پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۶۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
بانک پاسارگاد در تداوم رسالت‌های ارزشی و اجتماعی خود در سال 1401 به شکل خاص به بحث مستولیت های اجتماعی پرداخته و با احداث مدارس، کتابخانه‌ها، حمایت از نخبگان، اهداء خون توسط پاسارگادیان و .... ، به این مهم اهتمام ورزیده است.نهادینه شدن چنین فرهنگ غنی و ارزشمندی منجر به انجام آثار ماندگاری گردیده و راهی پر رهرو و تلاشی مستمر را ایجاد کرده است. اقدامات خالصانه و خاشعانه این بانک در سال جاری مزید بر علت شد تا مدیرعامل فرهیخته آن به‌عنوان خیر نمونه کشوری معرفی شود .

شعار سال : مسئولیت اجتماعی را می توان نوعی چارچوب اخلاقی پنداشت که بیانگر حساسیت های رفتاری هر نهاد، سازمان و حتی افراد ، به انجام اقدامات عام المنفعه در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی و محیطی است. بانک پاسارگاد که همواره «مسئولیت‌های اجتماعی» را به‌عنوان رویکردی متعالی به کسب‌و‌کار در نظر می‌گیرد، این تفکر ارزشمند را توسعه داده و به‌طور مستمر اقدامات ارزشمندی را در حوزه‌های مختلف مسئولیت‌های اجتماعی در دستور کار خود قرار داده است.

اعتقاد به ایفای«مسئولیت‌های اجتماعی»؛ باوری قلبی و تفکری بنیادین در بانک پاسارگاد

در این راستا از بهار ۱۴۰۱  همسو با نیازسنجی‌ها ،برنامه‌ریزی‌های سالیانه انجام شد و در ماه اردیبهشت کتابخانه پاسارگاد در شهرستان پاسارگاد افتتاح گردید. بانک پاسارگاد تاکنون ۱۸ کتابخانه در استان‌هایی همچون همدان (۹ باب)، اردبیل (۵ باب)، کهگیلویه و بویراحمد (۲ باب)، لرستان (۱ باب) و فارس (۱ باب) احداث کرده و ساخت دو کتابخانه دیگر را نیز در دستور کار دارد.
این توفیق الهی ادامه پیدا کرد تا در تداوم این مسیر پرسعادت ، آئین افتتاح مدرسه پاسارگاد در روستای زینبی شهرستان قشم در اولین روز سال تحصیلی جدید برگزار شود. مهربانی ماه مهر به اینجا ختم نشد و شهرستان دزفول پاییز خود را با زنده کردن نام دارالفنون توسط بانک پاسارگاد و افتتاح یک باب مدرسه جشن گرفت و این فصل نیز برای لرستان به خزان محرومیت‌ها و رویش برابری بیش از پیش در برخورداری از امکانات آموزشی تبدیل شد و رایحه مهر پاسارگادیان فضای روستا‌های استان لرستان را با افتتاح ۱۱ مدرسه عطرآگین کرد.

اعتقاد به ایفای«مسئولیت‌های اجتماعی»؛ باوری قلبی و تفکری بنیادین در بانک پاسارگاد

اردبیل مقصد بعدی قطار آبادانی بانک پاسارگاد شد و کلنگ آغاز عملیات احداث دو باب دبیرستان‌های دارالفنون در این شهر به زمین خورد تا شریانی از حیاتی نو در رگ‌های ایران عزیز جاری شود و این تداوم راهی است که از ابتدای تاسیس بانک پاسارگاد در جهت توسعۀ آموزشی و فرهنگی ایران آغاز شده و تاکنون بیش ۴۷ مدرسه را در مناطق سیل زده و کمتر برخوردار کشور تقدیم فرزندان کشور عزیزمان کرده است.
ایستگاه بعدی مهرورزی پاسارگاد ، حمایت از نخبگان کشور بود و برای پانزدهمین سال پیوسته از نخبگان علمی کشور و نفرات برتر کنکور سراسری تقدیر ویژه به‌عمل آمد تا امیدبخش و مایه روشنی دل فرزندان برگزیده این مرز و بوم باشد. این اقدامی است که از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و تاکنون ۲۲۱ نفر از نخبگان کنکور سراسری تحت‌حمایت بانک پاسارگاد قرار گرفته اند.
بانک پاسارگاد، در حمایت از فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری هم پیشرو می‌باشد. از جمله اقدامات در این حوزه می‌توان به: حمایت از چاپ کتاب‌های نفیسی، چون قرآن طباخ، شاهنامه شاه طهماسب، تاریخ جامع ایران، کتاب رنج و رنگ و...، برگزاری چهار دوره جشنوارۀ فیلم کوتاه پاسارگاد، تاسیس دانشگاه خاتم با اهداف و اقدامات متعالی در راستای توسعه سیستم آموزش کشور، مرمت و بازسازی موزه زنده یاد دکتر حسن حبیبی، حمایت از فیلم‌های فاخری مانند: جدایی نادر از سیمین اولین فیلم برنده جایزه اسکار سینمای ایران، حمایت از فیلم‌های سینمایی طبقه حساس، بهمن، ملبورن، مرگ ماهی، ساعت صفر، یک قناری یک کلاغ به عنوان بخشی از این فعالیت‌ها اشاره کرد.
اقدامات بانک پاسارگاد فقط به این حوزه‌ها محدود نمی‌شود و این بانک در طول فعالیت خود، اقدامات حمایتی ارزشمندی را از ورزش کشور نیز انجام داده‎ است که عبارتند از: حمایت از ورزش کشتی به‌عنوان ورزش ملی کشور، حمایت از تیم ملی کوهنوردی، اهدای جوایز به قهرمانان مدال‌آور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی و المپیک، حمایت از دانش‌آموزان تیم فوتسال دانش‌آموزی لرستان، حمایت از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ایران و ....
چشم انداز وسیع بانک پاسارگاد حتی کمک به توسعه‌ سلامت و بهداشت جامعه را نیز مورد توجه قرار داده است، برنامه احداث ۷ شهرک سلامت با ظرفیت ۷۰۰۰ تخت بیمارستانی به همراه امکانات جانبی و همچنین مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در بالاترین سطح استاندارد‌های بین‌المللی در ۶ شهر، حمایت از انجمن‌های بیماری‌های خاص مانند انجمن اتیسم و...، ساخت یک مرکز بهداشتی درمانی در روستای جوشین از توابع شهرستان ورزقان و حمایت از کادر درمان و مردم در زمان شیوع ویروس کرونا با ایجاد امکان ویزیت مجازی بیماران از طریق دستگاه تله مدیسین (Telemedicine) در پایگاه تشخیص سیار شهرستان قم، اهدا کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ به ستاد مقابله با بیماری کرونا استان تهران و همچنین اهدا تعداد ۳۵۰ هزار ماسک N۹۵ و ۱۰ هزار واحد لباس مخصوص بیماران کرونایی به بیمارستان‌های علوم پزشکی سراسر کشور که تنها بخشی از این تفکر سازنده می‌باشد.
توجه به این گونه رسالت‌ها در بانک پاسارگاد منجر به تقویت فرهنگی شده که پیوند خورده است به خون پاسارگادیان تا در سال ۱۴۰۱ نیز به رسم هر ساله با حضوری پرشور، خون خود را به‌منظور تقویت سطح ذخایر خونی کشور و بهره‌مندی بیماران نیازمند به‌صورت داوطلبانه اهدا کنند. نهادینه شدن چنین فرهنگ غنی و ارزشمندی منجر به انجام آثار ماندگاری شده است و راهی پر رهرو و تلاشی مستمر را ایجاد کرده است. اقدامات خالصانه و خاشعانه این بانک در سال جاری نیز مزید بر علت شد تا مدیرعامل فرهیخته آن به‌عنوان خیر نمونه کشوری معرفی شود و بنیان گذار راهی پر از خیر و برکت باشند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: مسئولیت اجتماعی در بانک پاسارگاد ، مصادیق مسئولیت اجتماعی در فعالیت های بانکی ، مصادیق مسئولیت های اجتماعی انجام شده توسط بانک پاسارگاد ، بانک پاسارگاد و مسئولیت های اجتماعی ، کتابخانه پاسارگاد در شهرستان پاسارگاد ، آمار کتابخانه های تاسیس شده توسط بانک پاسارگاد ، بانک پاسارگاد و تاسیس کتابخانه بعنوان مسئولی ، افتتاح مدرسه پاسارگاد در روستای زینبی شهرستان قشم ، افتتاح مدارس پاسارگاد در کشور ، مدرسه سازی بعنوان مسئولیت اجتماعی بانک پاسارگاد ، مدرسه دارالفنون پاسارگاد در دزفول ، آمار مدارس ساخته شده توسط بانک پاسارگاد در کشور ، احداث دو باب دبیرستان‌های دارالفنون در اردبیل ، حمایت پاسارگاد از نخبگان کشور ، پانزدهیمن سال حمایت پاسارگاد از نخبگان کشو ، پانزدهمین دوره حمایت پاسارگاد از نخبگان کشور ، چاپ قرآن نفیس توسط بانک پاسارگاد ، قرآن طباخ بانک پاسارگاد ، چاپ تاریخ جامع ایران توسط بانک پاسارگاد ، چهار دوره جشنواره فیلم کوتاه پاسارگاد ، مرمت و بازسازی موزه دکتر حسن حبیبی ، حمایت پاسارگاد از ورزش کشور ، اهدای جوایز به قهرمانان مدال‌آور در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی و المپیک توسط بانک پاسارگاد ، احداث ۷ شهرک سلامت با ظرفیت ۷۰۰۰ تخت بیمارستانی توسط بانک پاسارگاد ، دکتر مجید قاسمی خیر برگزیده کشوری ، حمایت از انجمن‌های بیماری‌های خاص مانند انجمن اتیسم ، دکتر مجید قاسمی خیر نمونه کشوری ، مدرسه سازی بانک پاسارگاد ، بیمارستان سازی بانک پاسارگاد ، کتابخانه سازی بانک پاسارگاد ، حمایت پاسارگاد از نخبگان علمی ، حمایت پاسارگاد از ورزشکاران
خواندنیها و دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین