پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
رئیس اتحادیه صنفی سازندگان و فروشندگان عینک با اشاره به واردات 30 میلیون زوج عدسی و 20 میلیون عینک در سال گفت: 70 درصد عینک و عدسی موجود در بازار قاچاق است.
شعار سال: حمید ثابت قدم رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک تهران امروز در یک نشست خبری، گفت: رویکرد اتحادیه در فعالیت‌ صنفی ضمن عمل به تکالیف و وظایف محوله در قانون نظام صنفی در حوزه اختیارات به دلیل تداخل فراوان دارد.

وی گفت: این تداخل صنفی چه از طرف گروه‌های تجویز کننده نسخه و چه از طرف فروشگاه‌های خرازی و بوتیک‌ها در مورد فروش کالای عینک طبی و آفتابی است، اتحادیه باید به طور مرتب درگیر برخورد با مشکلات باشد.

وی با انتقاد از فروش عینک در چشم‌پزشکی‌ها و درمانگاه‌ها اظهار داشت: از حدود 15 سال پیش پزشکان در مطب‌های خود اقدام به فروش عینک کرده‌اند که این موضوع هیچ دلیلی غیر از جذب منافع مادی بیشتر ندارد.

ثابت قدم بیان داشت: در سال 74 به واسطه شکایت اتحادیه، هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای ممنوعیت قانونی برای اشتغال چشم‌پزشکان و انجام عینک سازی‌ در مطب‌ها صادر کرده‌ که نیازمند اجرای قضایی است.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک تهران بیان داشت: در واحدهایی که تحت نظارت صنف نیست، نظارتی هم برای قیمت و اصالت کالا وجود ندارد و همین موضوع منجر به افزایش تخلفات می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه بالا منجر به قاچاق کالا می‌شود، گفت: در سال گذشته تعرفه واردات عینک آفتابی 32 درصد و عینک طبی 20 درصد بود که با تلاش اتحادیه تعرفه واردات عینک آفتابی به 20 و عینک طبی به 7 درصد کاهش یافت.

ثابت‌قدم تصریح کرد: عینک آفتابی جزء کالاهای لوکس به شمار می‌رود بنابراین تعرفه واردات آن بالاست، در حالی که با میزان اشعه UV که در کشور وجود دارد، استفاده از این کالا یکی از ملزومات برای حفاظت چشم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ گونه حمایتی از تولید عدسی و فریم عینک در کشور صورت نمی‌گیرد، گفت: تعدادی از واحدهای فعال تولید کننده در 30 سال اخیر تعطیل شد‌ه‌اند.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک تهران تصریح کرد: در حال حاضر فقط 4 واحد عدسی سازی در کشور وجود دارد در حالیکه سالانه 30 میلیون زوج عدسی در کشور مورد نیاز است.

وی بیان داشت: با توجه به جمعیت کشور سالانه حدود 20 میلیون فریم عینک مورد نیاز است که معمولا از کشورهای ایتالیا، فرانسه ایتالیا و آلمان وارد می‌شود.

ثابت قدم تصریح کرد: 5 درصد از عدسی مورد نیاز در کشور تولید می‌شود، اما عینک طبی و آفتابی در کشور تولید نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک تهران بیان داشت: 70 درصد عدسی و فریم عینک به شکل قاچاق وارد کشور می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت ۱۳۹5، کد مطلب: 13950213000862، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
گمرک تا حالا جچشم و گوشش بسته بود. چند هفته است که بدجوری به واردات لنز و فریم گیر داده و متاسفانه داره زورگویی می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین