پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
از هر 200عمل ليزيك چشم در ايران يك عمل منجر به كوري وكاهش ديد در فرد مي شود . بعضي از پزشكان براي درآمد بيشتر تمايلي به آگاهي بخشي و آموزش عمومي نسبت به عوارض منفي و خطرناك اين عمل ها در جامعه ندارند.
شعار سال: دکتر هرمز شمس بیان داشت که از هر 200عمل ليزيك چشم در ايران يك عمل منجر به كوري وكاهش ديد در فرد مي شود. وی با بيان اين مطلب افزود متاسفانه به دليل ورود بدون كـنترل و محدوديت دستگاه هاي گران قيمت ليزيك به داخل كشور و راه اندازي موج بزرگي از تبليغات مثبت و کم توجهی به آموزش عوارض منفي اين عمل ، شاهد بيشترين استـقبال از اين عمل در ایران، نسبت به ساير كشورهاي دنيا هستیم .
وي ابتلا به كوري و كاهش ديد را بهايي سنگين براي خلاصي ازعينك دانست و ادامه داد احتمال ابتلا به عوارض جزيي نظير مبدل شدن فرد نزديك بين به دوربيـن -ايجاد لك قرنيه-عفونت چشم- تـنگ شدن شبكيه-انسداد عروق چشمي- بسيار بيش از يك در 200 عمل است كه معمولا بسياري از افراد از اين موارد بي اطلاع بوده و انجام اين عمل ها را صد در صد موفق و بي عيب مي پندارند.

دكتر شمس افزود تنها كاري كه وزارت بهداشت مي تواند انجام دهد تدوين دستورالعمل مشخصي براي پزشكان است تا انجام اين عمل گران قيمت را براي هر فردي توصيه نكنند و فقط در مواردي كه مطمئن باشندمثبت وكارامد است از اين عمل استفاده شود .وي مدت انجام عمل ليزيك چشم را حدود 3 دقيقه و هزينه آن را بيش از دويسـت هزار تومان عنوان كرد و گفت گران بودن هزينه خريد و نگهداري دستگاه هاي ليزيك چشم عمده دليل بالا بودن قيمت اين عمل ها است و همچنين بعضي از پزشكان براي درآمد بيشتر تمايلي به آگاهي بخشي و آموزش عمومي نسبت به عوارض منفي و خطرناك اين عمل ها در جامعه ندارند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت اپتیکال سون، تاریخ انتشار: 25 آذر 1392، کد مطلب: ـ ، www.optical7.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
من یکی از دوستانم اینکار رو پیش یک دکتر معروف تهران کرد. نه تنها عینک برداشته نشد بلکه چشمش از 6 به دو رسیده و هنوز باید عینک بزنه. همچنین حساسیت بالایی به نور پیدا کرده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
با عرض معذرت، شما اندکی مسئله رو بزرگ کردین . هر عملی می تواند پیامد داشته باشد. هر عملی می تواند درصدی از ریسک را داشته باشد. قبول دارم که چشم عضو حساس است، اما حساس تر از قلب که نیست.
لذا خواهش می کنم از بزرگ نمایی بیجا پرهیز کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین