پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
یک شرکت آسیایی عینک هایی را تولید کرده که می تواند طول کانونی را محاسبه کند.
شعار سال: با پا به سن گذاشتن، افراد اغلب نیازمند عینک هایی با عدسی دو کانونه برای دیدن اشیاء دور و نزدیک می شوند. یک شرکت آسیایی با نام Deep Opticsعینک هایی را تولید کرده که به صورت خودکار می توانند فاصله کانونی را بازتنظیم کنند.

این عینک های جدید، طول کانونی را به وسیله تعامل جریان الکتریکی و کریستال مایع که در قسمت های مختلف عینک تعبیه شده تنظیم می کند.

نحوه عملکرد عینک های نسل جدید به این گونه است که حسگرهای مادون قرمزی در قاب عینک وجود دارند تا فاصله بین مردمک های چشم را اندازه گیری کنند و بعد از آن فاصله تا شی را محاسبه می کنند.

به وسیله باتری قابل شارژی که در قاب عینک وجود دارد جریان الکتریکی خاصی به عدسی هایی که متشکل از سه لایه هستند ارسال می شود تا محاسبه مسافت انجام گیرد. یک لایه کریستال مایع به ضخامت یک میکرون بین دو لایه عینک قرار می گیرد.

زمانیکه ولتاژ لایه کریستال مایع تغییر می کند، جهت یابی و پخش کریستال ها نیز تغییر می کند و مسیر نور در میان عدسی را تغییر می دهد در نتیجه ضریب شکست نور تغییر می کند.

کل فرآیند ظرف مدت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزارم ثانیه انجام می گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 24 خرداد 195، کد مطلب: 3685003، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین