پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
حجت الاسلام موسوی در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، بیان نمود که اداره کل اوقاف فارس در کنار انجام کلیه وظایف تخصصی خود ،توجه ویژه ای به بخش بهداشت و درمان داشته و طی مدت گذشته سه میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات بیمارستانی و یک هزار عینک رایگان، هزینه شده است.
شعار سال: حجت الاسلام موسوی در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، گفت: در سال گذشته ۲۰۰ موقوفه جدید در استان فارس ثبت شده که این روند امیدوارم ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: طی مدت گذشته سه میلیارد تومان خرید تجهیزات بیمارستانی، ۱هزار عینک رایگان، ۵ میلیارد تومان هزینه مراسم عزاداری امام حسین(ع)، ۱میلیارد تومان مراسم اربعین و.. هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات هیچگونه تاثیری بر روند حرکتی مجموعه نداشته است، گفت: با تمامی مشکلات اعتباری در سال گذشته و جاری ۸۰ باب مسجد بازسازی شد و ۲۸۰ طرح عمرانی نیز در امامزادگان اجرایی شده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به برخی از برنامه های دهه وقف در فارس نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری هفته وقف به دهه وقف تغییر کرده که از صبح فردا آغاز می شود که حدود ۱۵ عنوان برنامه در دستورکار قرار دارد.

وی تاکید کرد: نمایشگاه «همه واقف باشیم»، همایش یاوران وقف، تجلیل از خیرین و واقفین، همایش لبیک یا رسول الله، نشست با تشکلات صنفی مختلف، چندین کلنگ زنی پروژه های عمرانی و... از برنامه های این هفته است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس مبنی بر رسیدگی به وضعیت بیمارستان های تحت پوشش اوقاف نیز گفت: از محل درآمد موقوفات مربوطه باید هزینه درمان داشته باشیم که این رقم حدود ۳ میلیارد تومان است.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: اگر ۵ میلیارد تومان هزینه ایام عزاداری امام حسین(ع) شده به دلیل این بوده که بخش زیادی از موقوفات دذر مسیر اطعام بوده و ما باید متناسب با نظر وقف کننده عمل کنیم.

وی مبنی بر اینکه برخی از روستاها نمی توانند از امکانات مالی بانک ها استفاده کنند، گفت: روستایی که تمام آن موقوفه است هیچگونه مشکلی برای دریافت تسهیلات ندارند زیرا اگر این روستاها به تکلیف خود عمل کنند بانکها نیز می توانند متناسب با اسناد آنها تسهیلات پرداخت کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه فارس ادامه داد:۲ سوم شهر شیراز موقوفه است که باید به آن رسیدگی شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6 آذر 1395، کد مطلب: 3834281، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
وقف عام در حوزه بهداشت و درمان باید فرهنگ سازی شود . بسیار کار پسندیده ای است که متاسفانه بدلیل رواج وقف در حوزه های سنتی نظیر وقف مذهبی و ..... ، از آن غافل هستیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
خداروشکر که هستن کسایی که به فکر سلامت چشمان مردم باشن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین