پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۴۳۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر یا نماینده ولی فقیه در استان کرمان، مواردی مطرح شد که جای نقد برای منتقدین باز کرده است.کولیوند در این جلسه به تشریح مهمترین اقدامات و خدمات هلال‌احمر در ماه‌های اخیر با تاکید بر وضعیت امداد و نجات در زلزله خوی، کمک به زلزله زدگان سوریه و ترکیه ، وضعیت تحریم ها و اثرات آن روی هلال احمر، راه اندازی کانون های دانش آموزی هلال احمر، وضعیت ناوگان هلی کوپتری جمعیت هلال احمر و مواردی همانند پرداخت. برخی از منتقدین، از آمارهای ارایه شده توسط کولیوند در خصوص اورهال شدن تمامی بالگردهای هلال احمر تا پایان بهار 1402 ابراز تردید نموده و کولیوند را محکوم به بیان غیرشفاف و مبهم وضعیت ناوگان نموده اند.

شعار سال : دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار روز پنج شنبه ای خود( بیستم بهمن ماه) با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و امام جمعه شهر کرمان ، به تشریح مهمترین اقدامات و خدمات هلال‌احمر در ماه‌های اخیر با تاکید بر وضعیت امداد و نجات در زلزله خوی، کمک به زلزله زدگان سوریه و ترکیه ، وضعیت تحریم ها و اثرات آن روی هلال احمر، راه اندازی کانون های دانش آموزی هلال احمر، وضعیت ناوگان هلی کوپتری جمعیت هلال احمر و مواردی همانند پرداخت. برخی از منتقدین، از آمارهای ارایه شده توسط کولیوند در خصوص اورهال شدن تمامی بالگردهای هلال احمر تا پایان بهار 1402 ابراز تردید نموده و کولیوند را محکوم به بیان غیرشفاف و مبهم وضعیت ناوگان امداد هوایی نموده اند.

ادعای به روز رسانی تمام بالگردهای هلال احمر تا پایان بهار 1402 ؟! آمارها تناقض دارند

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به زلزله مهیب ترکیه و سوریه و حضور و امدادرسانی عوامل امدادی هلال‌احمر ایران در این دو کشور توضیح داد که، امدادگران کشورمان تاکنون چندین فرد زلزله‌زده را از زیر آوار نجات داده‌اند.در سوریه فقط سه کشور از جمله ایران در حال کمک و امدادرسانی هستند اما در ترکیه بیش از ۸۰ کشور در برای کمک حضور یافته‌اند.

وی به آثار مخرب تحریم‌های آمریکا اشاره و اظهار کرد هلال‌احمر ایران الگوی موفقی برای تبیین آثار مخرب تحریم‌ها بر اقدامات بشردوستانه و لزوم رفع این آثار در مجمع فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر ارائه کرده که این الگو مورد استقبال جمعیت‌های ملی عضو قرار گرفته است. فدراسیون نیز در حال جمع‌آوری مستنداتی درباره اثر تحریم‌های ظالمانه بر شهروندان ایرانی است. همچنین باید گفت که تمام بالگردهای هلال‌احمر تا چهار ماه آینده به‌روز رسانی می‌شوند، چندین خیر هم برای کمک به هلال‌احمر پای کار هستند.

کولیوند با بیان اینکه هلال‌احمر با همکاری آموزش و پرورش در تمام مدارس کشور، کانون دانش‌آموزی راه‌اندازی می‌کند، ادامه داد آموزش‌های امداد و نجات از طریق این کانون‌ها به دانش‌آموزان ارایه می‌شود تا با ترویج و گسترش آگاهی مردم، به سطح مطلوبی از توانمندی و تاب‌آوری جامعه برای مقابله با حوادث برسیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان خاطرنشان کرد استان کرمان در کمک خیرین به هلال‌احمر برای تمام کشور الگو است، همچنین یکی از مراکز بین‌المللی شبیه‌سازی شده برای آموزش در زمان زلزله و بحران در استان کرمان قرار دارد.

اطلاعات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

بر اساس برخی از اطلاعات دریافتی بعد از نیرو‌های مسلح، جمعیت هلال‌احمر بزرگ‌ترین سامانه بالگردی کشور را با ۲۴ فروند بالگرد از نوع «میل ۱۷۱» و مدل‌هایی از «بل» در اختیار داشته و از این تعداد ۲۰ فروند هلی‌کوپتر، عملیات امداد و نجات را در کشور انجام می‌دهند. در نیمه اسفندماه ۱۳۹۴ نخستین بالگرد امدادی ساخت ایران رونمایی شد که قطعات اصلی این بالگرد، از کشور‌های آمریکا، کانادا و ایتالیا خریداری شده و در ایران و در شرکت «پهنا» مونتاژ شده و بالگرد‌های قدیمی جمعیت هلال احمر که با تعویض قطعات قدیمی همچنان قابل استفاده هستند هم، آمریکایی یا روسی بوده‌اند. در سال ۱۳۹۹، سازمان امداد و نجات ۱۶ بالگرد غیرفعال داشت که در سال ۱۴۰۰ با تعمیرات پنج فروند بالگرد، تعداد بالگرد‌های غیرفعال به ۱۱ بالگرد رسید. تعمیر و نگه‌داری هلی‌کوپتر‌های هلال‌احمر تا رده «اورهال» و حتی بیشتر از این رده در شرکت خدمات هلی‌کوپتری نوید متشکل از بازنشسته‌های نیرو‌های مسلح انجام می‌شود. سال ۹۴ قراردادی مبنی بر خرید ۶ فروند هلی‌کوپتر ۴۱۲ منعقد شده بود که تاکنون از این تعداد چهار فروند خریداری شده است. در مهرماه ۱۴۰۱ اعلام شد که ۶ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیاز به تعمیر و اورهال دارند که هماهنگی‌ها برای تعمیر این بالگرد‌ها انجام شده است. در آذرماه ۱۴۰۱ کولیوند اعلام نمود که ۱۰ بالگرد امدادی این جمعیت در حال حاضر زمین‌گیر شده و برای اورهال و تعمیر این بالگرد‌ها به حمایت دولت و مجلس نیاز داریم.

حال سوال اینجاست که بر اساس اطلاعات بالا،چطور آقای کولیوند ادعای اورهال شدن کل بالگردهای جمعیت هلال احمر را به امام جمعه کرمان داده است؟ سوالی که بهتر است جمعیت هلال احمر در خصوص آن توضیح دهد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: اورهال بالگردهای هلال احمر ، اورهال هلیکوپترهای هلال احمر ، متهم شدن پیرحسن کولیوند با مبهم گویی در خصوص ناوگان هلی کوپتری امداد و نجات هلال احمر ، صحبت های غیر شفاف کولیوند درباره ناوگان هلیکوپتری هلال احمر ، ادعای کولیوند برای اورهال شدن کل ناوگان هلیکوپتری هلال احمر تا پایان بهار 1402 ، وضعیت ناوگان هلیکوپتری هلال احمر ، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در کرمان ، حسن علیدادی سلیمانی کیست ، عملکرد حسن علیدادی سلیمانی ، دیدار کولیوند با حسن علیدادی سلیمانی ، دیدار رئیس هلال احمر با نماینده ولی فقیه ، راه اندازی کانون های دانش آموزی هلال احمر ، کانون های دانش آموزی هلال احمر ، اورهال شدن تمامی بالگردهای هلال احمر ، آثار مخرب تحریم‌های آمریکا ، مجمع فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر ، بزرگ‌ترین سامانه بالگردی کشور ، بالگردهای بل و میل 171 ، نخستین بالگرد امدادی ساخت ایران ، مونتاژ شرکت پهنا ، شرکت خدمات هلی‌کوپتری نوید ، هلی‌کوپتر ۴۱۲ ، درخواست توضیح از هلال احمر ، پیرحسین کولیوند توضیح دهد
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
دمتون گرم ، خوب پیش بینی کرده بودید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
یعنی الان بدلیل اورهال داخلی این اتفاق افتاده یا یک سانحه ناشی از قصور و تقصیر بوده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
می گن وزیر ضربه مغزی شده و حالش خوب نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
ای کاش همین متن شما رو سازمان بازرسی توی دستور کار قرار بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
0
0
نگید هلیکوپتر هلال احمر بگید اتوبوس واحد مقامات
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین