پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳
حسن غفوری فرد دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران، عضو سابق شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و از نمایندگان ادوار مجلس به دلیل کهولت سن در روز پنج شنبه درگذشت. روز جمعه ، رهبر انقلاب بر پیکر او نماز خواندند و مقرر گردید که در صبح روز شنبه در مشهد تشییع و تدفین گردد.

شعارسال: فرزند مرحوم غفوری فرد با تایید خبر درگذشت پدرش، بیان داشت که وی به دلیل کهولت سن در روزهای اخیر در بیمارستان جم بستری بود و صبح روز پنجشنبه - ۱۸ اسفند - دار فانی را وداع گفت.

حسن غفوری فرد درگذشت

مرحوم حسن غفوری فرد متولد سال ۱۳۲۲ و دارای مدرک دکترای فیزیک ذرات هسته‌ای از دانشگاه کانزاس ایالات متحده آمریکا بود؛ وی در کارنامه فعالیت سیاسی خود دبیری انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در آمریکا در دوران پیش از انقلاب را ثبت کرده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی غفوری فرد مدتی رئیس مدرسه عالی ساختمان، وابسته به دانشگاه امیرکبیر بود و در پی استعفای دولت موقت در آبان ۱۳۵۸ به سمت استاندار خراسان منصوب شد؛ پس از شهادت ۲ تن از نمایندگان استان خراسان در انفجار ۷ تیر۱۳۶۰ وی به عنوان نماینده این استان به مجلس اول شورای اسلامی راه یافت.

غفوری فرد پس از حضور در مجلس شورای اسلامی، در سال های ۶۰ تا ۶۴ وزیر نیرو بود و در دولت اول سازندگی نیز ریاست سازمان تربت بدنی را بر عهده داشت. وی در مجالس پنجم، هفتم و هشتم به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه یافت.

حسن غفوری فرد درگذشت

آن مرحوم در حوزه فعالیت های حزبی نیز فعال بود و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود؛ وی در دهه گذشته دبیر کلی جامعه اسلامی ورزشکاران بر عهده داشت.

نماز رهبر انقلاب بر پیکر حسن غفوری فرد و گفتگو با همسر آن مرحوم:

رهبر انقلاب پش از ظهر روز جمعه بر پیکر مرحوم حسن غفوری فرد نماز خوانند و ضمن گفتگو با همسر آن مرحوم فرمودند که، خداوند ان‌شاءالله آقای غفوری‌فرد را که با ایمان زندگی کردند، واقعاً به معنای واقعی کلمه با اولیائشان محشور کند. ان‌شاءالله خداوند درجات شان را عالی کند. رهبر انقلاب بیان داشتند که ما از اول انقلاب در حزب و قضایای بعدی آن و تا امروز الحمدلله همیشه با ایشان ارتباط داشتیم، همکاری داشتیم. خدا ان شاءالله که ایشان را رحمت کند، شما‌ها را حفظ کند.

تعداد بازدید : 19

پیکر مرحوم غفوری‌فرد بعد از اقامه‌ نماز توسط رهبر معظم انقلاب، ساعت 13:30 روز جمعه 19 اسفند در حسینیه جماران تشییع و به مشهد منتقل شد.

درگذشت حسن غفوری فرد و نماز رهبر بر پیکر او + تشییع و تدفین در حرم امام رضا

از آنجا که وی سالیان متمادی جزو خادمین حرم رضوی بود و پیکرش روز شنبه صبح ساعت 9 بعد از مراسم خطبه‌خوانی حرم امام رضا(ع) در صحن کوثر تشییع و در صحن آزادی به خاک سپرده خواهد شد.
مراسم یادبود و ترحیم مرحوم غفوری‌فرد روز دوشنبه (22 اسفند) از ساعت 14 الی 16 در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 18 اسفند 1401، کدخبر: 85051828،www.irna.ir/ سایر منابع.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین