پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
نظرعلی علیزاده، رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی استان گیلان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر جهاد کشاورزی درباره مشکلات کشاورزان مرکبات دار گیلانی مطالبی را مطرح کرد و افزود: سوال از جهاد کشاورزی این است چطور برای متضرر نشدن تولیدکنندگان مرغ همه‌ی امکان وزارت کشاورزی و صداوسیما بکار گرفته می‌شود و علاوه بر صادرات از مردم خواسته می‌شود مرغ خریداری نمایند که تولیدکنندگان خسارت نبینند که کار درستی هم بود و چرا با مرکبات‌داران گیلانی این گونه رفتار نمی‎شود؟ مگر کشاورز گیلانی مرکبات‌کار این حق را ندارد که وزارتخانه به دادش برسد؟

شعار سال: نظرعلی علیزاده، رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی استان گیلان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نوشت: از یک طرف کود کیسه‌ای ۱۵۰ هزار تومان از تعاونی باید خریداری نمایند و مبلغی را روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به کارگر پرداخت کنند، ولی پرتغال را به قیمت کیلویی ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان بفروشند

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وزیر محترم جهادکشاورزی
سلام علیکم

ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی دهه مبارک فجر به استحضار می‌رساند که استان گیلان یکی از استان‌های کشاورزی بوده که دارای محصولات استراتژیک می‌باشد متاسفانه مورد بی‌توجهی و بی‌مهری در طول سال‌های گذشته قرار گرفته است و متاسفانه امروز به مراتب بیشتر از گذشته دچار مشکل شده‌اند.

در هر فصلی مردم این استان با تولید محصول خاص اشتغال دارند، ولی درست در همان موقع با بی‌تدبیری دولت و دست‌اندرکاران استانی، کشاورزان گیلانی خسارات زیادی را متحمل می‌گردند و کسی هم جوابگوی این خسارات نیست در این فصل که فصل محصول مرکبات است هیچ مسئولی در استان و در کشور به فکر کشاورزان که در تولید مرکبات اشتغال داشته‌اند نیست که با چه مصیبتی روبه‌رو هستند.

از یک طرف کود کیسه‌ای ۱۵۰ هزار تومان از تعاونی باید خریداری نمایند و مبلغی را روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به کارگر پرداخت کنند، ولی پرتغال را به قیمت کیلویی ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان بفروشند البته خریدار هم به اندازه وجود ندارد و بدین جهت کشاورز رغبتی برای برداشت محصول خود ندارد.

امروز ۱۶ بهمن است که می‌بایست کل محصول را برداشت می‌نمودند و انبار می‌کردند که به دلیل پایین بودن قیمت پرتقال، برداشت محصول برای کشاورز به‌صرفه نیست و محصولش روی درخت باقی مانده است.

سوال از جهاد کشاورزی این است چطور برای متضرر نشدن تولیدکنندگان مرغ همه‌ی امکان وزارت کشاورزی و صداوسیما بکار گرفته می‌شود و علاوه بر صادرات از مردم خواسته می‌شود مرغ خریداری نمایند که تولیدکنندگان خسارت نبینند که کار درستی هم بود و چرا با مرکبات‌داران گیلانی این گونه رفتار نمی‎شود؟ مگر کشاورز گیلانی مرکبات‌کار این حق را ندارد که وزارتخانه به دادش برسد؟

جناب آقای وزیر؛ بخشی از مردم در طول سال چشم به درختان مرکبات دوخته‌اند تا نانی روی سفره خانواده ببرند چطور همه چیز در عرصه اقتصادی درصدی قیمتش گران شده، ولی محصولات درختی گیلان ارزان‌تر باید باشد تا کی باید خسارت بی‌تدبیری مسئولان را مردم زحمتکش بپردازند؟

علی‌ایحال از آن مقام مسئول تقاضا دارم به داد مردم متدین و ولایت‌مدار و پرتلاش کشاورز گیلان برسید تا بیشتر از این مورد بی‌مهری و آسیب قرار نگیرند. ان‌شاءالله با اقدام فوری به مناسبت دهه فجر این امر هدیه‌ای باشد برای مردم گیلان. متشکرم

سرباز کوچک ولایت
نظرعلی علیزاده

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۷۵۸۹۸۳، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین