پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
فرماندار سلسله گفت: راهبرد اصلی مدیریت در بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری بوده است و برنامه‌های توسعه این بخش بر اساس افزایش بهره‌وری در راستای حمایت از تولیدات داخلی، تأمین امنیت غذایی، بازار محصولات راهبردی و رفع موانع تولید پیگیری و در بیشتر موارد اجرایی شده است.

شعارسال: «قدرت‌الله فلاح‌نژاد» ، ضمن تسلیت ایام سوگواری اهل‌بیت(ع) در ماه صفر، به ظرفیت شهرستان سلسله در بخش کشاورزی اشاره و اظهار داشت: بخش کشاورزی شهرستان، از ارکان توسعه اقتصادی منطقه به شمار می‌رود و این بخش سهم بسزایی در تولید و اشتغال شهرستان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی مدیریت در بخش کشاورزی، افزایش بهره‌وری بوده است، افزود: ظرفیت شهرستان سلسله در بخش کشاورزی بسیار بیشتر از وضع موجود می‌باشد و برنامه‌های توسعه این بخش بر اساس افزایش بهره‌وری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخلی، تأمین امنیت غذایی، بازار محصولات راهبردی و رفع موانع تولید پیگیری و در بیشتر موارد اجرایی شده است.

فرماندار سلسله تصریح کرد: با افزایش بهره‌وری و مدیریت صحیح و استفاده از کشت‌های تجاری و کشاورزی صنعتی به جای کشاورزی سنتی، از پتانسیل بخش کشاورزی در راستای توسعه اقتصادی حداکثر بهره‌برداری صورت خواهد گرفت.

وی با ابراز خرسندی از ارتقاء کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و باغی در شهرستان سلسله طی چند سال گذشته، ادامه داد: در راستای توسعه بخش کشاورزی و استفاده بهینه از ظرفیت این بخش در شهرستان کارهای عمده و مهمی صورت گرفته که از جمله آنها می‌توان به ترویج و بکارگیری اصول صحیح مهندسی در کشاورزی، بهره‌گیری از بذرهای اصلاح‌شده و پربازده و مقاوم، توسعه سامانه‌های آبیاری نوین، توسعه مکانیزاسیون، ترویج آخرین یافته‌های پژوهشی و تحقیقاتی علمی به مزارع شهرستان، تأمین بموقع نهاده‌های باکیفیت و استاندارد، نوسازی و تجهیز اراضی در راستای افزایش بهره‌روی در بخش کشاورزی شهرستان سلسله اشاره کرد.

فلاح‌نژاد در ادامه به اهمیت طرح حدنگاری اشاره و با بیان اینکه، كاداستر يك امر حقوقي است كه مبناي صدور سند مالكيت قرار مي‌گيرد، اظهار داشت: از آنجا که بسياري از مشكلات بخش کشاورزی ريشه در مواردی از قبيل مسائل حقوقي و ثبتي مرتبط با بخش كشاورزي دارد، این مسائل تاثيرات مهمي در افزايش بهره‌وري اين بخش دارند.

وی با بیان اینکه این طرح در موعد زمانی از پیش‌تعیین شده اجرایی نشده است، تأکید کرد: اجرایی شدن طرح کاداستر مستلزم همکاری بیش از پیش مردم و بخصوص کشاورزان زحمت‌کش است لذا بايستي با توجيه کشاورزان، زمينه همكاري و مشاركت گسترده آنان را فراهم كرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در اين زمينه جهاد كشاورزي به عنوان كارفرماي كار بايستي جديت لازم را به كار برده و در كنار آن بخشداران و دهياران و شوراهاي اسلامي روستاها موظف به هر نوع همكاري مي‌باشند.

وی هدف طرح کاداستر را جمع آوري آمار و اطلاعات اراضي كشاورزي و تعيين محدوده ملكي جهت احراز و تثبيت مالكيت ذکر و خاطرنشان ساخت: از اهداف این طرح، تعيين حدود اراضي ملي و زراعي است لذا اجراي اين طرح به نفع مالكين و كشاورزان است.

فرماندار سلسله اضافه کرد: همکاری کشاورزان محترم در راستای اجرایی شدن طرح کاداستر موجب بالارفتن ارزش املاک آنان خواهد شد و مالك با تعيين تكليف ملك خود، نهايت بهره‌برداي را از آن خواهد داشت و بدیهی است که تحقق این طرح موجب بالا رفتن بهره‌وري اراضی می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان سلسله در اجرایی کردن طرح کاداستر، پیش‌قدم است و به همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تأکید شده تا نهايت همكاري خود را در جهت اجراي به موقع و دقيق اين طرح به كار گيرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی لرسو، تاریخ انتشار: 6آذر1395، کدخبر: 20292: www.loreso.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
کشاورزان تنها یاد گرفته اند سطح زیر کشت را بیشتر کنند و با استفاده از نهادهای بیشتر ، میزان تولید را بالا ببرند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین