواند فرهنگ یک کشور را تحریم کند؟

تعداد بازدید : 132
 
محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی نیز به عدم حضور بازیگران، هنرمندان و فیلمسازان در جشنواره فجر امسال واکنش نشان داد.وی با بیان این که سینمای ایران چه ما باشیم و چه نباشیم مسیرش را طی می کند، توضیح داد، سینمای ایران یک فرصت برای ظهور و بروز است. ما می‌توانیم این فرصت را از دست بدهیم. من به عنوان یک تهیه کننده اگر ده سال کار نکنم فراموش می‌شوم. این یک واقعیت عینی در عالم هنر است.چند بازیگر جدیدا مطلبی را در فضای مجازی منتشر کردند و گفتند ما دیگر نمی‌خواهیم در سینمای ایران باشیم. واژه هایی را هم استفاده کردند که واژه‌های خوبی نبود. بازیگرانی که کار می کنند سینمای ایران را دوست دارند. وقتی فشاری بر روی آنها می آید و تصمیم می‌گیرند به نشست خبری نیایند این فشار را به حساب تروریسم رسانه‌ای بیگانه بگذارید.
 
ابوالفضل پورعرب بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون می‌گوید که من معنای تحریم را نمی‌فهمم. ما حق نداریم سینما را از مردم بگیریم. اگر عده‌ای سینما را تحریم کنند دیگران جای آن‌ها را می‌گیرند. با پایی که درد می‌کرد به جشنواره آمدم تا آشتی ملی رقم بخورد.
تعداد بازدید : 150
مهدی فخیم‌زاده درباره تحریم جشنواره فیلم فجر و سینمای ایران می گوید که جشنواره فیلم فجر چراغ نفتی نیست که فوتش کنی خاموش شود، با این فضاسازی‌ها ممکن است درجه‌اش پایین بیاید اما خاموش نمی‌شود.
تعداد بازدید : 170
ایرنا در خبری با عنوان از تحریم چهره‌ها تا تولد چهره‌ها می‌گوید که شاید پس از انقلاب و زمانی که برخی چهره‌ها و هنرمندان معروف از ایران مهاجرت کرده و با سینما و تلویزیون قهر کردند، این سوال مطرح می‌شد که چه سرنوشتی منتظر آینده سینمای ایران است؟ آینده‌ای که بعد‌ها به وقوع پیوست و شاهد نسل جدیدی از سینماگران بعد از انقلاب بودیم. حالا در شرایطی که برخی ندای تحریم جشنواره فیلم فجر را سر می‌دهند و حاضر به شرکت در آن نیستند؛ فرصت جدیدی ایجاد شده برای نمایش کارگردان‌ها و بازیگران فیلم اولی و چهره‌های ناشناخته‌ای که قابلیت زیادی برای اضافه شدن به سپهر سینمای ایران دارند (شعار سال: منتقدین این نوع ادبیات تقابلی را تهدید غیر مستقیم زندگی حرفه‌ای خود قلمداد کرده اند. بهتر می‌بود بجای ادبیات تقابلی، نوعی نظام تعاملی و ارتقا همدلی‌ها را در پیش می‌گرفتیم).
تعداد بازدید : 182

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون 

اخبار مرتبط
برچسب ها: از قهر تا تحریم جشنواره فیلم فجر ، چه کسانی در جشنواره فجر چهل و یکم شرکت نکردند ، تحریم جشنواره فیلم فجر ، قهر با جشنواره فیلم فجر ، عدم شرکت در جشنواره فیلم فجر ، کناره گیری از جشنواره فیلم فجر ، عدم تمایل به حضور در جشنواره فیلم فجر ، حاشیه های جشنواره فیلم فجر ، حاشیه های جشنواره چهل و یکم فیلم فجر ، قبول نداشتن جشنواره فیلم فجر ، شایعات تحریم جشنواره چهل و یکم فیلم فجر ، مسعود نجابتی طراح پوستر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر ، نامه بدون سلام علی نصیریان به دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر ، کناره گیری علی نصیریان از حضور در فجر چهل و یکم ، تحریم جشنواره فیلم فجر توسط فردین خلعتبری ، کیانیان من جشنواره را تحریم نمی کنم ، خداحافظی مسعود فراستی با تلویزیون و جشنواره فجر ، عدم تمایل هانیه توسلی برای شرکت در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر ، درگیری تهیه کننده با بازیگران فیلم چرا گریه نمی کنی ، درگیری تهیه کننده با کارگردان فیلم چرا گریه نمی کنی ، درگیری سیدرضا محقق با علیرضا معتمدی تهیه کننده و کارگردان فیلم چرا گریه نمی کنی ، علل تحریم جشنواره فیلم فجر ، علل سیاسی تحریم جشنواره فیلم فجر ، ناداوری و تحریم جنواره فیلم فجر ، مداخلات امنیتی و تحریم جشنواره فیلم فجر ، نظرات بهروز افخمی درباره تحریم کنندگان جشنواره ها ، رهبر سیاسی انقلاب سینمای ایران ، رفتار تروریستی فرهنگی ، تحریم جشنواره و قیاس آن بعنوان رفتار تروریستی فرهنگی ، جشنواره حکومتی ، تحریم جشنواره حکومتی ، منتقدان تحریم جشنواره ، ایرج رحمانی مدیر تولید ، انتقاد ایرج رحمانی از تحریم جشنواره فیلم فجر ، آنها مرا دوست داشتند ، نظرات محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی درباره تحریم جشنواره فیلم فجر ، نظرات ابوالفضل پورعرب درباره تحریم جشنواره فیلم فجر ، معنای تحریم جشنواره فیلم فجر و سینما را نمی فهمم ، نظرات مهدی فخیم زاده درباره تحریم جشنواره فیلم فجر ، از تحریم چهره‌ها تا تولد چهره‌ها
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
25
14
آقای افخمی غلط کرد که تحریم و قهر از جشنواره را با عبارت ناصحیح رفتار تروریستی فرهنگی مقایسه کرد.
مانا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
8
13
مهم نیست که شرکت نمیکنید ما عزا نمیگیریم براتون که
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب


چرا رویکرد تقابلی؟ برای افزایش سرمایه اجتماعی ، نیازمند جذب حداکثری هستیم. بعضی ها از دلخوری ها با یک دلجویی ساده و درک و همدلی، قابل حل است.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
22
13
آفرین بر این عزیزانی که شرکت نکردن ما مردم یادمون میمونه
مدیر پایگاه

سلام 


واقعا چرا

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
ما مردم هم یادمون میمونه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
وقتی نقطه مقابل نرفتن بازیگران و هنرمندان به جشنواره ای که اگه میرفتن احتمالا مثل قبل جایزه و تقدیر هم میشدن اما نرفتن یعنی از همه منافع مالی در جشنواره گذشتن آنهم با اراده و تشخیص خودشون پس کسی نمیتونه اتهام بزنه یا حتی مثل فخیم زاده عدای طلبکارا رو دربیاره چون من بیننده و شنونده عادی بخوام فقط منطقی و انسانی بی طرفانه قضاوت کنم می پرسم آقای فخیم زاده چگونه است که شرکت نکردن همکارانتان در جشنواره ای که شما هم یک عضوی هستی مثل بقیه دعوت شدگان چون بقیه مثل شما فکر نکردند بشما برخورده مگرنوع تفکر و عمل بقیه هنرمندان دست شماست یا به خواست شما باید باشد ؟ چگونه است که پشت کردن شما به تصمیم همون هنرمندان وهمکاران خودتان مشکلی نیست ؟ یا نه اگر هر کسی ازاده مثل عمل خودتان پس به نظر بقیه هم احترام بگذارید دیگر شمشیر از رو بستنتان برای بقیه چیست بنظرم هنرمند واقعی میدونه که به واسطه طرفداری و علاقه اکثر مردم هنرمند شده تلوزیون و سینما هم یک ابزار هستند که بدون مخاطب مفت نمی ارزن کلا مردم و علاقه مندان نباشند الپاچینو هم باشی باید فقط براخودت بازی کنی یعنی وجود نداری که اسمتم بزارن هنرمند پس همیشه حال و روز اکثریت مردم خیلی مهمه که چی میخوان و اینو هنرمندان واقعی که طرفدار زیادی دارند متوجه میشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
8
12
هرهنرمندیواقعی مردمش روازهنر محروم نمیکند
ودرزمین دشمن بازی نمیکند مگر اینکه لقمه حرام خورده باشد
مدیر پایگاه

سلام 


ضمن هم نظری با شما در خصوص لزوم برقراری و برپایی پر شور جشنواره، مخالفت خود را با عبارت لقمه حرام خوردگی شما صراحتا اعلام می کنیم. این روایت یا ادعا چگونه اثبات می شود و مستند ان چیست؟

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
12
6
فخیم زاده حتی دوره برگزاری جشنواره رو هم نمی دونه، حال اومده نظر بده؟
پاسخ ها
ساحل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
آهااا
فخیم زاده نمیدونه اونوقت کی میدونه تو؟؟
مدیر پایگاه

سلام


چرا دنبال داستان و تقابل می گردید؟ گویا اصلا ویدئو رو نگاه نکرده اید.


بارها تذکر داده ایم که پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، جای اخبار و کامنت زرد نیست. نظرات شما مسلما به رسم امانت منتشر می شود، اما بهتر است، حداقل دقت لازم را نموده و سپس وارد نگارش کامنت شوید.


ممنون از همراهی صمیمانه شما

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
1
9
یارب روامدارکه گدامعتبرشود،،گرمعتبرشودزخدابیخبرشود
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
1
1
فقط به ادبیات مخالفان هنرمندان توجه کنید فحاشی و حرف های دور از منطق صد درصد از دهان یک انسان نرمال خارج نمیشه حتی اگر فرد عصبانی باشه البته داستان شرکت کردن و نکردن در هر مراسمی یک عرف ازاده و هیچ جای دنیا بابت مثلا حضور نیافتن در مراسم حتی اسکار به کسی که تحریم کرده فحش نمیدن برعکس ایران چه مثال هنرمندشان مثل اون افخمی و فخیم زاده که با ادبیات سخیف و افترا و چه لشگر نظر دهندگان با حرام لقمه نامیدن هنرمندانی که فقط چون مخالف افکار و اعمال آنها هستن جالبه یعنی اگر می آمدند به حرف شما عمل می‌کردند جایزه می گرفتن تبلیغ می کردن حلال لقمه بودند؟ اما کیه که ندونه دها میلیون ایرانی هم برعکس شما فکر می‌کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
خیلی خوب تحلیلی کردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین