پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
مریم رستمی دانشجوی مخترع محلول آفت کش با قابلیت قارچ کشی بدون گیاه سوزی اظهار داشت: اغلب مسولین از طرح ها استقبال میکنند اما تا پای پول و خرید و تولید میرسد از عمل خبری نیست.

شعار سال: مریم رستمی مخترع محلول آفت کش با قابلیت قارچ کشی بدون گیاه سوزی متولد 1370، شهرستان هرسین کرمانشاه می باشد که ترم آخر مهندسی شیمی گرایش صنایع پالایش گاز و پتروشیمی است که به تازگی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان قبول شده است.

این مخترع جوان دلیل این اختراع را علاقه به ترکیب مواد و محلول سازی عنوان کرد و گفت: علاقه من از همون بچه گی به ترکیب مواد و محلول سازی بوده و اغلب اختراعاتم در همین زمینه هستش که به شرح زیر هستن و اکثرا به ثبت رسیدن1.پروکرات 2. l 3l-cystineمحلول آفت کش با قابلیت قارچ کشی بدون گیاهسوزی 4. سیستم جلوگیری از هدر رفتن الکتریسیته در خودروهای برقی 5.همزن هوشمند محلولهای شیمیایی6.سیستم تنظیم ولتاژ نیروی بوری جریان الکتریسیته7.کاغذی که با کاغذهای بازیافتی و گیاه ساخته شده که مهمترین آنها محلول آفت کش با قابلیت قارچ کشی بدون گیاهسوزی و پروکرات و l-cystine می باشد.
در ادامه پای صحبت های مریم رستمی این مخترع جوان و دانشجوی استان البرز می نشینیم و او در رابطه با ویژگی های اختراعاتش می گوید و بی توجهی مسئولین را بار سنگینی از مشکلات قلمداد می کند.

محلول آفت کش با قابلیت قارچ کشی بدون گیاه سوزی را کامل معرفی کنید.
این محلول دارای دو قابلیت آفت کشی و قارچ کشی، دارای مواد شکننده، دارای توجیح اقتصادی و از نظر قارچ کشی روی سفیدکهای سطحی، از نظر آفت کشی نیز بر روی گروه حشرات تاثیرگذار است که قابل استفاده برای کلیه مزارع و باغات می باشد.

اختراعات دیگر خود را معرفی کنید و ویژگی های آن را بیان کنید.
پروکرات یکی دیگر از اختراعاتم می باشد که پروتین کراتینی است که گردش خون را افزایش دهد و دارای توجیه اقتصادی است، پروکرات از نوعی پروتین خالص است که برای اولین بار با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا پروداکت شده و قابل استفاده برای کلیه ورزشکاران، افزایش دهنده انرژی، افزایش روحیه شور و نشاط، افزایش حجم عضلات و متاسفانه با توجه به اینکه ورزشکاران ما از پودرهایی استفاده میکنند که از اسانس های شیمیایی و هورمون ها و افزودنی های حیوانی ساخته می شوند متاسفانه سالانه مشاهده می شودکه اتفاقات ناگواری بر اثر مصرف همچین موادی برای ورزشکاران پیش می آید به همین دلیل به این فکر افتادم که یه پودر سالم که بدون عوارض باشه برای مصرف ورشکاران بسازم راجع به طرح ال سیستین که با همکاری حامد مرادی چندین ماه است که بر روی این پروژه کار می کنیم.

آیا طرح شما در ایران کاربردی شده است؟
محلول آفت کش قارچ کش رو سالها پیش خودم بصورت سنتی تولید کردم و خیلی از روستاها و کشاورزان استفاده کرده اند و خیلی هم راضی بودند اما متاسفانه به شکل صنعتی هرگز به تولید نرسید اختراع پروکرات به تازگی طی مراسمی از آن رونمایی شد و فعلا اول مسیر رو طی میکنه که در همین ابتدا هم مقام اول جشنواره استانی حرکت رو به خودش اختصاص داد.

هزینه ساخت این اختراعات تا کنون چه مقدار بوده است؟
من برای هر کدوم از اختراعاتم چندین میلیون هزینه کردم همانطور که میدانید انجام کارهای آزمایشگاهی به دلیل وجود سیر صحیح و خطا بسیار هزینه بردار است.


آیا مسئولین از این طرح استقبال و برای خرید آن صحبتی کرده اند؟
اغلب مسولین از طرح ها استقبال میکنند اما تا پای پول و خرید و تولید میرسد از عمل خبری نیست.

استقبال از این طرح چقدر بوده است و در چه جشنواره هایی شرکت کرده است؟
اغلب طرح های من در جشنواره های زیادی مثل ممتازین، مخترعین و مبتکرین بسیجی، خوارزمی، حرکت، نوآوری و شکوفایی، جشنواره حضرت علی اکبر ، جهادگران علم و فناوری و...مقام هایی رو کسب کردند.

آیا محلول آفت کش با قابلیت قارچ کشی بدون گیاه سوزی نمونه خارجی دارد؟
خیر نمونه داخلی و خارجی ندارد.

برای ساخت اختراعات خود مشکل خاصی نداشته اید؟
قطعا با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم کردم و عدم توجه مسولین باری بود روی این مشکلات.

دلایل موفقیت خود را چه می دانید؟
شعار همیشگی من این است که در هرکاری هدف من خدمت به خلق خداست، من همیشه با خدا معامله میکنم و دلیل موفقیتم قطعا همین و لطف حمایت خانواده و دوستان و آشنایان می دانم.

برای جوانان هم سن و سال خود چه پیامی دارید؟
تا آخرین نفس با وجود مشکلات دست از تلاش برندارند و بدوانند که خداوند بر همه چیز آگاه و مبین است.

حرف آخر...
ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم موجیم که آسودگی ما عدم است. دست پدرومادر عزیزم رو میبوسم و از برادرهای مهربانم تشکر میکنم و خداوند رو بخاطر داشتن این خانواده خوب شکر میکنم و یک تشکر ویژه از مشاور عزیز سرکار خانوم فاطمه رستمی دارم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبر دانشجویان البرز(اسنا)، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 95 ، کد مطلب: 8493: www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین