پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان از صدور نخستین گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار در زمینه آزمون عینک شنا در استان خبر داد.
شعار سال: مهین فلاح امروز در اهواز اظهار کرد: آزمایشگاه مدیریت کیفیت جنوب نخستین آزمایشگاه تایید صلاحیت شده در زمینه عینک شنا در استان خوزستان بوده که توانایی انجام آزمون بر روی انواع عینک شنا را داراست.

وی با اشاره به اهمیت استاندارد بودن عینک شنا تصریح کرد: در هر محیطی شامل آب و رطوبت بیماری به سرعت همه‌گیر می‌شود.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان با بیان اینکه شایع‌ترین عارضه استخری در ایران، ضایعات سینوسی هستند، عنوان کرد: کلر از طریق مجاری گوش، چشم و دهان به سینوس‌های داخل جمجمه رسوخ می‌کند و در درازمدت ضایعاتی به وجود می‌آید که به سینوزیت می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی عینک شنا حفاظت از بافت حساس چشم است، اضافه کرد: عینک‌های شنا بر حسب میزان ضدبخار بودن، آب‌بندی بودن و راحت و سبک بودن درجه‌بندی می‌شوند.

فلاح گفت: برای جلوگیری از تشکیل بخار درون طلق عینک، اسپری مخصوصی هنگام ساخت بر جدار داخلی چشمی می‌زنند که هرچه لایه ضخیم‌تری شکل گیرد، خاصیت ضد بخار عینک بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: تیوب دور چشمی نیز که با این اسپری اندود می‌شود، بسته به جنس و شکلش ضریبی از نفوذ ناپذیری آب دارد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر استاندارد ملی مرتبط با عینک شنا 12835 است که به ویژگی‌های کیفی مختلف در این محصول می‌پردازد، افزود: آزمون‌های مقاومت سطح عدسی در برابر ضربه، مقاومت پیاله چشم در برابر بار، نشت آب، تکرار بار بر روی بند، توان شکست عدسی، توازی عدسی، ضد مه گرفتگی، تخریب بند در اثر مجاورت با ازن، بازرسی و نشانه‌گذاری از جمله آزمایشاتی هستند که برای اطمینان از کیفیت عینک‌های شنا بر روی این محصول انجام می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت ۱۳۹3، کد مطلب: 13930231000192، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
خوشحالیم کهخوزستان ما هم دارای چنین سیستمی شده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
این یک تبلیغاته یا یک گزارش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین