پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶
در پی تمدید قانون تحریم‌های ایران در کنگره سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای این‌که واشنگتن به تعهدات خود در برجام پایبند است، گفت: جان کری از اختیارات خود درخصوص استثنا قائل شدن برای تحریم‌های مرتبط هسته‌ای ایران استفاده می‌کند.
شعار سال: جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره تمدید قانون تحریم‌های ایران در کنگره در روز پنج‌شنبه گفت: انتظار ما این است که رییس جمهور اوباما قانون تمدید تحریم‌های ایران را امضاء کند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی ادامه داد: همان‌طور که ما در گذشته گفته‌ایم تمدید تحریمهای ایران ضرورتی ندارد. ما به سهم خود روی اهداف اصلی که البته ادامه اجرایی سازی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است، تمرکز کرده‌ایم، در حالیکه معتقدیم تمدید ضروری نیست. ما همچنین به طورروشن معتقدیم که تمدید کاملا شفاف همانند این تمدید، کاملا در سازگاری با تعهدات ما در برجام است. انتظار ما این است که رئیس جمهور این قانون را امضا کند اما علاوه‌ براین لازم است که این موضوع را یادآوری کنم که وزیر امور خارجه جان کری از اختیارات مربوط به استثنا قائل شدن در خصوص تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای استفاده می کند. ما کماکان بر اساس تعهدی که در برجام داده ایم، از روز اجرا تمام تحریم های مرتبط هسته ای را بر اساس اختیارات قانونی مستثنی می کنیم. مادامی که ایران به تعهداتش بر اساس توافق پایبند باشد ما هم به موضوع ادامه رفع تحریم‌ها بر اساس تعهدمان پایبند خواهیم بود.

وی همچنین گفت: لازم است یادآوری کنم که تمدید قانون تحریم‌های ایران توانایی آمریکا را برای عمل به تعهداتش محدود نمی‌کند و این موضوع دورنمای رفع تحریم‌ها را که ایران براساس توافق دریافت می‌کند به هر شکلی تحت تاثیر خود قرار نمی‌دهد. این قانون به‌طور مستقیم برای تحریم هایی بود که از ده سال پیش وجود داشته اند. این یک تمدید ساده بود. شما باید به خاطر داشته باشید که بحث هایی درباره اصلاحات آن و یا تغییرات در آن وجود داشته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا افزود: آنچه من می گویم این است که ما هرگز فکر نکردیم که تمدید تحریم‌ها ضروری باشد اما با وجود این تمدید، وزیر امور خارجه تلاش خواهد کرد تا از اختیارات خود در رابطه با استثنا قائل شدن در خصوص تحریم‌های مرتبط هسته‌ای که بخشی از توافق با ایران است، استفاده کند. بنابراین نکته ای که تلاش می کنم روشن کنم این است که ما قصد داریم که به تعهدات‌مان تحت برنامه جامع اقدام مشترک چه با تمدید یا بدون تمدید عمل کنیم. ما معتقدیم که این کار ضروری نبود اما اکنون کنگره آن را تصویب کرده است و همان‌طور که گفتم به نظرم کاخ سفید هم اعلام کرده است که آنها انتظار دارند که رئیس جمهور آن را امضا کند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13 آذر 1395، کد مطلب: 95091306528، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین