پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
نماینده نجف آباد: در واقع امام جمعه گفته من ماشین ندارم و برای وی گرفته است البته پنج نماینده هم‌به نام خودشان خودرو گرفته اند.

شعارسال: نماینده مجلس گفت: ماشین‌های که نمایندگان گرفتند رانت بوده است و اصل این خبر صحت دارد. ۵۷ نفر علاوه بر دنا پلاس خودرو‌ها شاسی بلند نیز گرفتند.

علاوه بر دنا پلاس، 57 نماینده خودروی شاسی بلند به اسم خودشان یا دیگران گرفته اند

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد اصفهان در مورد تکذیب خبر واگذاری خودرو به نمایندگان توسط هیات رییسه و هیات نظارت بر نمایندگان، گفت: اسامی نمایندگانی که خودرو دریافت کرده اند دست خود هیات رئیسه و هیات نظارت است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها افزود: اینکه هیات رییسه رد کرد درست نیست چراکه این خودرو که رانت است به نمایندگان داده شده است.

او ادامه داد: ۵۷ نماینده که برخی از آن‌ها برای خودشان نگرفته اند و برخی برای اقوام، دوستان و آشنایان گرفته اند. برخی برای امامان جمعه یا فرماندارشان گرفته اند و از این جهت این نمایندگان بی گناه هستند. در واقع امام جمعه گفته من ماشین ندارم و برای وی گرفته است البته پنج نماینده هم‌به نام خودشان خودرو گرفته اند.

ابوترابی خاطر نشان کرد: در ابتدای دوره دنا پلاس دادند که اتفاقا من هم گرفتم که بعدا هم ۵۷ نفر علاوه بر دنا پلاس خودرو‌ها شاسی بلند نیز گرفتند.

دولت قبل هم از این خودرو‌ها به نماینده‌ها داد و به اوایل این دولت رسید، ولی در دولت قبل اقداماتش شروع شد ثبت نام شده است و کارهایش انجام شده است مقداری هم در اوایل این دولت خودرو به نمایندگان داده شده یعنی قبل از اینکه دولت شکل بگیرد و دوام و قوام پیدا کند اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: آقای درویشیان (رئیس بازرسی ریاست جمهوری) گفتند سه قوه این خودرو را گرفته اند اتفاقا ایرادی که به آقای رییس جمهور داریم این است که در زمان آقای درویشیان در بازرسی کل کشور تعدادی از زیر مجموعه‌های بازرسی کل کشور با مدیریت خود آقای درویشیان خودرو گرفته اند البته خود آقای درویشیان نگرفته است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: سوال من از ریس جمهور این است که چطور می‌شود با دستمال کثیف شیشه را تمیز کرد این آقای درویشیان نباید دیگر اینجا باشد وقتی خودش در زمان خودش در بازرسی کل کشور از این خودرو‌ها گرفته است باید برکنار می‌شد البته دستگاه قضایی هم تعدادی گرفته است و دولت قبل هم گرفته است این موضوع قرار بوده خیلی‌ها را درگیر کند.

ابوالفضل ابوترابی ادامه داد: ما در سال۱۳۹۸ قانون اصلاح اصل ۴۹قانون اساسی را که قانون اعاده اموال نامشروع بود را اصلاح کردیم، ولی متاسفانه تا این لحظه قوه قضاییه این قانون بسیار خوب و مترقی را عملیاتی نکرده است.

نماینده مردم نجف اباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون اعاده اموال نامشروع اینگونه است که هر کسی از موقعیت و شغلش برای خود، فرزند، همسر، هم حزبی، دوستان و آشنایانش استفاده کند باید تحت پیگیری قرار گیرد. در قانون اعاده اموال ما وصف کیفری برای رانت خواران ندیدیم و برای اولین بار در قانون رانت خواری را دیدیم و قانون گذاری شده است منتها به صورت حقوقی و نه به صورت کیفری است.

وی افزود: دریافت این خودرو‌ها از طرف نمایندگان رانت است و اگر دستگاه قضایی قانون اعاده اموال نامشروع را که چهار سال است خاک می‌خورد را اجرایی می‌کرد امروز شاهد این رانت‌ها نبودیم.

او ادامه داد: صرف مظنون بودن افراد که نوعا و نامتعارف اموالشان افزایش پیدا می‌کند اصل بر برائت نیست بلکه اصل بر این است که متهم هستند و باید ثابت کنند که از کجا آورده اند. این قانون برای مبارزه با رانت خواری بسیار خوب است ظاهر رانت خواری قانونی به نظر می‌آید، اما اگر دستگاه قضایی ما به خوبی این قانون را اجرایی کند دیگر شاهد رانت خواری‌های مثل واگذاری خودرو‌ها به نمایندگان یا سایر دستگاه‌ها که مطرح است و یا زمین خواری‌های که بعضی نماینده‌ها در دور قبل از وزیر راه وقت یعنی آقای عباس اخوندی گرفتند دیگر نخواهیم بود.

***

۹۷ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیئت رئیسه خواستار اعلام اسامی نمایندگان دریافت کننده خودرو شدند.

فتح الله توسلی نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه از ارسال نامه ۹۷ نماینده مجلس به هیئت رئیسه برای اعلام اسامی نمایندگان دریافت کننده خودرو خبر داد.

توسلی این موضوع را تایید کرده و وی نیز خواهان معرفی نمایندگان دریافت کننده خودرو‌های شاسی بلند است.

متن نامه ارسال شده به هیئت رئیسه و اسامی ۹۷ نماینده امضاکننده این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با عنایت به فضاسازی رسانه‌ای ناجوانمردانه علیه مجلس شورای اسلامی و متهم شدن نمایندگان به دریافت خودروی فیدلیتی و دیگنیتی که ثابت شد ارتباط زمانی و ماهیتی به استیضاح وزیر سابق صمت نیز نداشته است، خواهشمند است هیئت رئیسه مجلس بر اساس بند ۱۱ ماده ۲۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس نسبت به انتشار اسامی تمامی کسانی که خارج از ضوابط مجلس اقدام به دریافت خودرو‌های مذکور کرده‌اند، چه نماینده چه مدیران مجلس، در اسرع وقت اقدام کند.

علی خضریان

علی آذری

رضا آریانپور

حبیب آقاجری

مرتضی آقاطهرانی

سید مصطفی آقامیرسلیم

اکبر احمدپور

محمد احمدی بیغش

احسان ارکانی

زهره الهیان

روح‌الله ایزدخواه

مهدی باقری

امیرحسین بانکی پورفرد

صدیف بدری

علی‌اکبر بسطامی

هادی بیگی‌نژاد

سید محمد پاک‌مهر

نصرالله پژمانفر

محمدرضا پورابراهیمی داورانی

حسین جلالی

محمدصالح جوکار

حمیدرضا حاجی بابایی

حسینعلی حاجی دلیگانی

علی حدادی

فریدون حسنوند

کمال حسین‌پور

اسماعیل حسین زهی

سیدناصر حسینی‌پور

سیدجواد حسینی‌کیا

روح‌الله حضرت‌پور طلائیه

حسین حق‌وردی

قدرت‌الله حمزه شلمزاری

سید مسعود خاتمی

حسین خسروی اسفزار

سید سلمان ذاکر

احمد راستینه هفشجانی

حسین رجایی ریزی

مجتبی رضاخواه

یعقوب رضازاده

غلامحسین رضوانی

عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی

مهدی روشنفکر

منصورعلی زارعی کیایی

محمد مهدی زاهدی

کیومرث سرمدی واله

علیرضا سلیمی

امانقلیچ شادمهر

حسین شجاعی علی‌آبادی

مالک شریعتی نیاسر

مهدی شریفیان

حسینعلی شهریاری

پروین صالحی مبارکه

محمدرضا صباغیان بافقی

محمد صفری

مهدی طغیانی

علیرضا عباسی

فریدون عباسی دوانی

علی علیزاده

بهزاد علیزاده

علی‌اکبر علیزاده برمی

محسن فتحی

محمدحسین فرهنگی

محمد مهدی فروردین

احمد حسین فلاحی

سارا فلاحی

حجت‌الله فیروزی

فاطمه قاسم‌پور

شیوا قاسمی‌پور

عباس گلرو

عباس گودرزی

زهره سادات لاجوردی

حسن لطفی

فداحسین مالکی

روح‌اله متفکر آزاد

ابراهیم متینیان

بهروز محبی نجم‌آبادی

سید مجتبی محفوظی

حسین محمد صالحی دارانی

صمدالله محمدی

جلال محمودزاده

احمد مرادی

کیوان مرادیان کوچکسرائی

محمد طلا مظلومی آبرزگه

محمدمهدی مفتح

سیدنظام‌الدین موسوی

سید ناصر موسوی لارگانی

مجید ناصری نژاد

روح‌الله نجابت

مجید نصیرائی

محمدتقی نقدعلی

بیژن نوباوه وطن

علیرضا ورناصری قندعلی

غلامحسین کرمی

جواد کریمی قدوسی

اسماعیل کوثری

غلامعلی کوهساری

مجتبی یوسفی

 اسامی امضاءکنندگان این نامه همچنان رو به افزایش است.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 18اردیبهشت1402، کدخبر: 889531، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین