پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۸۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن گفت: به دلیل محدودیت منابع بانک‌ها، فعلا برنامه‌ای برای افزایش وام ودیعه مستاجران نداریم.

شعارسال: اوایل ماه گذشته پس از برگزاری شورای عالی مسکن اعلام شد که رییس جمهوری در این جلسه دستور افزایش سقف وام ودیعه را داد. «احمد دنیامالی» عضو شورای عالی مسکن و عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره گفت: افزایش سقف تسهیلات برای مستاجران را در مجلس پیگیری می‌کنیم و دستور رییس جمهوری هم افزایش وام مستاجران است، قرار بر این است که عدد تسهیلات ودیعه و کمک هزینه رهن به مستاجران افزایش پیدا کند و در بسته ارایه شده از سوی وزیر راه و شهرسازی یکی از اقدامات افزایش قابل توجه رقم وام مستاجران است، اما هنوز عدد آن نهایی نشده است.

ته دل مستاجران خالی شد

اما با گذشت یک ماه از این دستور رییس جمهوری اعلام شده‌ است که وام ودیعه افزایش پیدا می‌کند و روال سنوات گذشته تکرار خواهد شد. این در حالی است که تمام عوامل افزایش نرخ اجاره از جمله بهای ملک، نرخ تورم، نرخ ارز و طلا و نرخ سود بانکی از سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و اثر وام ۱۰۰ میلیون تومانی وام ودیعه آن هم برای کلانشهر‌ها کاملا خنثی شده‌است.

ابوالفضل نوروزی، سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره تصمیمات برای وام ودیعه گفت: فعلا برنامه‌ای برای افزایش وام ودیعه نداریم، اما وام متقاضیان نهضت ملی مسکن تا ۵۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش قیمت‌ها در بازار اجاره آیا وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌تواند قدرت مستاجران برای پرداخت رهن را پوشش یا افزایش دهد، تاکید کرد: باید بانک مرکزی به این سوال پاسخ دهد و علت مخالفت بانک مرکزی بحث مربوط به محدودیت منابع است.

در سال گذشته سقف تسهیلات ودیعه مستاجران در تهران، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهر‌ها به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان بوده که امسال هم این اعداد تمدید شده‌اند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گسترش، تاریخ انتشار: 6خرداد1402، کدخبر: 295675، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین