پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
مبلمان شهری و بهسازی معابر و خیابان ها در کوهدشت در حالی با بدقوارگی چهره ی بصری شهر روبرو است که این روزها گلایه های برخی از شهروندان را به همراه دارد؛

شعار سال:

مبلمان شهری و بهسازی معابر و خیابان ها در کوهدشت در حالی با بدقوارگی چهره ی بصری شهر روبرو است که این روزها گلایه های برخی از شهروندان را به همراه دارد؛ به طوری که ضعف مدیریت پسماند، کم توجهی به اصول شهرسازی و ناهمگونی در مبلمان شهری از دغدغه های آن ها به شمار می رود.

هر شهری در کنار ساخت فضاهای شهری، نیازمند برقراری ارتباط بین محیط طبیعی و فیزیکی با وضع اجتماعی و فرهنگی است و عواملی مانند افزایش جمعیت، گسترش ترافیک، آلودگی های زیست محیطی با فیزیک و ظاهر شهرها در ارتباط است.
شماری از شهروندان کوهدشت با اعتراض به وضعیت خیابان ها و عدم دفع مناسب زباله می گویند عدم مدیریت پسماندها و زباله های شهری و روستایی، بدون اصول علمی و استانداردها تهدیدی جدی برای سلامتی بوده و مشکلات زیست محیطی را نیز به همراه خواهد داشت.
یکی از شهروندان کوهدشت که در خیابان یادگار امام ساکن است؛ در این خصوص به خبرنگار آسوبان می گوید: دفع غیربهداشتی زباله های شهری، باعث تراکم حشرات شده و سلامتی ما را تهدید می کند.
این شهروند با بیان اینکه بوی آزاردهنده زباله ها، باعث گلایه ی ساکنان محل است؛ اظهار کرد: با وزش بادی، تمام پلاستیک ها و آشغال های سبک در خیابان به پرواز در می آید!
وی با تاکید بر اینکه یا وجود مراجعات مکرر، ساماندهی به وضعیت این خیابان و به خصوص سی متری سوم صورت نگرفته؛ تصریح کرد: خیابان سی متری سوم، هنوز رنگ شن ریزی را هم به خود ندیده و در زمستان، گل و لای، خیابان را فرامی گیرد.
این شهروند با بیان این پرسش که آیا شهرداری نسبت به اجرای وظایف خود و دغدغه های شهروندان این منطقه بی تفاوت است؛ اظهار کرد: در فصل مدرسه، عبور و مرور از گل و لای برای دانش آموزان سخت است.
یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه خیابان ها و کوچه های خاکی، با گذشت زمان چاله های فراوانی ایجاد می کند؛ بیان داشت: این چاله ها در زمستان، گنداب شده و با کوچک ترین بارش باران نیز گل و لای تمامی منطقه را فرا می گیرد.
وی با بیان اینکه سرویس های بهداشتی ای هم در شهر وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرهای کشور، برای رفاه حال مسافران و شهروندان، سرویس های بهداشتی متعددی در مناطق مختلف شهر راه اندازی شده، اما در کوهدشت حتی یک سرویس بهداشتی عمومی هم وجود ندارد.
این شهروند با بیان اینکه امکانات اولیه برای جذب مسافران و گردشگران به کوهدشت وجود ندارد؛ بیان داشت: عدم این امکان را در نبود سرویس های بهداشتی عمومی در شهر می توان مشاهده کرد.
یکی از مسافران عبور کرده از کوهدشت، اظهار داشت: به درخواست خانواده برای دیدن منطقه شیرز به این منطقه آمدیم.
وی با بیان اینکه هنگام ورود به شهر، هیچ تابلویی برای نشان دادن مکان هایی برای استفاده از سرویس های بهداشتی، دیده نشد؛ خاطرنشان کرد: سرویس بهداشتی عمومی برای کودکان، سالمندان، زنان باردار یک نیاز ضروری در شهرهای مختلف است.
این مسافر با اشاره به اینکه با وجود ترافیک و ازدحام جمعیت در میدان مرکزی شهر، سرویس بهداشتی عمومی در این مکان برای شهروندان وجود ندارد؛ تصریح کرد: سرویس بهداشتی نیاز هر شهر و مسیرهای بین راهی است،
بنابراین گزارش، شهرستان کوهدشت به عنوان سومین شهرستان پرجمعیت استان لرستان فاقد مبلمان شهری مناسب بوده و آشفتگی سیمای شهری، پیاده روها، آسفالت و فضای سبز آن به عنوان دغدغه ای جدی برای شهروندان تبدیل شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه تحلیلی-خبری کشکان ، تاریخ انتشار ۲۱ شهریور 1395، کد مطلب: 60684 : www.kashkan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین