پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
محمد مهاجری فعال سیاسی با اشاره به فضای سیاسی کشور و انتقادات گسترده از دولت رئیسی نوشت: اگر دولت از خودش بپرسد که «در این شرایط با افکارعمومی و منتقدان و نخبگان چه باید کرد؟» گام بزرگی را برداشته، هرچند که تاکنون رفتاری درخور در این حوزه نداشته است. مهاجری نوشت: ادب و آداب نقد می‌گوید که برخلاف بزک‌کنندگان رفتار مسوولان، واقعیت بی‌پیرایه را بازنمایی کنند تا مسوولان دچار توهم نشوند. دل بستن به مجیزگویان و متملقانی که در تاروپود بعضی دستگاه‌ها حضور دارند، نه سکه و دلار را ارزان می‌کند، نه تورم را پایین می‌آورد، نه اشتغال ایجاد می‌کند، نه تحریم‌ها را از بین می‌برد، بلکه تنها کارکردش این است که حس خودشیفتگی را در مسوولان افزایش می‌دهد. بین متملقان کاسب و منتقدانی که حتی ممکن است گهگاه تند و بی‌انصاف باشند، انتخاب با دولت است!

شعار سال: یکی از شیوه‌هایی که از سوی افراد و رسانه‌های وابسته به دولت به کار گرفته شده حمله به منتقدان از طریق ناسزاگویی و ایراد اتهامات خنده‌دار است. در این روش نخ‌نما شده همه منتقدان به دروغگویی، همسویی با امریکا و دشمنان، روی برگرداندن از نظام، ندامت از گذشته و نظایر آن متهم می‌شوند. پشت بند این اتهامات هم درخواست از دستگاه قضایی برای بگیر و ببند و توقیف مطرح می‌شود.

اگر دولت با نگاهی دقیق، سینه‌چاکان خود را آنالیز کند، به نتایج جذاب و شیرینی خواهد رسید. از جمله اینکه اکثر آن‌ها فاقد وجاهت سیاسی و اجتماعی و حرفه‌ای‌اند. دیگر اینکه اگر حربه ناسزاگویی از آن‌ها گرفته شود، چیزی جز یک موجود لال بی‌مصرف از آن‌ها باقی نمی‌ماند. دیگر ویژگی‌شان اینکه از خود هویت مستقل ندارند و به همین دلیل اگر پول فاکتورشان پرداخت نشود، جذب جای دیگری می‌شوند و برای کارفرما و مغازه‌دار جدید کار می‌کنند.

دولت اگر می‌خواهد با این لشکر به مصاف منتقدان برود مختار است، اما پس از مدتی که واقعیت‌ها در جامعه منتشر شد، با دردسر‌های تازه‌تری مواجه خواهد شد.

بسیاری از منتقدان کنونی برخلاف ذهنیتی که برای مقامات ارشد دولت ساخته‌اند اگر دلسوزی‌شان برای ایران و نظام بیش از دولتی‌ها نباشد (که هست) قطعا کمتر نیست. اگر نقدی می‌کنند و سخنی می‌گویند تنها به اعتلای کشور می‌اندیشند. عداوتی با کسی ندارند و صدالبته که عقد اخوتی هم نبسته‌اند. هرچند به رییس‌جمهور فعلی رای نداده باشند، اما موفقیت او را موفقیت خود می‌دانند و از این جهت شاید با منتقدان دولت قبل (که حامیان دولت کنونی‌اند) تفاوت ۱۸۰ درجه‌ای دارند. این منتقدان، عملا اجازه نمی‌دهند اپوزیسیون خارج‌نشین مجال زیادی پیدا کند. پس حذف منتقدان یعنی باز کردن راه برای اپوزیسیونی که نه نظام را قبول دارد، نه دولت را و نیز جز به براندازی نمی‌اندیشد.

ادب و آداب نقد می‌گوید که برخلاف بزک‌کنندگان رفتار مسوولان، واقعیت بی‌پیرایه را بازنمایی کنند تا مسوولان دچار توهم نشوند. دل بستن به مجیزگویان و متملقانی که در تاروپود بعضی دستگاه‌ها حضور دارند، نه سکه و دلار را ارزان می‌کند، نه تورم را پایین می‌آورد، نه اشتغال ایجاد می‌کند، نه تحریم‌ها را از بین می‌برد، بلکه تنها کارکردش این است که حس خودشیفتگی را در مسوولان افزایش می‌دهد. بین متملقان کاسب و منتقدانی که حتی ممکن است گهگاه تند و بی‌انصاف باشند، انتخاب با دولت است!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری بهارنیوز، تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۳۹۰۰۱۷، www.baharnews.ir

اخبار مرتبط
برچسب ها: محمد مهاجری فعال سیاسی ، انتقاد محمد مهاجری از عملکرد دولت رئیسی ، ناسزاگویی رسانه های دولتی به منتقدان دولت ، اتهام زنی رسانه های وابسته به دولت به منتقدان ، دشمن پنداری منتقدان عملکرد دولت ، توهم توطئه رسانه های دولتی درباره منتقدان دولت ، توصیه مهاجری به دولت درباره مجیز گویی رسانه های دولتی ، توصیه مهاجری به دولت برای چاپلوسی رسانه های دولت ، دولت رئیسی روی رسانه های وابسته حساب باز کرده ، رسانه های وابسته به دولت واقعیات را می گویند؟ ، رسانه های تندروی دولتی با جیب دولت گذران می کنند ، رسانه های تندروی وابسته به دولت واقعا حامی عملکرد دولت هستند؟ ، دور نگهداشتن منتقدان دولت از نقد ، توطئه پنداری نقد دولت ، تملق بیهوده از دولت رئیسی ، آقای رئیسی به مجیزگویی رسانه ها دلخوش نباشید ، فکری به حال متملقان کاسه لیس دولت بکنید ، در شرایط فعلی به منتقدان کاربلد رو بیاریم یا متملقان چاپلوس؟ ، آقای رئیسی این چاپلوسان خواهان پیشرفت کشور نیستند ، آیا همه منتقدان دولت رئیسی دشمن کشور هستند؟ ، چرا هر کس انتقاد می کند دشمن نامیده می شود؟ ، اگر به منتقدان عملکرد دولت جا بدهیم نیازی به تحلیل های اپوزیسیون خارج از کشور نداریم ، آقای رئیسی منتقدان دشمن شما و کشور نیستند؟ ، کسی که انتقاد می کند دلش برای کشورش می سوزد
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین