پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
استاندار قزوین از اختصاص 200 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های روستایی و اشتغال جوانان خبر داد .

شعار سال: همتی در جلسه ستاد راهبردی توسعه روستاییگفت : سقف پرداخت این تسهیلات از100 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان و با سود 8 درصد است.

همتی افزود: جوانان تحصیلکرده و جویای کار روستایی بصورت انفرادی و یا جمعی می توانند از این تسهیلات بهرمند شوند.

استاندار در این جلسه گفت : مسئولان تا پایان آذر ماه فرصت دارند با شناسایی ظرفیت های روستاییان ، طرح های اشتغال را به بانک عامل معرفی کنند .

همتی همچنین گفت: در حال حاضر از 99 هزار خانوار روستایی استان 27 هزار نفرخانوار تحت پوشش صندوق بیمه روستایی هستند که این میزان تا پایان امسال باید به 50 هزار خانوار افزایش یابد.

استاندار افزود: سال آینده باید 73 نفر هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه روستایی قرار گیرند.

وی افزود : در این طرح روستاییان فقط یک سوم از هزینه بیمه را پرداخت می کنند و مابقی برعهده دولت است.

همتی همچنین با اشاره به سند تحول روستایی گفت : در این سند بایدکارهایی که برای عمران و آبادی روستاها ذکر می شود٬ متناسب باظرفیت روستاها اجرا شود .

وی افزود: در این سند باید از امکانات و تسهیلات برای روستاییان از قبیل طرح هادی٬ طرح مسکن٬ مدرسه سازی٬ آب و گاز روستایی٬ جاده و بیمه صندوق روستائیان استفاده شود .

مدیرکل امور روستاها و شوراها ی استانداری هم در این جلسه گفت : شناسایی و استفاده از قابلیت های روستاییان برای سرمایه گذاری ، فعالسازی روستاهای نواحی شهرک های صنعتی و الموت و بهبود حمل و نقل و وضعیت راه ها از عواملی است که می تواند به رشد روستا ها کمک کند .

وی ، تشکیل کارگروه های فرهنگی روستایی ، زیست محیطی در قالب مدیریت پسماند روستایی ،ایجاد شورای فرهنگی و کنترل ناهنجاری های اجتماعی را از اقدامات صورت گرفته در روستاها اعلام کرد.

رئیس صندوق بیمه روستایی هم در این جلسه گفت: ۲۷ هزار خانوار روستایی تحت پوشش بیمه روستایی هستند که میانگین جذب ازسال ۹۲ تاکنون سه هزار و ۸۷۵ خانوار است .

رمضانی اضافه کرد: روستاییانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نباشند می توانند از مزایای این بیمه برخوردار شوند.

وی هزینه تحت پوشش قرار گرفتن سرپرست خانوار روستایی را ماهانه ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هنگام بازنشستگی سرپرست خانوار می تواند ماهانه ۳۰۰ تا ۷۵۰هزار تومان حقوق دریافت کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 7 آذر 95 ، کد مطلب: 5876661: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
نه میشه گفت خونه و نه بده. بستگی داره چند طرح هادی باشه و چه اقداماتی بخواد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین