پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
باجه‌های ویژه نابینایان بانک ملی ایران به منظور دسترسی بهتر مشتریان روشندل به خدمات بانکی در ۱۳ استان و شهر بزرگ کشور فعال شده است؛ علاوه بر این خدمت، منو‌ها و خدمات پرکاربرد اپلیکیشن همراه بام و بام تحت وب نیز برای این گروه از مشتریان مناسب سازی شده است.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، با توجه به دغدغه مندی این بانک برای دسترسی همه اقشار و مشتریان خود به خدمات بانکی به عنوان یکی از اصلی‌ترین حقوق اجتماعی، علاوه بر شعب، باجه‌های ویژه نابینایان با امکاناتی همچون دستگاه‌های برجسته نگار، نمایشگر بریل و... در شهر‌های تهران، اردبیل، تبریز، ارومیه، بیرجند، مشهد، بجنورد، شیراز، قزوین، قم، سنندج، ساری و یزد آماده ارایه خدمات بانکی به مشتریان روشندل می‌باشند.

در سامانه بام تحت وب نیز منوها، فیلد‌ها و ویجت‌های پرکاربرد برای روشندلان مناسب سازی شده و سایر ویجت‌ها نیز بنا بر میزان استفاده در حال بهبود هستند.

در این سامانه، پس از نصب برنامه‌های صفحه خوان توسط کاربران و انجام تنظیمات لازم، تمامی متن‌های موجود در سامانه، فیلدها، ویجت‌ها و منو‌ها برای کاربر خوانده می‌شوند.

به عنوان نمونه، یکی از برنامه‌های کاربردی صفحه خوان «NVDA» است که پس از نصب در کامپیورتر کاربر و انجام تنظیمات، تمامی متن‌ها به زبان فارسی خوانده می‌شوند. از سویی، در اپلیکیشن همراه بام نسخه اندروید نیز تغییرات و اصلاحات لازم صورت گرفته و با انجام تنظیمات روی گوشی، امکان گویا شدن ویجت‌ها و منو‌های پر کاربرد برای نابینایان فراهم شده است.

کاربر به منظور فعالسازی امکان خواندن منوها، ویجت‌ها و فیلد‌های این اپلیکیشن از طریق گوشی تلفن همراه خود ابتدا باید اپلیکیشن «e Speak NG» را از استور‌های اندروید دانلود و نصب کند.

سپس با ورود به بخش تنظیمات گوشی تلفن همراه خود، به منوی Accessibility وارد، انتخاب گزینه text-to- speech، انتخاب گزینه e Speak NG در فیلد preferred engine، انتخاب زبان فارسی در فیلد Language و فعال سازی گزینه talkback و یا voice assistant اقدام کند. لازم به ذکر است، خدمات جدید سامانه بام هم مطابق با استاندارد‌های دسترسی پذیری برای روشندلان عزیز طراحی و تولید می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال خبری بانک ملی ایران، تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۹۰۷۱، www.bmi.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین