پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بر این موضوع که خروجی برگزاری همایش هایی همچون همایش طب و قضا می تواند کمک‌حالی برای قضات باشد تاکید کرد.

شعارسال :عباس پوریانی در حاشیه پنجمین همایش طب و قضا درباره برگزاری این همایش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش تخصصی است. قطعا پزشکی قانونی مرجعی است که نقش بسیار مهمی در کمک به مجموعه قضایی در راستای رسیدن به عدالت و حقیقت دارد.

وی ادامه داد: نقش پزشکی قانونی در جامعه و حتی برای بسیاری از مسئولان هنوز جا نیفتاده است و این سازمان از این جهت مظلوم واقع شده است. خروجی برگزاری چنین همایش هایی قطعا می تواند کمک حالی برای قضات باشد. به عنوان مثال در بحث اخذ دیه اختلاف نظر زیادی در برخی از مسایل حقوقی بین قضات وجود دارد که ارایه نظرات تخصصی از سوی افراد متخصص در این راستا کارگشاست.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با طلاق توافقی و برخورد با متخلفان و دلالان در این زمینه گفت: مردم باید کمک کنند و اگر این دلال ها را می شناسند، معرفی کنند. خوشبختانه هم حفاظت دادگستری استان تهران در این زمینه فعال است و هم ما اعلام آمادگی کرده ایم و قطعا نگاه ما نسبت به دلال ها و کارچاق کن ها برخوردی است.

پوریانی ادامه داد: چنانچه در بحث طلاق توافقی جلسات صلح و سازش برگزار شود 20 تا 30 درصد در پیشگیری از طلاق موثر است و ما در این زمینه پیشنهادی به قوه قضاییه داده ایم و برنامه ریزی برای برگزاری جلسات متعددی در این زمینه در دستور کار است. ان شاءلله این نشست ها خروجی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: وجود کانون های مشاوره در قوه قضاییه قبل از این که پرونده به شعبه ارجاع شود می تواند در پیشگیری از طلاق موثر باشد.

پوریانی در پایان درباره فناوری اطلاعات در قوه قضاییه و دسترسی قضات به کامپیوتر گفت: سیستم سمپ راه اندازی شده و کار بزرگی در قوه قضاییه از این جهت شده است. ما نمی توانیم بگوییم که صدرصد همه قضات از این سیستم استفاده می کنند اما اجرای آن زمان بر است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار چهارشنبه 27 آبان 1394، کد مطلب : 94082716835 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین