پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۶۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
بانک ملی ایران با فعالیت در امور عام المنفعه و مسئولیت‌های اجتماعی در سال‌های اخیر زمینه‌ساز توسعه و محرومیت زدایی در کشور شده است. این بانک در کنار انجام فعالیت‌ها و وظایف ذاتی خود با تامین مالی و تخصیص اعتبارات ویژه در مسیر اعتلای سطح کیفی امور فرهنگی، ورزشی، بهداشت و درمان، اجتماعی و اقتصادی پایدار مردم در سراسر کشور گام‌های بلندی برداشته است.

شعار سال: محمود خادمیان، رئیس صندوق پس انداز ملی ایران و دبیر قرض الحسنه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی پیرامون این موضوع در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که بانک ملی ایران با ماموریت به صندوق پس انداز ملی ایران طی ۱۱ سال اخیر در مسیر اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های عام المنفعه و خیرخواهانه توانسته برای اقشار آسیب پذیر و نیازمند در مناطق محروم و کم برخوردار خدمات مطلوبی ارائه دهد و امکانات چشمگیر و قابل توجهی را فراهم کند، اظهارداشت: بانک ملی ایران از سال ۱۳۸۹ تاکنون در راستای اجرای توسعه پایدار و ایجاد ظرفیت‌های جدید در مناطق محروم و کم برخوردار به اقدامات مهم و موثری در امور فرهنگی، بهداشت و درمان، اجتماعی و اقتصادی نظیر امور اشتغال زایی، کمک به خدمات شهری، مدرسه سازی، ارتقای فرهنگ و آموزش مردم، توسعه فضا‌های ورزشی، آموزشی و ... در اقصی نقاط کشور دست زده است.

وی با اشاره به این که طرح‌ها و برنامه‌های اجراشده توسط بانک ملی ایران تاثیری شگرف و اساسی بر توسعه پایدار مناطق محروم و کم برخوردار کشور گذاشته است، تصریح کرد: بانک ملی ایران در کنار اجرای طرح‌های عام المنفعه، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را به عنوان راهی مهم در مسیر گره گشایی و ایجاد توانمندی و کمک به آحاد جامعه برگزیده است.

بانک ملی ایران پیشتاز در عمل به مسئولیت اجتماعی

خادمیان در ادامه این گفتگو با بیان این مطلب که یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های اجرایی بانک ملی ایران اجرای امور خیرخواهانه و گره گشایی و رفع مشکلات مردم است، افزود: اجرای امورخیرخواهانه و عام المنفعه در قسمت‌های مختلف کشور توسط بانک ملی ایران بیانگر این موضوع است که بانک خود را در مقابل جوامعی که در آن حضور دارد، مسئول می‌داند، بر این اساس طی ۱۱ سال اخیر با وجود منابع قرض الحسنه مردمی در مسیر اجرای اسناد بالادستی و همسو با برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با اجرای ۲۸۰ طرح بزرگ امور عام المنفعه و خیر خواهانه مبلغی به ارزش ۶۲۷ میلیارد ریال صرف کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که بانک ملی ایران تاکنون چه اقدامات سازنده و فعالیت‌های موثری در زمینه مسئولیت اجتماعی و امورخیرخواهانه و عام المنفعه در اقصی نقاط کشور بویژه مناطق محروم و کم برخوردار به مرحله اجرا و تکمیل رسانده است، تصریح کرد: بانک ملی ایران با حمایت، پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات گسترده مالی علاوه بر توسعه بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، در زمینه گره گشایی از مشکلات آحاد جامعه و کمک به مناطق محروم، ارتقای سطح امکانات و توسعه فضا‌های آموزشی، ارتقای سطح بهداشت بهداشت و درمان، سلامت جامعه، افزایش امکانات و فضا‌های ورزشی و توسعه سلامت عمومی، رفع بخشی از محرومیت‌های نیازمندان و قشر‌های آسیب پذیر جامعه، توسعه کمی و کیفی زیر ساخت‌های کشور و خدمات شهری، حفظ و صیانت از منابع ارزشمند طبیعی و زیست محیطی و کمک به استفاده بهینه از انرژی را در دستور کار خود قرار داده است.

نگاه ویژه به محرومیت زدایی

خادمیان تاکید کرد: کمک به ستاد دیه کشور در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، کمک به آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس خشتی و گلی، تامین تجهیزات آموزشی، تامین مالی و تجهیز کردن بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پزشکی به امکانات ویژه، خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن و ساخت پایگاه‌های مختلف اورژانس، ارتقای سطح بهداشت عمومی و سلامت عمومی، همچنین ساخت کتابخانه، ارتقای سطح امکانات و توسعه فضا‌های آموزشی، مصلی، مساجد، نمازخانه، حوزه علمیه، سالن‌های چند منظوره ورزشی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور نیز بخشی از اجرای آرمان و رسالت اجتماعی بانک ملی ایران است و علاوه بر این در سال‌های اخیر با شیوع ویروس کرونا و وقوع حوادث طبیعی من جمله سیل و زلزله در مناطق مختلف با کمک و ارسال بسته‌های مختلف مرهمی بر مشکلات مردم بوده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بی وقفه ادامه دارد

رئیس صندوق پس انداز ملی ایران در ادامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را از مسائل با اهمیت و اولویت دار بانک دانست و افزود: از ابتدای سال تا نیمه بهمن ماه تعداد ۵۸۴ هزار و ۸۹۹ فقره تسهیلات به ارزش ۳۵۴ هزار و ۳۷ میلیارد ریال در راه توسعه و آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته و محروم، کمک به ازدواج جوانان، فرزند آوری، کارگشایی، رفع احتیاجات ضروری، تعمیر مسکن روستایی، خوداشتغالی، ستاد دیه، کمک به سیل و سیل زدگان، مشاغل حمایتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و ... به مصرف رسانده است.

وی با بیان این مطلب افزود: بانک ملی ایران در دولت سیزدهم با رویکرد حمایت از ازدواج جوانان، فرزندآوری و خوداشتغالی از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا نیمه بهمن ماه به ترتیب اعتباری به ارزش ۲۲۶ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال در راستای پرداخت وام ازدواج به ۱۶۳ هزار و ۵۹ نفر، مبلغی به ارزش ۴۹ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال برای وام فرزند آوری به ۱۱۸ هزار و ۶۰۲ متقاضی و تعداد ۵۴ هزار و ۲۰۸ فقره تسهیلات خود اشتغالی به ارزش بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال به افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی پرداخت کرده است.

اهتمام جدی بانک ملی ایران برای ساخت مدرسه

خادمیان سپس در بخش دیگری از این گفتگو با بیان این که بانک ملی ایران در مسیر عمل به تعهدات و مسئولیت اجتماعی در حوزه مدرسه سازی و هوشمندسازی مدارس گام‌های مهم و بلندی برداشته است، در این زمینه اظهار کرد: بانک ملی ایران طی ۱۱ سال منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۱ با احداث، ساخت و تجهیز ۱۲۸ مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار کشور با صرف هزینه‌ای به ارزش ۳۱۶ میلیارد ریال به عنوان مدرسه ساز برتردر کشور معرفی شده است.

وی در همین زمینه یادآور شد: بانک ملی ایران در همین مدت ۷۵۰ کلاس درس به سرانه آموزشی کشور افزوده و توانسته امکان تحصیل سالانه ۱۱ هزار دانش‌آموز کم برخوردار در مناطق محروم کشور را فراهم کند.

خادمیان در ادامه افزود: شیوع بیماری کرونا آسیب‌های جبران ناپذیری به بخش‌های مختلف اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و بالاخص بهداشت و درمان کشور وارد کرد و در این راستا بانک ملی ایران در اجرای تعهدات امور عامل المنفعه و مسئولیت‌های اجتماعی خود مقابله با این بیماری را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد.

وی ادامه داد: شیوع کرونا موجب شد در حوزه آموزشی کلاس‌های درس مدارس کشور و جلسات آموزشی به صورت غیر حضوری برگزار شود و عدم دسترسی و نیاز دانش آموزان مناطق محروم به امکانات و تجهیزات الکترونیکی و تبلت موجب شد ۲۰۷۰ دستگاه تبلت در ۲۵ استان کشور به ارزش ۸۰ هزار میلیون ریال به دانش اموزان نیازمند اهدا شود.

گام‌های بلند در مسیر تعالی

رئیس صندوق پس انداز ملی با بیان این که اجرای برنامه‌های استراتژیک و هدفمند بانک در راستای اجرای امور عام المنفعه و خیرخواهانه به گونه‌ای است که از طریق آن بتوان به توسعه پایدار در کشور رسید، در پایان یاد آور شد: ما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در تلاشیم تا در سال ۱۴۰۲ اهداف قانون بودجه را عملیاتی کنیم. بانک ملی ایران امروز با تکیه بر اعتماد مشتریانش، در بسیاری از طرح‌های توسعه ای، عمرانی و زیربنایی کشور ایفای نقش می‌کند و در ساخت بسیاری از پروژه‌های عام المنفعه مانند ساخت مدارس، راه‌های روستایی، خانه‌های بهداشت و ... مشارکت فعال دارد. بانک ملی ایران با حضور همیشگی خود در تمامی دوران سخت کشور نظیر جنگ، تحریم‌های اقتصادی، حوادث غیرمترقبه، شیوع بیماری کرونا و ... سعی کرده همراه همیشگی مردم باشد و ما هم تلاش داریم در این مسیر همراهی کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال خبری بانک ملی ایران، تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۹۰۸۰، www.bmi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین