پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۴۸۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای از بودجه سال 1402 کل کشور در مورد بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌ دیرکرد تسهیلات پرداختی بهره‌برداران کشاورزی خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل تسهیلات به مدت سه سال را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

شعارسال: در بخشنامه شماره ۰۲.۹۰۹ مورخ ۱۴۰۲.۱.۶ این بانک آمده است، بانک‌های عامل مکلفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی (فعالان بخش کشاورزی در حوزه‌های زراعت، باغبانی و گلخانه‌ها، دام و طیور، آبزیان، عشایر، واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و ماشینی‌کردن (مکانیزاسیون)) خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه خشکسالی و سیل، اقدام و اصل تسهیلات تا سقف ۳۰.۰۰۰ میلیارد ریال را به مدت سه سال امهال نمایند.

بخشودگی جرائم و امهال وام کشاورزان خسارت دیده حوادث غیر مترقبه

بار مالی ناشی از اجرای این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین و پرداخت خواهد شد. بانک مرکزی موظف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

در پایان این بخشنامه تاکید شده است، تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی مربوطه متعاقباً ارسال می‌شود. خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به نحو مقتضی به واحد‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8فروردین1402، کدخبر: 14020108000178، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی دالوند
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
1
1
لطفاپیگیری کنیدچرابانک هااین مصوبه رواجرانمیکنن ماهرچقدربه بانک مراجعه میکنیم میگن بخشنامه برامون نیومده
مدیر پایگاه

سلام 


از زمان تصویب تا ابلاغ در حدود یک ماه زمان می برد

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
سلام گفتن برج ۲
فرهادامیری
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
0
0
سلام بانک جلو حساب ضامن ها روبسته آبرومون رفته. نوش دارو بعد مرگ سهراب چه سود
مدیر پایگاه

سلام متقابل


با وجود آنکه حق را کاملا به شما می دهیم و تاکید می کنیم که با این نوع رفتارهای اداری به اعتبار شخصی تان ضربه وارد شده، متاسفانه قوانین کیفری در ایران قابلیت احقاق حقوق معنوی را تا حد زیادی سلب کرده است. 


بروکراسی فشل اداری و کارمندانی که عموما حقوق بگیر و وقت فروش هستند و مدیرانی که بعضا باید به آنها کت و شلوار پوش های ساعت 8صبح تا 4 عصری گفت، رقم زننده این وضع می باشند. 


موارد زیادی همانند مشکل شما در قالب کامنت و گلایه برای این رسانه ارسال شده و می شود، تنها چاره کوتاه مدت کار، پوزش طلبی از ضامنین محترم و دلجویی از انهاست. 


با عصبانیت ، بد و بیراه گفتن ، ناامیدی و بریدن و قطع رابطه و ..... ،کار جلو نمی رود. ما هم به نوبه خودمان از انسان های شریفی که برای مشکل گشایی دیگران ، اقدام به ضمانت می کنند و چنین مشکلاتی برایشان پیش می آید ، تشکر و قدردانی کرده و این عزیزان را توصیه به مدارا می کنیم. چرا که وام گیرنده از بانک برای این اتفاق نامیمون، به حدکافی شرمنده ضامنین محترم هست و دیگر نمی توان جر مدارا برای رفع مشکل ،کار دیگری کرد.


در پایان باید به ضامنین محترم گفت که اجر شما با خداوند و آرزوی عاقبت بخیری و برکت دنیوی برای قرض نیکویی که به خداوند داده اید.اجرتان را با منت و عصبانیت ، ضایع نکنید لطفا.

حسن خداداد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
1
0
باعرض سلام وخسته نباشید خدمت همه مسئولین و قبولی طاعات و عبادات وتبریک عید گذشته .درزمینه امهال وام های کشاورزی کی اجرایی میه و بخشنامه احراییش چطوری هست ؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
0
0
سلام خسته نباشین این مصوبه امهال کی توسط بانکهای عامل اجرایی میشه یه زمان دقیق بگین لطفا حساب ضامنین ووام گیرنده مسدوده حکم اجراییه منزل و توقیف خودروگرفته شده یکم پیگیر باشین و اگه کاری برا کشاورز بدبخت میخاین انجام بدین سریعتر اجراییش کنین ممنون
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
0
0
وعده توخالی ودروغ خدا ازتون نگزره نیم عشر دولتی گرفتن و اجراییه صادرکردن شدید ترین عذاب الهی براتون صادرگردد
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
0
0
دروغ دروغ دروغه خدا ازتون نگزره جریمه دیر کرد نمی عشر دولتی هم گرفتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین