پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به افزایش عفونت‌های شدید تنفسی در استان‌های قم، گلستان و قزوین گفت: عفونت‌های شدید تنفسی طی دو هفته گذشته افزایش داشته که امری کاملاً قابل انـتظار است اما در کل، موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزا نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

شعار سال:


دکتر محمدمهدی گویا گفت: به طور طبیعی همزمان با فرا رسیدن فصل سرما موارد ابتلا به بیماری‌های واگیر تنفسی افزایش می‌یابد. افزایش این موارد به آلودگی هوا ارتباطی ندارد، ولی آلودگی هوا باعث می‌شود در برخی از مبتلایان بخصوص کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، بیماری تشدید شود.

وی افزود: این افراد لازم است مراقبت‌های بیشتری از خود به عمل آورند. یعنی هم مراقب باشند بیمار نشوند و هم اگر دچار بیماری شدند مراقب باشند به انواع شدید بیماری مبتلا نشوند.
گویا تأکید کرد: افراد در صورت ابتلا به این بیماری از خود درمانی پرهیز کرده و حتماً به پزشک مراجعه کنند تا اقدام های لازم صورت گیرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در برخی استان‌ها مثل تهران، اصفهان و کرمان موارد عفونت‌های شدید تنفسی به نسبت جمعیت‌شان بیشتر از جاهای دیگر بوده است. در برخی استان‌ها همچون قم، قزوین و گلستان نیز این موارد افزایش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه نوع ویروسی آنفلوانزا که الان غالب است، ویروس H3N2 است. این ویروس نسبت به سایر ویروس‌های آنفلوانزای فصلی از شدت کمتری برخوردار است. ولی لازم است مردم از خود مراقبت بیشتری به عمل آورند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 9 آذر 1395، شماره: 6370 صفحه: 7

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
ع.ق74
اگه این رده بندی استانها اتفاقی باشه که هیچ
اما اگه دلیل خاصی داره باید حتما رسیدگی کنن و جلوشو بگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین