پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طبیعت ایران از سنوات گذشته بر اثر عوامل مختلف طبیعی و انسانی آسیب های فراوانی دیده و اولویت اصلی در کاشت یک میلیارد درخت ترمیم طبیعت است.

شعارسال: عباسعلی نوبخت در جلسه هماهنگی و هم‌افزایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اجرا و انجام این طرح مردمی را برای کشور پر اهمیت خواند و افزود: مقام معظم رهبری با کاشت سه درخت فرمودند؛ اگرهر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال، از سال ۱۴۰۲ و در طول چهار سال محقق خواهد شد.

تخصیص یک ردیف اعتباری برای کاشت درخت در لایحه بودجه

وی افزود: پس از کاشت درخت توسط رهبر معظم انقلاب بسیاری از دستگاه‌های نظامی و غیر نظامی در امر درختکاری ورود کرده و مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را برای خود وظیفه و تکلیف دانسته‌اند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور زمان جمع‌آوری بذر استاندارد و شناسایی و انتخاب عرصه بر اساس شیوه‌نامه و سند پشتیبان طرح مزبور را برای کاشت درخت بسیار مهم دانست و یاد آور شد: عرصه‌های تعیین شده برای کاشت نهال بر اساس توان اکولوژیک و سرشت گونه‌ها تعیین می‌شود.

وی در ادامه گفت: عرصه‌های تعیین شده مشمول تهیه طرح هستند و مورد قبول کمیته فنی، شورای عالی سازمان و دبیر خانه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت قرار می‌گیرد.

نوبخت همچنین در این جلسه از درنظر گرفتن یک ردیف اعتباری مستقل در لایحه بودجه خبر داد و تصریح کرد: این اعتبارات برای کاشت درخت و مراقبت‌های سنواتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، در این نشست اشرفی پور - رییس شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری - گزارشی درباره سند پشتیبان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که توسط شورای عالی و معاونت‌های تخصصی سازمان تهیه شده، ارائه کرد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 15فروردین1402، کدخبر: 1345447،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین