پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
نظام بهزیستی در بسیاری از موارد بجای عرضه محور بودگی، تقاضا محور است. اسعدی، مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور مدعی شده است که تعداد بانوان پشت نوبت بهزیستی در آذرماه سال ۱۴۰۱ به صفر رسید و تمامی پشت‌نوبتی‌ها تحت پوشش قرار گرفتند.همچنین،در راستای کمک به تأمین مسکن مناسب، مبلغی به عنوان ودیعه مسکن پرداخت می‌شــود. باید از سازمان بهزیستی پرسید که خودش از این ادعای خنده دار تقاضامحور خنده اش نمی گیرد؟ چقدر مردم در پشت نوبت ماندن اذیت شدند و عطایتان را به لقایتان بخشیدند؟ راستی بانک اطلاعاتی که ثبت کننده پرداخت ودیعه مسکن بر اساس واریز به شماره حساب باشد، کجاست؟ چرا ودیعه بنام سازمان بهزیستی به صاحبان خانه پرداخت نمی شود تا امکان پیگیری و ترمیم داشته باشد؟ خودتان هم خوب می دانید که چه داستان هایی پشت این حوزه است؟

شعارسال: مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور با اشاره به ۲۷۵ هزار بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان اعلام کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد بانوان پشت نوبت در سال ۱۴۰۱ به صفر رسیدند و تمامی پشت‌نوبتی‌ها تحت پوشش قرار گرفتند.

ادعای به صفر رسیدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت بهزیستی

نرجس اسعدی با بیان اینکه براساس آخرین آمار‌های ثبت شده در حال حاضر ۲۷۵ هزار بانوی سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط رئیس سازمان، تعداد بانوان پشت نوبت در آذرماه سال ۱۴۰۱ به صفر رسید و تمامی پشت‌نوبتی‌ها تحت پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد اندکی از زنان سرپرست خانوار برای تحت پوشش قرار گرفتن مراجعه کرده‌اند، اما بدلیل تکمیل نبودن مدارک هنوز تحت پوشش قرار نگرفته‌اند لذا کلیه پشت‌نوبتی‌ها پس از تکمیل مدارک بلافاصله تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در راستای کمک به تأمین مسکن مناسب، مبلغی به عنوان ودیعه مسکن پرداخت می‌شــود، اعلام کرد که در سال گذشته اولین اعتبار دفتر در تابستان ۱۴۰۱ به مقوله تامین کمک ودیعه مسکن بانوان اختصاص یافت که در مجموع اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان را شامل شد.

اسعدی در پاسخ به این سوال که آیا این خدمت مشمول همه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش است، یادآور شد: این خدمت برای مددجویان مستأجر تحت پوشش است و تمامی بانوان سرپرست خانوار واجد شرایط می‌توانند از این خدمت برخوردار شوند.

وی همچنین اعلام کرد که باتوجه به تورم و افزایش قیمت‌ها قرار است مبلغ ودیعه مسکن در سال جاری برای کلان‌شهر‌ها افزایش یابد.

وی درباره پرداخــت وام‌بلاعوض به عنوان ســرمایه شغلی به زنان سرپرســت خانوار در سال گذشته نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: در خصوص وام بلاعوض یا همان کمک هزینه سرمایه کار نیز بانوان دارای مدرک فنی و حرفه‌ای که مایل به دریافت این کمک هزینه باشند و قصد راه‌اندازی شغلی در قالب خود اشتغالی داشته باشند از این خدمت برخوردار می‌شوند. همچنین بانوانی که به صورت گروهی اقدام به راه‌اندازی شغلی می‌کنند نیز از کمک هزینه‌های اشتغال بلاعوض برخوردار خواهند شد.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور همچنین اعلام کرد که طی سال گذشته با کمک معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، تعدادی از بانوانی که در نوبت دریافت وام بودند لیکن مشکل ضامن داشته‌اند نیز به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون معرفی شدند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت1402، کدخبر: 630416، fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین