پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
«محمد توتونچی» قرار است به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران راهی کویت شود.

شعارسال: شنیده‌ها حاکی از آن است که «محمد توتونچی» قرار است به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران و به جای «محمد ایرانی» عهده‌دار سفارت ایران در کویت شود.

محمد توتونچی سفیر جدید ایران در کویت شد

رئیس اداره خلیج فارس وزارت خارجه و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان از جمله سوابق محمد توتونچی است.

محمد ایرانی از شهریور ۱۳۹۷ عهده‌دار سفارت ایران در کویت است.

بعد از قطع روابط ایران و عربستان در دی ماه ۱۳۹۴ در پی حمله صورت گرفته به سفارت و سرکنسولگری عربستان در ایران، دولت کویت نیز سفیر خود را به تبعیت از عربستان از تهران فراخواند و در مرداد ماه سال گذشته (۱۴۰۱) و بعد از حدود ۶ سال سفیر جدید خود در تهران را منصوب کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرده بود که کویت سفیر خودش را معرفی کرده و ایران هم موافقت کرده و ظرف روز‌های آینده سفیر جدید کویت وارد تهران می‌شود. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه سوم مرداد ماه ۱۴۰۱ در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار درباره تعیین سفیر کویت بیان کرد: در خصوص روابط با کویت عموما روابط مثبت است و سفیر این کشور تعیین و معرفی شده و موافقت صورت گرفته و در آینده نزدیک شاهد حضور سفیر کویت خواهیم بود.

در نهایت «بدر عبدالله المنیخ» سفیر جدید دولت کویت ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ و در آغاز ماموریتش در تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار: 24اردیبهشت1402، کدخبر: 1489449، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین