پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
ناصر امانی عضو شورای شهر تهران، درباره کشف ۲۰ هزار میلیارد تومانی گفت:فکر می‌کنم دوستان بازگردادن اموال شهرداری، شکایت‌هایی که علیه شهرداری شده یا بعضا شهرداری علیه دیگران داشته و بعضی پروژه‌های شهرداری که اختلاف خورده به دادگاه رفته یا اخیرا توافق کرده‌اند یا رای به نفع شهرداری صادر شده را تحت عنوان کشف فساد اعلام می‌کنند.

شعار سال: صف‌آرایی۹ نفر از شورای یکدست اصولگرا در مقابل اقدامات و عملکرد پرحاشیه شهردار انقلابی تهران، خلاصه‌ای از وضعیت این روز‌های شورای شهر تهران است. ۹ نفر از ترکیب ۲۱ نفره شورای شهر تهران یعنی ناصر امانی، مهدی عباسی، زهرا شمس احسان، مهدی اقراریان، علیرضا قائمی، سوده نجفی، جعفر شریبانی، حبیب کاشانی و سید جعفر تشکری هاشمی در مقابل طیف حامی شهردار تهران صف آرایی کرده‌اند و در حالی که دو سال به پایان این دوره از شورای شهر مانده، انتقاد‌های این گروه از عملکرد و انتصابات زاکانی کار را به افشاگری‌های طیف حامیان زاکانی کشانده است.

زاکانی باید تعهد بدهد تا دیگر برخلاف قانون عمل نکند
طیف منتقدان زاکانی از همان ابتدا وی را در قامت شهردار پایتخت نمی‌دیدند و با شهردار شدن او مخالف بودند، حال به صورت علنی در قالب تذکر و افشاگری علیه شهردار و طیف حامیان او، خواستار پاسخگویی شهردار انقلابی تهران هستند.

نمونه تازه آن تذکر این ۹ عضو شورا به شهردار تهران و اعلام غیر قانونی بودن انتخاب و حکم شهردارتهران برای هیات امنای محلات تهران بود. محلات تهران از آن جهت اهمیت دارد که زاکانی در آرزوی پاستور می‌خواهد کنترل آن را در دست بگیرد؛ صد البته مخالفان زاکانی، مهره چینی او را تحمل نکرده و علناً به شهردار تذکر دادند.


زاکانی باید تعهد بدهد تا دیگر برخلاف قانون عمل نکند

ناصر امانی درباره گزارش شهرداری تهران درباره تذکری که دراین مورد داده شده است گفت: ما ٩ نفر از اعضا درباره وضعیت هیئت امنای محلات شورا تذکر دادیم و گفتیم آقای زاکانی احکام را برخلاف نظامنامه شورا صادر کرده و خلاف قانون است؛ باید هم دلیل آن را توضیح و هم نسبت به عدم تکرار آن تعهد دهند. متاسفانه هنوز آقای زاکانی و همکاران ایشان به اعضای شورای شهر توضیح نداده اند، طبعا در مراحل بعدی اگر ایشان پاسخی نداشته باشد از شهردار تهران در صحن سوال می‌پرسیم.

رایی که دادگاه درباره یک اختلاف حقوقی به اشخاص حقیقی و حقوقی داده است را نمی‌توان فساد تلقی کرد

ناصر امانی در واکنش به ادعای زاکانی درباره کشف فساد ۲۰ هزار میلیاردی گفت: درباره فساد ۲۰ هزار میلیاردی زاکانی در ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران مفصل آمار و ارقام دادند، اما جای بحث دارد. اعتقاد داریم قرارداد و اختلاف حقوقی و رایی که دادگاه درباره یک اختلاف حقوقی به اشخاص حقیقی و حقوقی داده است نمی‌شود فساد تلقی کرد و مصادیقی هم که ذکر شده جای بحث دارد. در این باره ما منتظر گزارش مکتوب و مفصلی از سوی شهردار هستیم. به هر حال ادعای شهردار تهران درباره کشف ۲۰ هزار میلیارد تومانی جای بحث دارد و ایشان باید به شورا گزارش بدهند می توان به اختلاف حقوقی گفت فساد؟!


زاکانی باید تعهد بدهد تا دیگر برخلاف قانون عمل نکند

امیدوارم ادعای زاکانی درباره کشف فساد در شهرداری تهران، تسویه حساب سیاسی نباشد

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه گفته می‌شود، انتشار اخبار فساد، بیشتر رنگ و بوی تسویه حساب سیاسی دست چین شده است، گفت: به شخصه بدبینانه تحلیل نمی‌کنم، اما هر مسئله‌ای را فساد تلقی نمی‌کنم. فکر می‌کنم دوستان بازگردادن اموال شهرداری، شکایت‌هایی که علیه شهرداری شده یا بعضا شهرداری علیه دیگران داشته، بعضی پروژه‌های شهرداری که اختلاف خورده به دادگاه رفته یا اخیرا توافق کرده‌اند یا رای به نفع شهرداری صادر شده را تحت عنوان فساد اعلام می‌کنند که به نظر من این نوع ادبیات مناسب نیست و نیاز به تامل و بررسی بیشتری دارد. امیدوارم ادعای زاکانی درباره کشف فساد در شهرداری تهران، رنگ و بوی تسویه حساب سیاسی نداشته باشد.

قضاوت درباره اخبار مربوط به پرونده برادرم را به مردم می‌سپارم

این عضو شورای شهر درباره اخبار منتشر شده درباره طرح اتهام در پرونده فساد مالی برادرش، عنوان کرد: من اظهار نظری ندارم. قضاوت را به مردم، شورای شهر تهران و کارمندان شهرداری می‌سپاریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۵۶۳۲۶، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین