پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
صحبت‌های اورخان محمداف برای مردم آذربایجان پیرامون اتفاقات اخیر و خبر بازداشت ایشان و توحید ابراهیمی بسیار جالب است. وی بیان داشت که ،شیعیان عزیز نباید شخصیت‌ پرست باشیم، این مسائل نباید شما را سرگردان کند، حتی اگر ما محکوم می‌شدیم، شما نباید ذره‌ای نسبت به ولایت و جمهوری اسلامی و اعتقادات خود دچار بدبینی و سستی شوید. در حوادث محکم و استوار باشید و برای امتحانات بزرگتر خود را آماده کنید و نگران ما نباشید که ما با قدرت این راه را ادامه خواهیم داد و خداوند از این امتحان، مقاومت را سربلند بیرون آورد و جز اتهامات ساختگی حکومت آذربایجان هیچ اتهامی متوجه ما نبود.این امتحانی بود که خداوند آن را سبب و برکات زیادی برای مقاومت قرار داد. مواظب باشید هدف اصلی دشمن ایجاد تفرقه و ناامیدی بین جبهه حق می‌باشد.

شعارسال: خبر دستگیری ۲ تن از رهبران جنبش شیعیان مقاومت جمهوری آذربایجان موسوم به «حسینیون» در ایران در هفته‌های اخیر، یکی از پر بحث‌ترین اتفاقات این روزهاست. در ابتدا گفته می‌شد که شیخ «توحید ابراهیمی» و «اورخان محمد اف»، ۲ رهبر این جنبش، دستگیر شده‌اند، اما مقامات قضایی یا امنیتی، اطلاعیه‌ای رسمی در این خصوص منتشر نکردند. حسینیون، به فعالیت‌های ضدصهیونیستی در جمهوری آذربایجان شهره است و فعالان این جریان، خود را بخشی از محور مقاومت می‌دانند.

رهبر حسینیون آذربایجان درباره دستگیری در ایران چه گفت؟

وقتی خبر دستگیری منتشر شد، خیلی‌ها به‌دنبال صحت‌وسقم آن بودند تا اینکه خبر بازداشت این دو در شهر قم به تأیید یک نماینده مجلس رسید. «احمد نادری» در یادداشتی توییتری دستگیری رهبران حسینیون را «اقدامی غلط و برخلاف منافع ملی و ادامه سیاست‌های انفعالی گذشته» در قبال اسرائیل خواند. یک حساب کاربری توییتری وابسته به یکی از چهره‌های شاخص فضای مجازی نیز دستگیری توحید ابراهیمی و اورخان محمداف را تأیید کرد.

جنجالی در فضای مجازی به راه افتاد که ایران، این دو چهره را برای کسب رضایت جمهوری آذربایجان دستگیر کرده. برخی هم گفتند این کار شبیه آن است که رهبران حشد الشعبی عراق را برای رضایت آمریکا و فرماندهان حزب‌الله لبنان را برای خوشامد صهیونیست‌ها دستگیر کنیم.

بخشی از عصبانیت کاربران انقلابی فضای مجازی به این دلیل بود که شیخ توحید ابراهیمی، عکسی با سردار سلیمانی دارد که در فضای مجازی بسیار دست‌به‌دست شد. ازنظر آنها، دستگیری این دو فعال مشهور، در بهترین حالت، خیانت به آرمان حاج‌قاسم بود، چراکه مانیفست رهبران حسینیون، مبارزه با رژیم صهیونیستی و دنباله‌هایش در سراسر جهان است. این اتفاقات در حالی روی می‌داد که تنش میان ایران و جمهوری آذربایجان به بالاترین سطح خود رسیده و برخی چهره‌های پان ترک، دستگیری این دو را به‌حساب تن‌دادن ایران به خواسته‌های آذربایجان گذاشتند.

تا ۳ روز پیش، منابع رسمی هیچ واکنشی به این اخبار نشان ندادند، تا اینکه یک مقام امنیتی، ضمن تکذیب بازداشت افراد مذکور، روشن کرد که «دولت آذربایجان برخی اتهامات را درخصوص اتباع خود در ایران مطرح ساخته که بررسی این اتهامات نیازمند تحقیقات بیشتری بوده و به همین‌خاطر افراد مذکور برای بررسی این موضوعات تحت نظر هستند.»

تعداد بازدید : 14

درنهایت، شیخ توحید ابراهیمی دیروز در کانال تلگرامی «مرکز مطالعات آذربایجان» با انتشار ویدئویی ۴ دقیقه‌ای، خبر فوق را تأیید کرد. ابراهیمی خود را «مهمان» ۱۱ روزه نیرو‌های امنیتی خواند که به سؤالات متعددی درباره اتهامات باکو پاسخ داده است. او که با رویکرد مثبتی سخن می‌گفت، توضیحاتش را موجب روشنگری و تفاهم دانست، اما در انتها گلایه هم کرد که ای‌کاش برای جلوگیری از دشمن‌شاد شدن، این موضوع رسانه‌ای نمی‌شد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت همشهری، تاریخ انتشار: 14اردیبهشت1402، کدخبر: 190850، newspaper.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین