پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
یک مبتکر انگلیسی عینک مطالعه ای برای افراد مبتلا به پیرچشمی ساخته است که لنزهایی با درجات متفاوت دارد و می توان آن را برای مشاهده اشیاء دور و نزدیک تنظیم کرد.
شعار سال: بسیاری از افراد میانسال با مشکل تمرکز دید روی اشیاء نزدیک مواجه می شوند مانند زمانی که می خواهند روزنامه بخوانند.

از سوی دیگر، برخی افراد مشکل بینایی بیشتری دارند و مجبور هستند برای انجام کارهای مختلف عینک های متفاوتی را با خود همراه داشته باشند.

اما حال یک شرکت انگلیسی برای رفع این مشکل، عینک هایی ساخته است که فوکوس آن را می توان به شیوه یک دوربین دوچشمی تغییر داد.

محققان روی دسته های هر یک از این عینک ها به نام 'آی جاستر' (Eyejusters) عقربه کوچکی تعبیه کرده اند که به کاربر امکان می دهد بر هر آنچه می خواهد نگاه کند، تمرکز دید داشته باشد.

'آون ریدینگ' مبتکر این عینک توضیح داد: بسیاری از افراد به عینک مطالعه نیاز دارند اما در عین حال به عینک هایی با شماره های بسیار متفاوت نیز نیاز دارند.

افراد ممکن است همزمان به عینکی با لنز شماره مثبت1 برای کار با کامپیوتر، عینک دیگری با لنز شماره مثبت 2 برای مطالعه و عینکی با لنز شماره مثبت 3 برای انجام کارهایی با فاصله بسیار نزدیک احتیاج داشته باشند.

اما عینک ابداعی این محقق می تواند نیاز به همراه داشتن چند عینک مختلف را برطرف کند، زیرا فرد می تواند با چرخاندن عقربه، برد لنزها را از شماره صفر تا مثبت 3 تغییر دهد.

لنزهای این عینک با تغییر جهت پرتوهای نور وارد شده، روی تصاویر تمرکز می یابند.

اصولا زمانی که یک فرد دوربین می خواهد به شیی که به او بسیار نزدیک است نگاه کند، به لنزهای قطور با یک شکل محدب بسیار برآمده نیاز دارد، اما برای نگاه به اشیاء در فاصله کمی دورتر، به لنزهای نازکتر با یک شکل کمتر محدب نیاز خواهد داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25 مرداد 1395، کد مطلب: 82189436، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین