پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
زمین لرزه بزرگی بامداد دیروز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری، خسارت های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده اند. شمار قربانیان و میزان خسارات زلزله شدیدی که بامداد دوشنبه ترکیه و سوریه را لرزاند همچنان رو به افزایش است. گفته می‌شود که تا کنون ۶۲۱۷ ساختمان درپی این زلزله در ترکیه تخریب شده است. برخی از کارشناسان پیش بینی تلفات ده ها هزار نفری در ترکیه را کرده اند.

شعار سال: بامداد دیروز دوشنبه زمین‌لرزه بزرگی مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه را به شدت لرزاند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مؤسسه لرزه‌نگاری آمریکا شدت این زمین لرزه را ۷.۹ ریشتر و در جنوب ترکیه اعلام کرده است.این زلزله با پس لرزه های مکرر بالای هفت ریشار روبرو بوده است. مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه تائید کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند. این سازمان ترکیه‌ای در بیانیه‌ای دوم خود اعلام کرد بزرگی این زمین‌لرزه ۷.۷ ریشتر بوده است. هم‌زمان خبرنگار المیادین هم اعلام کرد که ساکنان استان‌های لاذقیه، حلب و حمص، تا دمشق در سوریه شدت این زمین لرزه بزرگ را احساس کردند. گفته شده در ساعات بامدادی، تعداد زیادی از ساکنان دمشق و استان‌های لاذقیه، حلب و حمص از ترس ترک خوردگی یا ریزش به خیابان‌ها ریختند.

گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه

زلزله هولناک بامداد دوشنبه درجنوب ترکیه و شمال سوریه تاکنون براساس آمار نهاد‌های رسمی دو کشور در مجموع ۴۴۹۱ کشته برجای گذاشته و کار امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار گسترده ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد. نهاد‌های بین المللی و کشور‌های جهان نیز ارایه کمک‌ها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در پی وقوع زلزله مرگبار بامداد دوشنبه، ساعاتی پیش در سراسر این کشور ۷ روز عزای عمومی اعلام کرد.

گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه

تصاویری از ریزش ساختمان‌های بلندمرتبه در زلزله ترکیه

تعداد بازدید : 12
 
تعداد بازدید : 8

آمار جانباختگان زلزله در ترکیه و سوریه به ۵ هزار نفر رسید. پیش بینی ها برای ده ها هزار کشته

بنابر اعلام مقامات ترکیه و سوریه، آمار تلفات حاصل از زمین‌لرزه قدرتمند ۷.۸ ریشتری در اوایل روز دوشنبه در این کشور‌ها از عدد ۴۹۴۰ نفر عبور کرده است. در ترکیه تا ساعت ۹.۴۵ صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی ۳ هزار و ۳۸۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۲۰ هزار و ۴۲۶ نفر مجروح شده‌اند.

تعداد بازدید : 8
 
تعداد بازدید : 7

در سوریه نیز مطابق اعلام مسئولان حداقل هزار و ۵۵۹ نفر کشته و ۳ هزار و ۶۴۸ تن زخمی شده‌اند.

گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه
ایران ۴۵ تن کمک‌های امدادی به سوریه فرستاد

مقامات ایران می‌گویند اولین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه به زلزله‌زدگان سوریه را شب گذشته به این کشور ارسال کرده‌اند. مهدی سبحانی، سفیر ایران در سوریه، گفته است این کمک‌ها شامل ۴۵ تن شامل پتو، چادر، دارو و مواد غذایی وارد فرودگاه حلب شده و قرار است به زودی دو هواپیمای دیگر حامل کمک‌های امدادی نیز به حلب و لاذقیه اعزام شوند.

اعلام ۷ روز عزای عمومی در ترکیه برای قربانیان زلزله

به دنبال وقوع زمین لرزه مرگبار در جنوب ترکیه، رئیس جمهوری این کشور از عزای عمومی هفت روزه در سراسر کشورش خبر داد. «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه شامگاه امروز (دوشنبه)، برای قربانیان زمین لرزه مرگبار صبح امروز در استان قهرمان مرعش در جنوب این کشور، هفت روز عزای عمومی اعلام کرد. اردوغان در یک اظهار نظر مطبوعاتی همچنین تاکید کرد که طی این مدت یعنی تا ۱۲ فوریه جاری (یک شنبه آینده ۲۳ بهمن ماه)، پرچم‌ها نیز در خاک کشورش و نمایندگی‌های آن در خارج، در سوگ قربانیان زمین لرزه به حالت نیمه افراشته درمی آیند.

این در حالی است که رئیس جمهوری ترکیه پیشتر از اقدام فوری دولت با تمامی نهاد‌های خود پس از زمین لرزه در قهرمان مرعش و ادامه عملیات امداد و نجات برای مقابله با پیامد‌های آن خبر داده و عنوان کرده بود که زمین لرزه اخیر، بزرگ‌ترین فاجعه طبیعی در این کشور از سال ۱۹۳۹ میلادی به شمار می‌آید.اردوغان ضمن تاکید بر این که ۹ هزار نیروی جست و جو و نجات در ترکیه به کار خود در رابطه با زمین لرزه ادامه می‌دهند و شمار آن‌ها نیز با ورود تیم‌های جدید امدادرسانی به طور مداوم افزایش می‌یابد، اعلام کرده بود که کشورش از ۴۵ کشور و همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا پیشنهاد ارائه کمک دریافت کرده است.

یادآور می‌شود که «فخرالدین کوجا»، وزیر بهداشت ترکیه نیز شامگاه امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی، تایید کرد که شمار قربانیان زمین لرزه ۷.۷ ریشتری صبح امروز در جنوب کشورش، به هزار و ۶۵۱ کشته افزایش یافته در حالی که شمار زخمی‌های این زمین لرزه شدید نیز به ۱۱ هزار و ۱۱۹ تن رسیده است.

چهارمین زلزله/ زمین‌لرزه ۵.۶ ریشتری مناطق مرکزی ترکیه را لرزاند

مرکز لرزه‌نگاری اروپا اعلام کرد امروز سه‌شنبه زمین‌‎لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتری مناطق مرکزی این کشور را به لرزه درآورده است. مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) امروز سه‌شنبه اعلام کرد که دقایقی پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر مناطق مرکزی ترکیه را لرزاند.

عمق حدودا ۲ کیلومتری زلزله ترکیه

دیروز دوشنبه پس از زلزله مهیب ۷.۷ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه، دو زلزله به بزرگی ۷.۵ ریشتر و ۶.۷ ریشتر مناطق مختلف ترکیه را لرزاند.

گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه
منابع خبری به نقل از مقامات ترکیه و مدیریت حوادث غیرمترقبه این کشور از افزایش شمار جانباختگان زلزله در ترکیه به ۲۹۲۱ نفر خبر دادند. شمار مجروحان در ترکیه نیز تا کنون بیش از ۱۵ هزار و ۸۳۴ نفر اعلام شده است. گفته می‌شود که تا کنون ۶۲۱۷ ساختمان درپی زلزله شدید ۷.۷ ریشتری در ترکیه تخریب شده است.وزارت بهداشت سوریه نیز از افزایش شمار جانباختگان زلزله در این کشور به ۷۴۶ نفر و مجروحان به ۱۴۴۸ نفر خبر داد. در همین حال، شبکه خبری الجزیره از افزایش شمار جانباختگان زلزله در سوریه به ۱۴۴۴ و مجروحان به ۳۵۳۱ نفر خبر داد.


گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه

دبیرکل سازمان ملل خواستار کمک جامعه جهانی به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه شد

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پی زلزله ویرانگر در جنوب ترکیه و شمال سوریه با اعلام آمادگی این نهاد بین المللی، خواستار کمک‌های جامعه جهانی به این کشور‌ها شد.  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی گفت:از شنیدن خبر تلفات جانی گسترده ناشی از زمین لرزه اوایل امروز در جنوب ترکیه و شمال سوریه، عمیقاً متأسف شدم. گوترش تصریح کرد: بر اساس گزارش ها، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند و با ادامه تلاش‌های امدادی، تلفات این زلزله همچنان در حال افزایش است. دبیر کل سازمان ملل گفت: با مردم ترکیه و سوریه در این زمان بحرانی ابراز همدردی می‌کنم. عمیقا به خانواده قربانیان تسلیت می‌گویم و برای مجروحان آرزوی بهبودی می‌کنم. سازمان ملل متحد کاملا متعهد به حمایت از عملیات‌های امدادی است. تیم‌های ما در محل هستند و نیاز‌ها را ارزیابی می‌کنند و کمک ارائه می‌دهند. گوترش تصریح کرد: ما به کمک جامعه بین المللی برای امداد رسانی به هزاران خانواده‌ای که در این فاجعه آسیب دیده اند و بسیاری از آن‌ها در مناطق دور افتاده هستند و به کمک‌های بشردوستانه نیاز مبرم دارند، امیدوار هستیم.

زمین‌شناس هلندی: زلزله بزرگ ترکیه را پیش‌بینی نکردم

زمین‌شناس هلندی که ادعا می‌شد سه روز قبل از وقوع زلزله شدید در ترکیه و سوریه، این حادثه را پیش‌بینی کرده بود، در گفت‌وگویی این اخبار را جعلی دانست.  فرانک هوگربیتس زمین شناس هلندی در گفتگو با المیادین اعلام کرد که هیچ هشداری نسبت به وقوع زلزله بزگ در روز‌های اینده نداده‌ام و این خبر‌ها جعلی است.

تعداد بازدید : 7


دیروز ایندیاتودی در خبری مدعی شد که فرانک هوگربیتس، محقق هلندی روز سوم فوریه (۱۴ بهمن) یعنی سه روز پیش از وقوع زلزله مرگبار در ترکیه و سوریه، پیش‌بینی کرده بود که زلزله‌ای با قدرت بیش از ۷.۵ ریشتر این مناطق را خواهد لرزاند!

گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه

تسلیت امیرعبداللهیان در پی وقوع زلزله در ترکیه و سوریه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت در پی وقوع زلزله در ترکیه و سوریه گفت: آماده هرگونه مساعدت هستیم.  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در توئیتی در پی وقوع زلزله در ترکیه و سوریه نوشت: تأثر و تأسف عمیق خود، دولت و مردم ایران از وقوع زلزله شدید در مناطقی از دو کشور دوست، همسایه و مسلمان ترکیه و سوریه که به جانباختن و مجروح شدن جمع زیادی از شهروندان دو کشور منجر شد، اعلام و با دولت‌ها و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی می‌کنم.وی افزود: آماده هرگونه مساعدت هستیم.

گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه
 علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی ویدئویی با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم زلزله زده سوریه اعلام کرد. از سوی دیگر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی، ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه از آمادگی نهاد‌های امدادرسانی، درمانی و بهداشتی ایران برای کمک به آن‌ها خبر داد.

اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان کشور ترکیه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تماس تلفنی با سرکنسول کشور ترکیه در تبریز ضمن ابراز همدردی با مردم این کشور در خصوص زلزله اخیر جنوب ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن صد‌ها تن شده است، از آمادگی این دانشگاه برای ارائه کمک‌های پزشکی و امداد و نجات به این کشور خبر داد.

دکتر بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، طی تماس تلفنی با چتین تانر سر کنسول کشور ترکیه درتبریز، در خصوص حادثه زلزله گفت: اینجانب، اعضای هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن ابراز همدردی با زلزله زدگان این ضایعه سنگین را خدمت شما و مردم شریف، عزیز، دوست و برادرمان ترکیه تسلیت عرض می‌کنیم. وی با اعلام مراتب ناراحتی و تاثر خود افزود: روسا، مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز آماده هر گونه خدمت و کمک با تمام امکانات اعم از کمک‌های درمانی، بهداشتی در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و کلیه بیمارستان‌های استان هستیم. نقی پور همچنین اظهار داشت: آماده تشکیل تیم‌های تخصصی پزشکی و عملیاتی در خصوص امداد و نجات، پزشکی و کمک رسانی هستیم. وی افزود: آرزو داریم با کمترین عوارض و تلفات این حادثه سنگین رفع شود و بعد از هماهنگی‌های لازم در خدمت این عزیزان و مردم شریف ترکیه خواهیم بود و از خداوند متعال برای بازماندگان این حادثه طلب صبر داریم.

سرکنسول کشور ترکیه درتبریز نیز ضمن تقدیر و تشکر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از کمک‌های شما در خصوص امداد و نجات، پزشکی و. برای زلزله زدگان استقبال می‌کنیم.

۵ تیم عملیاتی هلال احمر اردبیل برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ترکیه اعزام شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از اعزام نیرو‌های امدادی این جمعیت به کشور ترکیه و امدادرسانی به حادثه دیدگان این کشور خبر داد. حمید قویدل شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی زلزله ۷/۸ ریشتری که در کشور ترکیه اتفاق افتاد، ۵ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان اردبیل جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان کشور کشور ترکیه اعزام شدند.وی افزود: تیم‌های آواربردار، جستجو، اسکان و آنست متشکل ۱۹ نفر با ۵ دستگاه خودروی امدادی جهت امدادرسانی به زلزله‌زدگان اعزام شده است.مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل جهت ارائه خدمات امدادی، ارسال تجهیزات و اقلام امدادی مورد نیاز برای آسیب دیدگان ناشی از زلزله در آمادگی کامل به سر می‌برد.

قویدل تصریح کرد: تیم بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان متشکل از ۱۲ نفر (پزشک عمومی، پرستار، ماما، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس علوم تغذیه و دارویار) هم در آماده اش کامل قرار دارد تا در صورت اعلام جمعیت هلال احمر کشور برای ارائه خدمات به حادثه دیدگان زلزله‌زده به کشور سوریه اعزام شود.

کمک دولت عراق به زلزله زدگان سوریه و ترکیه / یگان‌های حشد الشعبی بسیج شدند

دولت عراق با ده‌ها تن مواد غذایی- دارویی، ارسال ۲۰۰ محموله و اعزام ۱۵۰ نیروی فوریت پزشکی به کمک مردم زلزله زده دو کشور سوریه و ترکیه شتافت و در همین حال یگان‌های مهندسی و پشتیبانی حشد الشعبی برای امدادرسانی به زلزله زدگان سوریه بسیج شدند.  پس از دستور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق برای امداد رسانی به زلزله زدگان سوریه، عراق ۶۰ تن مواد غذایی و دارویی برای کمک به زلزله زدگان سوریه ارسال کرد. نیروی هوایی عراق نیز اعلام کرد کمک‌هایی را با هواپیما‌های «سی ۱۳۰» به سوریه برای نجات مردم زلزله زده آن کشور اعزام کرده است. هلال احمر عراق اعلام کرد: این مرحله نخست کمک‌های این کشور به زلزله زدگان است و به زودی کمک‌های بیشتری ارسال خواهد شد.

تعداد بازدید : 6

در همین حال، دولت عراق ۱۵۰ نیروی متخصص فوریت‌های ویژه را برای امداد و نجات زلزله زدگان از زیر آوار در ترکیه به آن کشور اعزام کرد. همچنین شرکت داروسازی و تجهیزات پزشکی سامراء کمک دارویی به ارزش ۱۰۰ میلیون دینار برای آسیب دیدگان زلزله سوریه اختصاص داده است.

معاونت پشتیبانی و تدارکات حشد الشعبی؛ نیروی فعال بسیج مردمی عراق هم اعلام کرده، تا ساعاتی دیگر، بیش از ۲۰۰ کامیون از کمک‌های مردمی را به مناطق زلزله زده سوریه ارسال خواهد کرد. مدیریت مهندسی نظامی حشدالشعبی به فرماندهی «ابوعلی الکوفی» نیز اعلام کرد که به زودی یگان‌هایی را برای امداد رسانی و نجات حادثه دیدگان زلزله و زیرآوار ماندگان بعد از دستور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به سوریه اعزام می‌کند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی:شمار قربانیان زلزله ترکیه-سوریه شاید «هشت برابر» شود

سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش هشت برابری قربانیان زلزله مرگبار در جنوب شرقی ترکیه و در مجاورت مرز سوریه، هشدار داد. سازمان بهداشت جهانی با هشدار درباره افزایش آمار جانباختگان زلزله مرگبار دیروز (دوشنبه) در ترکیه و سوریه، اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان ممکن است «هشت برابر» شود. در حال حاضر شمار قربانیان زلزله مرگبار دیروز به بیش از ۳هزار و ۵۰۰ تن رسیده و بلافاصله پس از وقوع، به سرعت در حال افزایش است. کشور‌های سراسر دنیا برای کمک به تیم‌های امداد و نجات حاضر در مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی و کمک‌های خود از جمله تیم‌های تجسس، سگ‌های زنده‌یاب و تجهیزات جستجوی پیشرفته را ارسال کرده‌اند.

با توجه به افزایش سریع آمار جانباختگان، کاترین اسمال‌وود، مدیر ارشد واحد خدمات اضطراری سازمان بهداشت جهانی در منطقه اروپا، گفت: متاسفانه در وقوع زلزله همیشه یک الگو را مشاهده می‌کنیم و یک اتفاق تکرار می‌شود و آن هم این است که گزارش‌های اولیه آمار جانباختگان یا مصدومان، در نخستین هفته پس از وقوع زلزله، به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه
زمین‌شناسان گفته‌اند که نخستین زلزله در ترکیه، یکی از بزرگ‌ترین زلزله‌های ثبت شده در این کشور بوده و بازماندگان می‌گویند که این زلزله دو دقیقه طول کشیده است. دومین زمین‌لرزه به بزرگی ۷.۵ ریشتر ساختمان‌های نیمه آوارشده را به طور تمام و کمال فرو ریخت و به افزایش آمار قربانیان منجر شد. علاوه بر این، همچنان در بسیاری از مناطق، پس‌لرزه‌ها ادامه دارد.

اسمال‌وود همچنین اضافه کرد که به دلیل شرایط جوی نامساعد و آب و هوای برفی بسیاری افراد بدون پناهگاه مانده و در نتیجه مخاطرات ناشی از آن افزایش خواهد یافت. مقامات ترکیه و مدیریت حوادث غیرمترقبه این کشور از افزایش شمار جانباختگان زلزله در ترکیه به ۲۹۲۱ نفر خبر دادند. شمار مجروحان در ترکیه نیز تا کنون بیش از ۱۵ هزار و ۸۳۴ نفر اعلام شده است. گفته می‌شود که تا کنون ۶۲۱۷ ساختمان درپی زلزله شدید ۷.۷ ریشتری در ترکیه تخریب شده است. وزارت بهداشت سوریه نیز از افزایش شمار جانباختگان زلزله در این کشور به ۷۴۶ نفر و مجروحان به ۱۴۴۸ نفر خبر داده است.

اولین محموله کمک‌های ایران به دمشق رسید+فیلم

هواپیمای حامل ۴۵ تُن کمک‌های دارویی، غذایی و بهداشتی بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران برای زلزله‌زدگان سوریه، در فرودگاه بین‌المللی دمشق به زمین نشست. رسانه‌های سوری با انتشار تصاویری اعلام کردند که اولین هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران برای زلزله‌زدگان به سوریه رسیده است.

تعداد بازدید : 5


«باسم منصور» رئیس سازمان هواپیمایی سوریه شامگاه دوشنبه گفت: «در ساعت ۲۳:۵۰ امشب یک هواپیمای حامل کمک‌های امدادی از ایران وارد دمشق می‌شود». به نوشته وبگاه «المیادین» منصور در ادامه توضیح داد: «دو هواپیمای امدادی روسیه صبح فردا وارد فرودگاه لاذقیه می‌شوند و یک هواپیما هم از امارات و یک هواپیمای دیگر از هند نیز روز سه‌شنبه به سوریه می‌رسند». وی همچنین افزود که در مجموع ۵ هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه ایران، روسیه و امارات فردا در فرودگاه‌های دمشق و لاذقیه به زمین می‌نشینند. خبرنگار شبکه المیادین نیز در دقایق آغازین بامداد سه‌شنبه گزارش داد که هواپیمای حامل ۴۵ تُن کمک‌های دارویی، غذایی و بهداشتی بشردوستانه ایران در فرودگاه بین‌المللی دمشق به‌زمین نشسته است.

«مهدی سبحانی» سفیر ایران در سوریه نیز که برای نظارت بر تخلیه و انتقال محموله‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده، در فرودگاه دمشق حضور پیدا کرده بود، گفت این اولین سری از کمک‌های تهران است و هواپیما‌های حامل محموله‌های بیشتر به سوریه اعزام خواهند شد.

تعداد بازدید : 5

تکذیب وقوع سونامی در سواحل ترکیه پس از زلزله + فیلم

عصر ترکیه نوشت: در حالی که برخی رسانه‌ها خبر از وقوع سونامی در سواحل ترکیه داده اند، سازمان مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد که هیچ ساحلی در این کشور دچار سونامی نشده و همه فیلم‌های منتشره، متعلق به زمان‌ها و مکان‌های دیگری هستند. در زیر یکی از این فیلم‌ها را که به نام ترکیه منتشر شده اند، ولی مربوط به این کشور نیست، می‌بینید:

تعداد بازدید : 6

صف کشیدن ساکنان استانبول برای اهدای خون به مجروحان زلزله زده

گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه

تعداد بازدید : 5
گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه
 
گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه
گزارشی از روز دوم زلزله آخرالزمانی ترکیه-سوریه

روسیه هم لرزید / وقوع زلزله ۵.۸ ریشتری در نزدیکی جزایر کوریل

سرویس ژئوفیزیک آکادمی علوم روسیه اعلام کرد که امروز سه‌شنبه زلزله‌ای به بزرگی ۵.۸ ریشتر در نزدیکی جزایر "کوریل" این کشور به وقوع پیوسته است. تاکنون گزارشی از تلفات یا خسارات احتمالی این حادثه منتشر نشده است.

پایگاه  تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: زلزله ترکیه ، قربانیان زلزله ترکیه ، افزایش تلفات زلزله ترکیه ، خسارت زلزله ترکیه ، آمار تلفات زلزله ترکیه ، آمار کشته شدگان زلزله ترکیه ، خسارات مادی زلزله ترکیه ، خسارات جانی زلزله ترکیه ، کمک های بین المللی به زلزله زدگان ترکیه ، زلزله مهیب ترکیه ، زلزله7.8ریشتری ترکیه ، آمار کشته شدگان زلزله ترکیه و سوریه ، ارسال کمک های بین المللی به ترکیه ، شدت زلزله ترکیه ، اهدای خون به زلزله زدگان ترکیه ، آواربرداری از زلزله ترکیه ، خسارت زلزله به ساختمان های ترکیه ، پیش بینی تلفات جانی زلزله ترکیه ، کمک های ایران به زلزله زدگان ترکیه و سوریه ، ارسال کمک های ایران به زلزله زدگان سوریه ، آمار کشته شدگان زلزله در سوریه ، تسلیت مقامات ایرانی به زلزله زدگان ترکیه ، ارسال محموله کمک های ایران برای دمشق ، تسلیت رئیسی به زلزله زدگان ترکیه و سوریه ، امدادرسانی به زلزله زدگان ترکیه ، زلزله آخرالزمانی ترکیه ، تکذیب سونامی در ترکیه بعد از زلزله ، خبر سونامی در ترکیه ، شایعه سونامی در ترکیه ، زمین لرزه مهیب ترکیه ، پس لرزه های زلزله ترکیه ، گسل آناتولی شرقی ، فعال شدن گسل آناتولی شرقی ، زلزله ترکیه چه ارتباطی با گسل تبریز دارد؟ ، زلزله در روسیه ، منطقه پازاردیک کوهرامانماراش
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین