پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
مشتی نامدیر، اداره بعضی از حوزه های صنعتی کشور را عهده دار شده اند( آنهم بشکلی تاریخی). حد دیدشان جیب گشادشان است و فشل بودگی مدیریتی شان. هیچ فهمی از پیامد های کاری شان ندارند. در آینده خواهید دید که اثرات و پیامدهای پراید 400 میلیون تومانی روی تغییرات اجتماعی یعنی چی؟ به بعضی دردها از همین الان سلام کنید جنابان مدیر. بچه های خودتان اولین قربانی های این سبک مدیریتی و کثافت کارها خواهند بود.سربسته عرض شد و عاقان می فهمند.

شعار سال: غلامعلی کوهساری، نماینده مجلس درباره وضعیت بازار خودرو و تاثیر آن بر زندگی مردم، بیان کرد: افزایش قیمت خودرو تاثیر منفی هم از بعد روانی در جامعه برجای می‌گذارد و هم بر قیمت سایر کالا‌ها نیز اثرگذار است. زمانی که قیمت یک پراید به ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد، جوانان ما چه امیدی به خرید ماشین داشته باشند؟ جوان ما چه امیدی داشته باشند که در آینده صاحب یک ماشین خوب شوند؟ منظور از ماشین خوب نیز ماشین‌های خارجی مدل بالا نیست، بلکه همین ماشین‌های متوسط داخلی است که اکنون قیمت آن‌ها سر به فلک کشیده است.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با بیان اینکه یکی از دلایل استیضاح وزیر صمت نیز به افزایش قیمت خودرو باز می‌گردد، اظهار کرد: واردات خودرو‌های خارجی در ساماندهی بازار خودرو موثر است، حتی واردات خودرو‌های کارکرده نیز موثر است. خود بنده پیشنهاد واردات ماشین‌الات راهسازی را در بودجه مطرح کردم، اما متاسفانه در مجمع تشخیص رد شد. مجلس محکم پای موضوع خودرو ایستاده است تا حتی اگر شده با واردات خودرو مقداری قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایجاد رقابت در بازار خودرو بسیار مهم است. امروز انحصار تولید خودرو به دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا داده شده است. زمانی که مردم را وادار به خرید خودرو از این دو شرکت می‌کنیم به نوعی انحصار خودرو را به این دو شرکت داده ایم. باید اجازه داد تا شرکت‌های خارجی وارد بازار شده و خودروسازان داخلی وادار به رقابت با این شرکت‌ها شوند.

کوهساری در پایان تاکید کرد: زمانی که رقابت در بازار ایجاد شود نتیجه آن کیفیت بهتر و قیمت پایین‌تر برای مردم خواهد بود. نه اینکه روز به روز قیمت خودرو در بازار انحصاری افزایش یابد. قیمت بالای یک میلیارد برای خودرو‌هایی نظیر دناپلاس به هیچ عنوان قابل قبول نیست. با ادامه این روند خرید خودرو برای جوانان به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۲ اردییهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۶۰۸۶۹۶، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین