پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: در مهرماه سال جاری 20 درصد از رشته هایی که ارتباطی با مراکز علمی کاربردی را نداشتند حذف کرده‌ایم و قصد داریم در بهمن ماه سال جاری نیز 15 تا 20 درصد دیگر از رشته‌های غیرمرتبط با هر مرکز را حذف کنیم.

شعارسال : محمد اخباری در حاشیه بازدید از مراکز علمی کاربردی کرمان با اعلام این خبر اظهار کرد: در تلاش هستیم تا مراکز علمی کاربردی کشور را به صورت ماموریت گرا مدیریت کنیم و برای هر مرکز یک ماموریت ویژه ای را تعریف خواهیم کرد و براساس آن ماموریت رشته به مراکز علمی کاربردی کشور خواهیم داد.

وی با اشاره به وجود 2 حالت ترمی و پودمانی در مراکز آموزش عالی علمی کاربردی در سراسر کشور تصریح کرد: در مهرماه سال جاری 20 درصد از رشته هایی که ارتباطی با مراکز علمی کاربردی را نداشتند حذف کرده‌ایم و قصد داریم در بهمن ماه سال جاری نیز 15 تا 20 درصد دیگر از رشته های غیرمرتبط با هر مرکز را حذف کنیم.

اخباری با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تولید مدرک نیست تصریح کرد: وظیفه ما مهارت افزایی و تربیت افراد کارآفرین است و جهت گیری ما نیز به گونه ای است که بتوانیم مهارت را تبدیل به کارآفرینی کنیم و این مهم یکی از سیاست های راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در برنامه ششم توسعه است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به تحصیل دانشجویان این دانشگاه در 4 گروه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر تصریح کرد: ما هم اکنون در جهت اصلاح ماموریت این دانشگاه هستیم و به دنبال آن هستیم که بتوانیم از خبرگان مهارتی برای تدریس دانشجویان استفاده کنیم زیرا هم اکنون 60 درصد دروس این دانشگاه، مهارتی است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی، یک دانشگاه تولید علم نیست خاطر نشان کرد: وظیفه ما تولید و افزایش مهارت است و هم اکنون تنها دانشگاه نظام مهارتی کشور، دانشگاه علمی کاربردی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار جمعه 29 آبان 1394 ، کد مطلب : 94082917615 : www.isna.ir

خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین