پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: با جایگزین کردن محتوای الکترونیک به جای هاردکپی، راه اندازی رشته نانو و ژئو شیمی و کابردی کردن رشته ها به توسعه علمی و اقتصادی استان کمک می کنیم.

شعار سال: سیدرضا مهرنیا ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سالن جلسات دانشگاه پیام نور قزوین با اشاره به ضرورت کاربردی کردن رشته های دانشگاهی اظهارداشت: با توجه به بحران دانشجو که در سطح کلان کشور گریبانگیر مراکز آموزشی شده ما برنامه ریزی کرده ایم تا در این مرکز دانشگاهی، اقتصادی شدن فعالیتها و تولید ثروت محقق شود.

وی افزود: وجود بیش از ۵۴۰ هزار دانشجو در سراسر کشور و ۹۸۰۰ دانشجو در سه مرکز اصلی و ۵ واحد آموزشی دانشگاه پیام نور در استان ظرفیت بسیار ارزشمندی ایجاد شده که با استفاده از توان علمی آن می توانیم به اقتصاد استان کمک کنیم.

مهرنیا تصریح کرد: تلاش می کنیم با کیفی سازی تحصیل، دانشجویانی باسواد تحویل جامعه دهیم تا به شکوفایی کشور کمک شود و در این میان با ارتباط موثر با پارک علم و فناوری و استفاده از اساتید برجسته و نخبه در مسیر کارآفرینی گام برداشته ایم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین بیان کرد: در راستای کاربردی کردن فعالیتها بزودی واحد دانشگاهی پیام نور در تاکستان به مرکز انرژی های نو بویژه انرژی بادی تبدیل خواهد شد که با اجرای آن گام مهمی در راستای شکوفایی توانمندی های محلی در حوزه علمی برداشته خواهد شد.


وی اضافه کرد: با اتکا به روشهای آی تی، آموزش تخصصی و کارآفرینی درصدد ایجاد ثروت از علم هستیم تا هزینه های صورت گرفته در دانشگاه در مسیر اشتغالزایی و تولید بکار گرفته شود.

مهرنیا اضافه کرد: اعتقاد راسخ داریم که پتانسیل جغرافیایی، علمی، هیئت علمی، اداری، پژوهشی و تحقیقاتی و نیروی انسانی بالایی در این دانشگاه موجود است که با ارتباط بیشتر با مراکز صنعتی و معدنی می تواند دستاوردهای بسیار موثری داشته باشد.

وی گفت: اولویت بعدی ما توسعه معدنی در فعالیتهای علمی دانشگاه است و با تجمیع امکانات و نیروها و داشتن شش آزمایشگاه شیمی، سه آزمایشگاه زمین شناسی که حدود ۴ میلیارد تومان راه اندازی آنها هزینه در برداشته قادریم در کارهای اکتشافی، آب، معدن، علوم لرزه ای و زمین شناسی فعالیتهای ارزشمندی را انجام داده و به توسعه استان کمک کنیم.

مهرنیا اظهارداشت: با تهیه دستگاه جذب اتمی در آینده نزدیک قادر خواهیم شد متولی امور معدنی و اکتشاف شده و در شناسایی ظرفیت های معدنی طلا در استان هم مشارکت کنیم.

محتوای الکترونیک جایگزین هاردکپی می شود

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین یادآورشد: از نظر ارائه مقاله های علمی حرف زیادی برای گفتن داریم و با داشتن ۶۰ نفر هیئت علمی که ۵۰ نفر آنها استادیار و هفت نفر دانشیار هستند قادریم کارهای ماندگار علمی را عملیاتی کنیم.


وی اضافه کرد: باید محتوای الکترونیکی جایگزین هاردکپی شود و با به روز کردن فعالیتهای علمی و کتب قدیمی به کیفی سازی بیشتر و کارآمدی رشته ها کمک کنیم.

مهرنیا در خصوص قدیمی بودن برخی کتب این دانشگاه اضافه کرد: در علوم مهندسی و فنی ۱۰۰ درصد به روز هستیم و در بخش علوم پایه از دو سال قبل بازنگری در کتب آغاز شده که قرار است این منابع در محتوای الکترونیک ارائه شود و در بخش علوم انسانی هم تعدادی از منابع قدیمی است که بازنگری خواهد شد.

وی گفت: در مجموع منابع فنی و مهندسی تا ۱۰۰ درصد، در علوم پایه تا ۸۰ درصد، به روز هستیم.

ارتباط با دانشگاههای خارج از کشور

مهرنیا از ارتباط دانشگاه با سایر مراکز علمی خارج از کشور هم خبرداد و بیان کرد: با چند دانشگاه در کابل و هندوستان رایزنی کرده ایم تا ارتباط علمی داشته باشیم و با تدوین آئین نامه پژوهشی دنبال رویکرد نوین و جدیدی در استفاده از مدیران کارآفرین و کارآمد هستیم.

وی اضافه کرد: با شایسته سالاری و انتخاب مدیرانی توانمند تلاش می کنیم به کیفیت تحصیل در این دانشگاه بیفزاییم و در این میان باانتخاب مدیر کارآفرین استان زمینه ارتباط بیشتر با پارک های علم و فنآوری و دانشگاهها و مراکز صنعتی امکان لازم برای ایجاد و توسعه مراکز رشد را فراهم می کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اظهارداشت: ساختمانهای آموزشی این دانشگاه را به ساختمانهای پژوهشی تبدیل کرده و در حوزه کارآفرینی فعال تر خواهیم شد و برای نمونه تصمیم داریم در مرکز دانشگاهی تاکستان با ۱۰۰۰ دانشجو بتوانیم مرکز تحقیقات انرژی های نو را راه اندازی و رشته های مرتبط را ایجاد کنیم.

وی گفت: در بویین زهرا نیز ظرفیت ایجاد رشته های مرتبط با کشاورزی و گیاهان دارویی فراهم است که آن را تقویت خواهیم کرد.

واحدهای بین رشته ای توسعه می یابد/ راه اندازی انجمن نانو

وی تصریح کرد: برای مقابله با کمبود دانشجو در برخی رشته ها در صدد ایجاد بین رشته ای مانند ژئو شیمی هستیم هرچند خوشبختانه حدود ۸۰ درصد رشته های ما کاربردی است و نگرانی خاصی در این بخش نداریم.


مهرنیا اضافه کرد: همچنین انجمن نانو در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد و با توجه به اقتصاد مقاومتی در این مرکز، ضمن صرفه جویی در هزینه ها برای تولید محتوای الکترونیک، کارآفزرینی و کاربردی شدن بیشتر رشته ها گام برخواهیم داشت.

وی از برگزاری آزمون آنلاین در این مرکز دانشگاهی هم خبرداد و گفت: با تبدیل شدن به یک مجموعه مجازی شاخص و قابل اعتماد به یکی از بزرگترین دانشگاهها در برگزاری آزمون الکترونیکی آنلاین تبدیل شده ایم و آن را جایگزین آزمون حضوری کرده ایم.

مهرنیا در پایان گفت: آزمون فراگیر در مطقع کارشناسی ارشد از سوم تا ۱۳ آذرماه برای پذیرش دانشجو برگزار می شود که فرصتی جدید برای تحصیل علاقمندان در بزرگترین دانشگاه دولتی فراهم شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 7 آذر 95 ، کد مطلب: 3835480: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
همه دانشگاه های پیام نور باید به این سیستم مجهز بشن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین