پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی همزمان با روز درختکاری صبح امروز سه اصله نهال کاشتند.رهبر انقلاب پس از کاشت نهال‌ها در سخنانی درباره علت کاشت سه نهال به شعار امسالِ روز درختکاری با عنوان «هر ایرانی سه نهال»، اشاره کردند و گفتند: اگر بر اساس شعار انتخاب شده، هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال، از سال ۱۴۰۲ و در طول چهار سال محقق خواهد شد. رهبر انقلاب به موضوع «مسمومیت دانش‌آموزان» نیز اشاره کردند و با تاکید بر اینکه مسئولان و دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی باید با جدیت آن را دنبال کنند گفتند: این موضوع یک جنایت بزرگ و غیرقابل اغماض است و اگر کسانی در این ماجرا دست داشته باشند، باید عوامل و مسببین آن به اشد مجازات برسند.بررسی ها نشان دهنده وجود پنج سناریو در این خصوص است که به تفکیک مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

شعار سال: بعد از تشدید تکرار جنایت تروریستی مسموم سازی سریالی دانش آموزان و یقین نسبی به وجود عوامل داخلی در این خصوص (اثبات نسبتا ساده ریشه‌های داخلی آن بشکل گروه‌های خودسر یا خود فروخته‌های مزدور و مامور)، پنج سناریوی غالب در افکار عمومی در خصوص این ماجرا مطرح شده و تضعیف مشهود نظام در قالب دو سناریو از این پنج سناریو مشاهده می‌شود. توضیحات تاکیدی و امر حکومتی مقام معظم رهبری در حاشیه روز درختکاری، نادرستی دو سناریوی اول را اثبات نمود و تاکیدات روی سناریوی سوم و چهارم قرار گرفته است.

تعداد بازدید : 14


*** سناریوی اول: در سناریوی اول اینگونه القا می‌شود که کشور با نوعی درگیری درون حاکمیتی مواجه بوده و بدلیل چندکانونه شدن جریانات قدرت داخلی، شاهد نوعی ملوک الطوائفی داخلی که توسط نیرو‌های متفاوت خارجی پشتیبانی گردیده و حمایت می‌شوند، هستیم. اگر این سناریو درست بود، باید به مستقل بودن جمهوری اسلامی شک کرد. چرا که این گروگان گیری نمی‌تواند درگیری شخصی بین دو یا چند نفر صاحب قدرت داخلی باشد. یعنی نیرو‌های حامی خارجی پشت چند گروه صاحب قدرت خاص حضور داشته و با حمایت‌های همه جانبه خود، این اجازه و اختیار را می‌دهند که جریانات داخلی بتوانند، اینگونه آزادانه در تقابل با یکدیگر رفتار کنند(نزدیک به تحلیل حاتم قادری استاد پیشین دانشگاه تربیت مدرس در مصاحبه با شبکه معاند بی . بی. سی).

*** سناریوی دوم: سناریوی دوم هم با تاکیدات مقام معظم رهبری کنار زده شد. سناریو دوم اگر هم درست می‌بود، دارای اشتباه تحلیلی -محاسباتی وحشتاک بود. در سناریوی دوم این فکر القا می‌شود که کار نظام تمام شده و نظام برای ترساندن مردم، اقدام به نشان دادن برخی از قدرت‌های در اختیار خود می‌کند. بشکل ساده به عموم می‌گوید که اگر قرار است، ما نباشیم، خیلی اتفاقات ممکن است برای خیلی‌ها بیفتد (اعتقاد بر این است که ریشه این نوع تفکر در جریانات ارتجاعی است). این سناریوی القایی اشتباه، از چند منظر تاکیدات اخلاقی- انسانی و دینی و حتی عقلانی مردود است. چرا که با وقوع هرگونه جنایت جنگی، مسببین در هر کجا که باشند، توسط مردم یا حتی جریانات انسان گرا و اخلاق محور خارجی، به دادگاه کشانده شده و یا مورد برخورد شخصی قرار گرفته و در کل تاوان سنگین دارد.

*** سناریوی سوم: محور سناریوی سوم بر وجود گروه‌های خودسر یا نفوذی در هسته سخت نظام است. گروه‌هایی که بدلیل ماهیت کاری، از اختیارات خاص برخوردار بوده و برخی اعمال سلیقه‌های شخصی یا تحلیل‌های اشتباه، باعث وقوع این رویداد‌ها شده است. تاکید مقام معظم رهبری در حاشیه مراسم روز درختکاری این بود، اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، باید بشدت با آن برخورد کرد.

*** سناریوی چهارم: سناریوی چهارم بشکل غیرمستقیم تاکید بر وجود خرابکاری توسط برخی داخلی‌ها با پشتیبانی نیرو‌های خارجی نسبتا معلوم دارد. اگر این سناریو درست باشد، از یک طرف باید در خصوص باز سازماندهی و بازتوانی امنیت داخلی، تصمیم گیری فوری صورت پذیرد و از طرف دیگر باید اقدام به افشای مستندات این اقدامات تروریستی در سطوح بین المللی نمود ( طیف رائفی پور معتقد به این سناریو است).

تعداد بازدید : 10

*** سناریوی پنجم: معتقدین به سناریو سازی در محور پنجم معتقدند که با توجه به میزان اطلاعات در اختیار و شواهد موجود، فضا برای سناریو سازی در شرایط حاضر مهیا نبوده و ضعف اطلاعات باعث سوگیری‌های اشتباه و پیش داوری‌ها می‌شود؛ لذا بر اساس برخی شفاف سازی‌های آتی، می‌توان اقدام به شناخت و نظریه پردازی درباره آن نمود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
برچسب ها: جنایت تروریستی در مسموم سازی دانش آموزان ، مسموم سازی سریالی دانش آموزان ، تضعیف نظام جمهوری اسلامی با پروژه مسمومیت دانش آموزان ، پنج سناریو برای مسموم سازی دانش آموزان ، تاکید رهبری بر مجازات عوام مسموم سازی دانش آموزان ، موضع مقام رهبری نسبت به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان ، اشد مجازات برای مسببین مسموم سازی دانش آموزان ، دستور حکومتی رهبر انقلاب برای اشد مجازات مسببین مسمومیت دانش آموزان ، سناریوهای مطرح درباره مسموم سازی دانش آموزان ، نفوذ عوامل خارجی بر عوامل داخلی برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ، سناریوی ترساندن مردم با قدرت های در اختیار نظام ، سناریوی ترساندن مردم توسط نظام در پروژه مسموم سازی دانش آموزان ، سناریوی وجود گروه‌های خودسر یا نفوذی در هسته سخت نظام ، برخورد با گروه های خودسر یا نفوذی در داخل نظام ، خرابکاری توسط برخی داخلی‌ها با پشتیبانی نیرو‌های خارجی نسبتا معلوم ، سناریو سازی از پروژه مسمومیت دانش آموزان ، سناریوهای فرضی در ماجرای مسموم سازی دانش آموزان ، مسموم سازی دانش آموزان کار نظام است؟ ، نقش عوامل خارجی در ماجرای مسموم سازی دانش آموزان ، مسمومیت دانش آموزان دختر ، تبعات مسموم سازی دانش آموزان ، پشت پرده مسموم سازی دانش آموزان ، اقدام تروریستی در مسموم سازی دانش آموزان ، هر ایرانی سه نهال ، شعار روز درختکاری ، پنج سناریوی مسموم سازی دانش آموزان ، اقناع افکار عمومی ، تحلیل سناریوهای مسموم سازی دانش آموزان ، درگیری درون حاکمیتی و چندکانونه شدن جریانات قدرت داخلی ، تحلیل حاتم قادری از مسموم سازی های سریالی دانش آموزان
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
0
خیلی سطح بندی شده توضیح دادید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین