پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
در حالی که معمولا مدیران دولتی به ویژه در وزارت جهاد کشاورزی با عافیت طلبی از اظهار نظر در خصوص واقعیت های آماری و قیمتی بخش کشاورزی دوری می کنند یک مدیر ارشد دولت سیزدهم قیمت واقعی گندم وارداتی را ۱۱ هزار تومان اعلام کرد.

شعارسال: داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور در پاسخ به سوالی درباره انتظارات کشاورزان در زمینه افزایش خرید تضمینی گندم بیان کرد: در حال حاضر قیمت گندمی که دولت از کشاورزان خریداری می‌کند ۱۵ هزار تومان است. اگر ما بخواهیم همین گندم را خارج خریداری کنیم، می‌توانیم گندم را به نرخ ۱۱ هزار تومان وارد کنیم؛ بنابراین در حال حاضر گندم را از کشاورز بالاتر از قیمت وارداتی خریداری می‌کنیم آنهم به این جهت که اعتقاد داریم به خودکفایی گندم رسیده ایم.

ادعای واردات گندم به قیمت 11 هزار تومان از خارج ؟!

*گندم را بالاتر از قیمت وارداتی از کشاورز خریداری می‌کنیم

وی تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود قیمت خرید گندم در کشور‌های همسایه بالاتر از داخل کشور است، باید دانست این رقم برای کشاورزان خود همان کشور در نظر گرفته شده است و این بدین معنی نیست که کشاورز ما یک تن گندم را در کشور همسایه با همان قیمتی که ما می‌فروشیم، بفروشد، بنابراین آن قیمت گندم، قیمت حمایتی خرید گندم از کشاورزان داخلی همان کشور است و این موارد بیشتر فضاسازی‌هایی که صورت گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور با بیان اینکه قیمت تعیین شده درباره خرید تضمینی گندم، قیمت جذابی است، تاکید کرد: خوشبختانه کشاورزان هم استقبال خوبی از این تعیین قیمت داشته اند و ما هم مکلفیم که مطالبات کشاورزان را به سرعت به آن‌ها پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور در ادامه با اشاره به منابع خرید تضمینی گندم و اینکه آیا قرار است برای کمبود منابع این بخش لایحه متممی داده شود، گفت: خوشبختانه دولت برای هر کیلو گرم قیمت خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان با احتساب پاداشی که به کشاورزان داده می‌شود، در نظر گرفته است؛ که می‌تواند انگیزه خوبی برای کشاورزان باشد.

منظور با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم در سال جاری بالغ بر ۸ میلیون تن گندم خریداری شود، ادامه داد: تا همین امروز و با اینکه هنوز در خیلی از مناطق برداشت گندم شروع نشده است، به حدود ۲.۵ میلیون تن خرید رسیده ایم.

وی با بیان اینکه دولت به هر نحوه ممکن باید منابع خرید گندم را تامین کند، بیان کرد: اگر ما عملا ۸ میلیون تن خرید گندم انجام دهیم، باید ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع پرداخت کنیم. در همین مدت کوتاه گذشته حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان به کشاورزان بابت خرید گندم پرداخت شده و مجموع تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع به کشاورزان کامل شده و در اختیار سرپرست وزیر جهادکشاورزی قرار می‌گیرد که تخصیص پیدا خواهد کرد.

تعداد بازدید : 5

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فودپرس، تاریخ انتشار: 9خرداد1402، کدخبر: 54001، www.foodpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین