پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
نیروگاه‌های حرارتی به طور معمول پس از پایان فصل تابستان برای آمادگی در تولید برق در تابستان آینده وارد پروسه تعمیرات دوره‌ای و اساسی می‌شوند. در این گزارش تصویری آخرین مراحل انجام تعمیرات واحد‌های نیروگاه شهید سلیمی نکا برای روز‌های گرم و طولانی تابستانِ پیشِ رو را مشاهده می‌کنید. گفتنی است؛ برق در فرایندی سخت و پرهزینه تولید می‌شود که مردم از سختی‌ها و مشقت‌های تولید آن اطلاعی ندارند، این مساله بعضا باعث شده تا در مصرف برق دقت لازم توسط مردم اعمال نشود.

شعار سال: برق در فرایندی سخت و پرهزینه تولید می‌شود که مردم از سختی‌ها و مشقت‌های تولید آن اطلاعی ندارند، این مساله بعضا باعث شده تا در مصرف برق دقت لازم توسط مردم اعمال نشود.

از یک سو دیگر سوخت فسیلی، منبع اصلی تولید انرژی برق در کشور محسوب می‌شود و مصرف بی‌رویۀ آن، باعث مصرف بیشتر سوخت‌های فسیلی (تجدید ناپذیر) و تشدید مشکلات محیط زیستی زیادی در کشور می‌شود و از سوی دیگر نداشتنِ مدیریت در مصرف برق در زمانِ فصل گرما موجب فشار به تاسیسات برقی و در نتیجه خروج واحد‌های نیروگاهی از مدار تولید برق و فشار مضاعف به دیگر واحد‌های فعال نیروگاهی خواهد شد.


در حالی که در تابستان سال گذشته پیک مصرف برق به ٧٠هزار مگاوات رسیده بود، در روز‌های آغازین خرداد سال جاری (نهم خرداد) این میزان مصرف به ۶٠ هزار مگاوات رسیده است که با توجه به هزینه بالای تولید برق و همچنین سختی‌های کار برای کارگران در نیروگاه‌ها در زمان تولید برق؛ خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه به تلاشگرانِ این عرصه کمک می‌کند. نیروگاه‌های حرارتی به طور معمول پس از پایان فصل تابستان برای آمادگی در تولید برق در تابستان آینده وارد پروسه تعمیرات دوره‌ای و اساسی می‌شوند.

در این گزارش تصویری آخرین مراحل انجام تعمیرات واحد‌های نیروگاه شهید سلیمی نکا برای روز‌های گرم و طولانی تابستانِ پیشِ رو را مشاهده می‌کنید. نیروگاه شهید سلیمی در ۲۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان نکا در استان مازندران بیش از ۴ درصد برق کشور را تامین می‌کند و با ظرفیت ٢٢١۴ مگاوات برق دومین نیروگاه حرارتی و بزرگترین نیروگاه بخار کشور بعد از نیروگاه اتمی بوشهر است.

مصطفی شانچی

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر:۱۴۰۲۰۳۱۰۰۶۹۰۲، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین