پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
صندوق بیمه کشاورزی شرایط پرداخت غرامت به باغداران مرکبات دارای بیمه‌نامه را اعلام کرد.

شعار سال:


باغداران خسارت دیده که پیش‌تر نسبت به خرید بیمه نامه مرکبات اقدام کرده‌اند، باید پیش از محو آثار خسارت به نزدیک‌ترین شعبه اصلی یا دفاتر شرکت‌های خدمات بیمه کشاورزی مراجعه و اعلام خسارت کنند.

طبق تعهدات مندرج در بیمه نامه، اکیپ‌های بررسی خسارات از باغ‌های آسیب دیده بازدید می‌کنند و مطابق جداول قانونی مصوب، خسارات وارده به دقت ارزیابی و برآورد خواهد شد.

بر اساس اعلام صندوق بیمه کشاورزی، هرساله بسیاری از باغدارن مرکبات در موعد مقرر (آغاز فروردین تا نیمه اردیبهشت هر سال) نسبت به بیمه باغ‌های خود اقدام می‌کنند. حق بیمه سهم باغدار در هر هکتار از ۵۳۰ هزار ریال تا دو میلیون و ۳۷۰ هزار ریال و سقف غرامات پس از بررسی و تعیین خسارات وارده، از ۱۸ میلیون تا ۷۰ میلیون ریال متغیر است.

با توجه به اهمیت تولید مرکبات در کشور، کمک دولت برای محصول مرکبات شمال تا میزان ۷۸ درصد مشارکت در حق بیمه است که بالاترین میزان کمک دولت در محصولات باغی به شمار می‌رود. علاوه بر آنچه که درباره بیمه میوه مرکبات گفته شد، تنه درختان مرکبات نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند.

بیمه تنه درختان بسته به سن درخت، میزان خسارت و شدت خسارت متفاوت بوده و محدوده غرامات از ۲۵ تا ۶۰ میلیون ریال در هکتار متغیر است.

در حالی که حق بیمه پرداختی باغدار برای برخورداری از این پوشش حمایتی در محدوده ۷۰۰ تا ۹۶۰ هزار ریال در هکتار بوده و میزان کمک دولت نیز ۶۸ درصد است.

براساس این گزارش، باغداران می‌توانند هم بیمه نامه محصول مرکبات شامل پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، لیموشیرین و لیموترش را خریداری کرده و هم تنه درختان یاد شده را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهند.

صندوق بیمه کشاورزی هم اینک تعداد۱۵۳ فعالیت در بخش کشاورزی را در زیربخش‌های منابع طبیعی، باغبانی، زراعت و دامپروری زیر پوشش حمایتی دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 9 آذر 1395، کد مطلب: 163382 : www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین