پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
محققان عینکی را طراحی می‌کنند که با استفاده از فناوری فراصوتی قادر باشد موانع را تشخیص دهد.
شعار سال: محققان تلاش می‌کنند تا عینکی طراحی کنند که با ترکیب فناوری فراصوت، حس‌گرهای صوتی و راهنماهای موقعیت یاب موانع را تشخیص دهد و با استفاده از صدا، کاربر را از وجود آنها آگاه سازد.

بر پایه گزارش شبکه خبری یورونیوز، محققان پیش از این نیز عینک‌های هوشمند مشابهی را ارائه کرده‌اند، ولی نکته‌ای که سبب تمایز این نمونه مکزیکی می‌شود، استفاده از فناوری فراصوتی و در نتیجه قابلیت تشخیص موانع شفاف است.

«آلفونسو روخاس دومینگز»، یکی از محققان این پروژه گفت: پروژه موسوم به «راهنمای هوشمند» در پی تولید عینکی هوشمند است که بتواند افراد با مشکل بینایی را در زندگی روزانه اموری چون شناسایی مدارک، بلیت‌ها و رنگ‌ها یاری برساند.

همچنین آن بتواند در حرکت کردن، شناسایی موانع و انتخاب جهت درست با استفاده از جهت یاب، حسگرهای فراصوتی و 2 دوربین، فرد را تا رسیدن به مقصد هدایت کند.

در کنار تبادل اشعه‌های فرا صوت با محیط اطراف، این فناوری توانایی تشخیص رنگ‌ها و نوشته‌های مختلف بر سطوح متفاوت را دارا است و مثلا قادر است اسکناس‌ها و یا تابلوهای هشدار متفاوت را از هم باز بشناسد.

محققان تلاش می‌کنند تا این وسیله با قیمتی بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو روانه بازار شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 28 شهریور 1393، کد مطلب: 13930628000001، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
امیدوارم که هر چه زودتر با پیشرفت علم بتونیم در توانمند سازی معلولینمون دم های بیشتری برداریم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین