پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، گودرز کریمی‌فر و رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان خرم‌آباد، اسداله عباس‌زاده هر دو از شهرداری خرم‌آباد انتقاد کرده‌اند به خاطر این‌که از مدارس غیردولتی عوارض دریافت می‌کند. کریمی‌فر گفته این‌گونه مدارس مثل مدارس دولتی از نوع کاربری آموزشی هستند و قانون می‌گوید نباید […]

شعار سال: مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان، گودرز کریمی‌فر و رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان خرم‌آباد، اسداله عباس‌زاده هر دو از شهرداری خرم‌آباد انتقاد کرده‌اند به خاطر این‌که از مدارس غیردولتی عوارض دریافت می‌کند.

کریمی‌فر گفته این‌گونه مدارس مثل مدارس دولتی از نوع کاربری آموزشی هستند و قانون می‌گوید نباید از آنها عوارض دریافت شود.

عباس‌زاده هم گفته 25 درصد دانش‌آموزان ناحیه یک خرم‌آباد در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند و اگر مدارس غیردولتی را شهرداری به این خاطر پلمپ کند که عوارض نمی‌پردازند آن‌گاه باید آموزش و پرورش ناحیه یک به‌کلی تعطیل شود؛ زیرا بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان در همین مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

عباس‌‌زاده انتقاد کرده از رأی‌های پلمپی که صادر شده به خاطر آنکه شهرداری آمده است با استناد به واحد تجاری اقدام به گرفتن رأی برای پلمپ مدارس غیردولتی کرده است!

شهردار خرم‌آباد، یحیی عیدی‌بیرانوند هم دفاع می‌کند به با این استدلال که بسیاری از مدارس غیردولتی از ساختمان‌های مسکونی هستند نه ساختمان با کاربری آموزشی.

عیدی‌بیرانوند می‌گوید اگر قرار است اینها مدارس غیردولتی بشوند باید بیایند مراحل قانونی را طی کنند و تغییر کاربری بدهند؛ یعنی ساختمان از کاربری مسکونی باید به کاربری آموزشی تغییر کند.

اینکه مثلاً در یک کوچه‌ی هشت متری یک ساختمان مسکونی به عنوان یک واحد آموزشی استفاده می‌شود مطابق قانون نیست؛

چونکه کاربری ساختمان مسکونی است نه آموزشی؛ ضمن آنکه ساختمان با عنوان کاربری آموزش باید استانداردهای آموزشی را هم داشته باشد.

عباس زاده به شهردار گفته است اکثر این‌گونه مدارس اجاره‌ای هستند و روشن است که مالک موافقت نمی‌کند ساختمانش از کاربری مسکونی به کاربری آموزشی تغییر پیدا کند.

کریمی‌فر هم گفته است وقتی سازمان نوسازی مدارس با کاربری آموزشی ساختمان موافقت می‌کند و ما هم موافقت‌نامه‌ی اصولی صادر می‌کنیم همین خودش برای ما کفایت می‌کند که کاربری از نوع آموزشی است.

شهردار خرم‌آباد، یحیی عیدی‌بیرانوند تشریح می‌کند که وقتی ساختمانی می‌خواهد کاربری آموزشی داشته باشد باید استانداردهای قانونی آموزشی بودن را هم داشته باشد.

نمی‌شود یک ساختمان مسکونی را به یک کاربری آموزشی بدون طی کردن مراحل قانونی تبدیل کرد.

اگر چنین ساختمان‌هایی می‌خواهند کاربری آموزشی داشته باشند باید بیایید و طبق قانون، کاربری مسکونی را به کاربری آموزشی تغییر بدهند و استانداردهای یک فضای با نام کاربری آموزشی را هم داشته باشند. بالاخره باید تعیین تکلیف شود: ساختمان یا کاربری مسکونی دارد یا کاربری آموزشی؟ اگر قرار است کاربری آموزشی داشته باشد باید نوع کاربری ساختمان هم از مسکونی به آموزشی تغییر داده شود.

استاندار لرستان، هوشنگ بازوند هم دستور داده است یک ساختمان مسکونی تا حداکثر سه سال می‌تواند کاربری آموزشی اجاره‌ای داشته باشد و اگر بیشتر از سه سال شد باید ساختمان، برمعیار قانون، کاربری‌اش از مسکونی به آموزشی تغییر کند.

نمی‌شود یک ساختمان مسکونی به‌صورت دائمی بدون اینکه مراحل قانونی تغییر کاربری را طی کرده باشد به عنوان یک کاربری آموزشی استفاده شود و باید در این زمینه تکلیف این‌چنین ساختمان‌هایی مشخص شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری و تحلیلی هومیان نیوز، تاریخ انتشار: 9 آذر 1395، کد مطلب: 29341، http://homian.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین