پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۴۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
برای چندمین بار است که سفر مقامات جمهوری اسلامی ایران به مسکو در زمان استقبال ، ورود به محل دیدار، مشایعت و یا بدرقه با حاشیه همراه شده است. وزارت امور خارجه با قید فوریت باید در این خصوص به افکار عمومی پاسخگو باشد. حتی اگر سفری غیر رسمی هم بوده باشد، پذیرش این نوع از برخوردها به هیچ وجه قابل تحمل نبوده و نیست. آیا مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص آداب دیپلماتیک کم اطلاع هستند یا با نوعی کم توجهی و توهین مقامات روسی روبرو هستیم؟

شعار سال : حسین امیرعبداللهیان که سه شنبه شب وارد مسکو شد، صبح چهارشنبه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ساختمان دوما حول پیگیری موضوعات دوجانبه دیدار و رایزنی کرد. چهارمین سفر امیرعبداللهیان به مسکو قرار بود اواخر دی ماه سال گذشته (۱۴۰۱) انجام شود که امیرعبداللهیان به آنکارا رفت و اعلام کرد که سفر به مسکو با قدری تاخیر انجام خواهد شد. 

چرایی وجود حاشیه ها در دیدار مقامات ایرانی با مقامات روسی

در خبر‌ها آمده که امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی در دیدار اخیر خود با لاوروف روسی، از ماشین پیاده نشده و منتظر بود تا وزیر خارجه روسیه بر اساس عرف دیپلماتیک از ساختمان خارج شده و به استقبال رسمی او بیاید. بر طبق اخبار دریافتی، سرگئی لاوروف همتای روسی او نه تنها به استقبال نرفت، بلکه در حضور خبرنگاران به وزیر امور خارجه کشورمان گفت چرا از ماشین خارج نشدی؟ منتظر چی بودی؟

تعداد بازدید : 56
 
حاشیه دومین سفر امیرعبداللهیان به مسکو، لاوروف به خبرنگاران: چرا اینقدر بی‌تربیت هستید؟

حسین امیرعبداللهیان در دومین حضور خود در مسکو در مهرماه ۱۴۰۰، با سرگئی لاوروف همتای روسی خود دیدار کرد. در نشست مشترک این دو مقام ارشد ایران و روسیه، لاوروف خطاب به خبرنگاران که جلوی هیات ایرانی صف کشیده بودند، گفت: چرا اینقدر بی‌تربیت هستید؟ راه بدهید مهمانان عبور کنند.

تعداد بازدید : 55

البته این تنها موارد کم توجهی به رعایت آداب تشریفات در دیدار مقامات ایرانی و روسی نبوده و مواردی مشابه در دیدار پوتین با رئیسی نیز مشاهده شده است. منتظر دریافت توضیحات وزارت امور خارجه هستیم.

واکنش وزارت‌خارجه به حاشیه‌های سفر امیرعبداللهیان:
سخنگوی وزارت خارجه در خصوص این رخداد بیان داشت که، بطور طبیعی رئیس هیئت دقایقی در داخل خودرو منتظر ملحق شدن دیگر اعضای اصلی هیئت همراه مانده و در هوای بارانی مسکو همتای او نیز در مکان استقبال منتظر وزیر خارجه کشورمان بوده است. برخی که با انگیزه‌های مختلف اصولا از ارتباطات و تبادل هیئت‌های ایران با طرف‌های مختلف نگرانند، دنبال حاشیه سازی‌های ناشیانه هستند، خصوصا در شرایطی که با سفری بسیار موفق و دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و راهبردی و موضوعات مهم منطقه‌ای هم مواجه شوند.

توضیحات پایگاه تحلیلی خبری شعار سال به توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه:

یک کلام ، آقای سخنگوی اهل چاف و چمخاله همیشه وظیفه خودت بدان که پاسخ بدی و شفاف کنی. حق حاشیه روی، تندگویی و داستان بافی نداری. حقوقت را می دهیم، فقط و فقط در راستای منافع ملی تلاش کن و اطاعت امر نما. این چیزی که به اسم واکنش و توضیحات فرستادی، بیشتر شبیه رجزخوانی بود تا توضیحات.تمام.

تعداد بازدید : 37
بر اساس کامنت ارسالی توسط یکی از خوانندگان محترم پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، اقدام به انتشار کلیپ کامل تر موضوع شد. اما نکته جالب و البته تاسف بار این داستان، برچسب زنی تهیه کنندگان این کلیپ به رسانه ها بوده که مسلما بی پاسخ نمانده و توسط دو دستگاه امنتی و بازرسی کشور ، برای دستیابی به فرد یا افراد پشت پرده تخریب رسانه ها ، دنباله گیری خواهد شد. توصیه نهایی به دستگاه دیپلماسی کشور اینکه، صداقت ،کارآمدی و شفافیت را بجای بداخلاقی، تهدید غیر مستقیم و برچسب زنی، در سرلوحه کار قرار دهند. 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
1
2
اینها همه برای اینه که دماغ تو یکی بسوزه...
مدیر پایگاه

سلام 
احیانا برای هر کامنت چقدر می گیری اخوی؟ اینجا جای تحلیل و نظره و تامین منافع ملی، اگر توانش رو داری، قدمت روی چشم. اگر در این خصوص ناتوانی ،پیشنهاد می کنیم خفه شی. این پایگاه جای مسخره بازی و تعارف در حوزه منافع ملی نیست.

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
0
0
ترجمه اشتباه از مکالمه امیرعبداللهیان و لاوروف وزرای خارجه‌ی ایران و روسیه در رسانه‌ای داخلی، صورت گرفته است.
طبق اعلام وزارت خارجه ، بطور طبیعی وزیر دقایقی در داخل خودرو منتظر ملحق شدن دیگر اعضای اصلی هیأت همراه می‌ماند و در هوای بارانی مسکو همتای او نیز در مکان استقبال منتظر وزیرخارجه کشورمان بوده است، طبق ویدیوهای منتشر شده، امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال لاوروف که در ماشین منتظر چه بودید می‌گوید crew به معنای «همراهان ، اعضای تیم و همکاران»، که این بخش از صحبت‌ها در رسانه‌ها ترجمه نشده است.
تقاضا دارم،برای شفافیت موضوع ،کامنت بنده را منتشر کنید
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب 


ممنون از ارایه توضیحات تکمیلی

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین