پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: 38درصد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد ساکن مناطق شهری و62 درصد ساکن مناطق روستایی و محروم هستند.

شعارسال: فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار داشت: از یک میلیون و 500 هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد، 62 درصد را زنان و 38 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: استان‌های خراسان رضوی، فارس، گیلان و سیستان و بلوچستان دارای بیشترین تعداد سالمند و استان‌های البرز، قم، یزد و سمنان نیز دارای کمترین تعداد سالمند تحت پوشش در این نهاد هستند.

رهبر با بیان اینکه بخش عمده‌ای از 560 هزار خانوار فاقد مسکن تحت حمایت این نهاد را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: 38 درصد سالمندان تحت پوشش ساکن مناطق شهری و 62 درصد آنان ساکن مناطق روستایی و محروم بوده که در معرض آسیب هایی مانند تنهایی، افسردگی، بی‌سوادی قرار دارند که باعث به خطر افتادن سلامت جسمی و روحی آنان می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده با اشاره به خدمات این نهاد برای زنانی که همسر اتباع خارجی هستند، بیان کرد: درحال حاضر برخی خدمات کمیته امداد از جمله کمک هزینه تأمین جهیزیه، تحصیل دانش آموزی و دانشجویی برای فرزندان این زنان در نظر گرفته شده و تنها خدمت تأمین مسکن به دلیل بالا بودن قیمت، شامل زنان ایرانی همسران اتباع خارجی نمی‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 12 آذر 1395، کدمطلب: 5880537 ،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین