پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در بخش درآمدی و هزینه‌ای به پایان رسید و نمایندگان دخل و خرج دولت در سال آینده را تعیین و تصویب کردند. بسیاری از کارشناسان انتقادات جدی به ماهیت بودجه نویسی و بودجه بندی شکلی و صوری در ایران، شیوه تصویب لایحه بودجه، کم توجهی لایحه بودجه به اولویت ها، عدم همراستایی بودجه با برنامه های پنج ساله و مواردی همانند دارند.

شعارسال: در نشست علنی روز سه‌‌شنبه (16اسفند1401) مجلس شورای اسلامی بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در بخش درآمدی و هزینه‌ای به پایان رسید و نمایندگان در آخرین جلسه بررسی تبصره ۱۴ مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را بررسی کردند.

دخل و خرج دولت در سال ۱۴۰۲ تعیین شد

مصوبات کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه ۱۴۰۲ از سوی شورای نگهبان در حال بررسی بوده و در صورت ابهام و مغایرت در بندهای لایحه بودجه‌، مجلس در هفته آینده به رفع ایرادات شورای نگهبان می‌پردازد. ‌محمدباقر قالیباف بعد از اتمام جلسه با تشکر از همه اصحاب رسانه برای پوشش سه شیفت لایحه بودجه، به همراه تعدادی از نمایندگان در جایگاه خبرنگاران حضور یافت و از آن‌ها تشکر کرد.

پایان مارتن بودجه ۱۴۰۲ و تعیین دخل و خرج دولت در سال آینده

‌نمایندگان در نشست علنی نوبت ‌مجلس شورای اسلامی پس از پایان بررسی بخش درآمدی و هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، تمامی درآمدهای عمومی و اختصاصی دولت و مصارف در سال آینده را مشخص کرده و ماده‌ واحده، جداول، ردیف‌ها و اجزای لایحه بودجه را به تصویب رساندند.

ماده واحده- بودجه سال 1402 کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر چهل و نه میلیون و هفتصد و چهل و هفت هزار و یکصد و چهل و چهار میلیارد و هشتاد و سه میلیون ریال به شرح زیر است:

الف - منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر 22 میلیون و 434 هزار و 918 میلیارد و 114 میلیون ریال شامل: ۱- منابع عمومی بالغ بر 20 میلیون و 623 هزار و 312 میلیارد و 664 میلیون ریال

۲ - درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر یک میلیون و 811 هزار و 605 میلیارد و 450 میلیون ریال

ب - بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر 28 میلیون و 839 هزار و 107 میلیارد و 258 میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر 28 میلیون و 839 هزار و 107 میلیارد و 258 میلیون ریال است.

پایگاه خبری تحلیلی شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 16 اسفند1401، کدخبر: 1354070،www.pana.ir / سایر منابع .

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین