پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان عینک تهران گفت: فروش عینک در واحدهای چشم پزشکی غیر قانونی بوده و این کار مانند آن است که پزشک در مطب خود دارو بفروشد.
شعار سال: حمید ثابت قدم با اشاره به تداخل صنفی و دستفروشی در چند سال گذشته اظهار کرد: از سوی دیگر در مرزها تبادل جنس قاچاق و غیر استاندارد به دلیل تعرفه گمرکی کالا به شدت دیده شده که این نیز برای سلامتی افراد بسیار خطرناک است.

وی از واردات و ترخیص عینک‌های بی کیفیت با یک دسته به کشور خبر داد و گفت: به دلیل این‌که عنیک‌های بی کیفیت و تقلبی نیز روی یکی از دسته‌های آن جمله made in Italy حک شده آن دسته را برداشته و در ساک سفری به کشور وارد می‌کنند تا از این دسته روی کالای دیگر یا به عنوان قطعه اصلی در خدمات پس از فروش استفاده کنند.

او با اشاره به برپایی شوی لباس همراه با عینک در تهران گفت: در این مراسم‌ها عمده عینک‌های بی کیفیت با قیمت‌های بسیار بالا عرضه می‌شود.

ثابت قدم با بیان این‌که عینک طبی و آفتابی در ایران تولید نمی‌شود افزود: تعرفه عینک آفتابی در سال گذشته 32 درصد و عینک طبی 26 درصد بود.

به گفته او کالاهای موجود در واحدهای صنفی دارای پروانه کسب کاملا قانونی و با کیفیت هستند و در لحظه ورود تمام هزینه‌ها و عوارض مربوط به آنها پرداخت شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون و منطق اقتصادی کالایی که از طریق قانونی وارد شده و عوارض و مالیات آن پرداخت شده است در خرده فروشی تنها باید مالیات مابه ازای آن محاسبه شود.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان عینک تهران تصریح کرد: اداره مالیات ارزش افزوده را برای ارزش کل کالا محاسبه می‌کند که این موضوع باعث می‌شود فروشنده مالیات هشت درصدی سود خود را دو بار پرداخت کند که این موضوع از سوی دیگر افزایش قیمت کالا را در پی خواهد داشت.

ثابت قدم تاکید کرد: سود قانونی فروش از سوی مراجع قانونی برای تمامی عینک‌ها یکسان محاسبه شده اما این درحالی است که هر برند یک حاشیه سود برای خود تعریف کرده است.

وی درباره درصد سود قانونی گفت: سود قانونی تولید 14 درصد، سود عمده فروشی هفت درصد، سود واردکننده 16 درصد و سود خرده فروشی 12 درصد است.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان عینک تهران با اشاره به این‌که هیچ یک از دستگاه‌های نظارتی و مسوولان مرتبط با فعالیت‌های بازرگانی از جمله تعیین تعرفه واردات کالا از کارشناسان خبره این کار استفاده نمی‌کنند یادآور شد: با بازرسی اتاق اصناف تهران توافق شده تا همراه بازرسان این اتاق، کارشناس متخصص برای سرکشی به واحدهای صنفی اعزام شود.

ثابت قدم با اشاره به رواج غلط مصرف گرایی در بین مردم افزود: مصرف عینک با وجود آن که شرایط آب و هوایی تهران استفاده از آن را ضروری می‌کند بسیار پایین است و این به دلیل عدم فرهنگ سازی برای خرید عینک اصل و برند است.

با اندکی تخلیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی قطره، تاریخ انتشار:9 اردیبهشت 1393، کد مطلب: 19270172، www.ghatreh.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین